W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Optymalizacja infrastruktury i wyposażenia poradni ambulatoryjnych SP ZOZ MSWiA w Opolu

07.10.2025

W dniu 30 września 2025 r. SP ZOZ MSWiA w Opolu podpisał umowę o dofinansowanie projektu pn. „Optymalizacja infrastruktury, sprzętu i wyposażenia poradni ambulatoryjnej opieki specjalistycznej SP ZOZ MSWiA w Opolu, zmierzająca do odwrócenia piramidy świadczeń medycznych dla wzmocnienia roli AOS w procesie leczniczym”.

 

Przedmiotem projektu jest:

  • remont pomieszczeń poradni specjalistycznych
  • doposażenie poradni i pracowni w meble, sprzęt i aparaturę medyczną,
  • montaż 3 tablic tyflograficznych,
  • realizacja działań informacyjnych w zakresie podnoszenia świadomości ekologicznej społeczeństwa,
  • realizacja działań edukacyjnych w zakresie działań antydyskryminacyjnych.

 

Projekt skierowany jest do pacjentów korzystających z poradni ambulatoryjnej objętej projektem: diabetologicznej, dermatologicznej, reumatologicznej, chirurgii ogólnej, gastroenterologicznej oraz pracowni endoskopowej.

 

Celem projektu jest:

  • zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów i zapewnienie ciągłości usług medycznych,
  • rozszerzenie zakresu diagnostyki chorób poprzez nowoczesny sprzęt medyczny,
  • poprawa funkcjonalności i sprawności technicznej obiektów oraz zakup wyposażenia dla AOS w celu odwrócenia piramidy świadczeń.

 

Rezultaty projektu to:

  • zmodernizowane poradnie i pracownia endoskopowa,
  • nowy sprzęt i aparatura medyczna dostępne dla pacjentów,
  • podniesienie jakości i dostępności usług medycznych w poradniach,
  • realizacja działań edukacyjnych dla społeczności lokalnej.

 

Całkowity koszt inwestycji wynosi 5 454 918,35 PLN brutto. Wartość dofinansowania stanowi 5 400 369,16 PLN, z czego wkład z Funduszy Europejskich to 4 293 566,23.

 

Informacja o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych (KPON)

Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu pod nazwą . „Optymalizacja infrastruktury, sprzętu i wyposażenia poradni ambulatoryjnej opieki specjalistycznej SP ZOZ MSWiA w Opolu, zmierzająca do odwrócenia piramidy świadczeń medycznych dla wzmocnienia roli AOS w procesie leczniczym” w ramach priorytetu VI Zdrowie Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (nr projektu: FENX.06.01-IP.03-0032/25). lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON).

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Projektu z postanowieniami KPP lub KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (zgłoszenie w każdej z poniższych form odnosi takie skutki, jakby było przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Zdrowia, ul. Miodowa 15, 00- 952 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-PUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Zdrowia lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.),

3) formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,

4) mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: rownosc.feniks@mfipr.gov.pl lub naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl,

5) doręczenia osobistego do kancelarii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub kancelarii Ministerstwa Zdrowia, ul. Miodowa 15, 00- 952 Warszawa

 

{"register":{"columns":[]}}