Konsulat Generalny RP w Łucku
Telefon konsulatu: +380 332 280 640
Zapisy w sprawie Karty Polaka oraz zapytania dotyczące problematyki związanej z Kartą Polaka prosimy kierować na adres: luck.kg.kartapolaka@msz.gov.pl.
W sprawach prawnych, pomocy konsularnej i paszportowych prosimy kierować zapytania na adres: luck.prawny@msz.gov.pl.
W celu złożenia wniosku wizowego na wizę krajową lub Schengen, oraz MGR konieczne jest wcześniejsze zarejestrowanie wniosku w systemie e-Konsulat oraz zgłoszenie się w KG RP w Łucku zgodnie z wyznaczoną datą i godziną rejestracji https://secure.e-konsulat.gov.pl/placowki/83
Zapytania mailowe dotyczące pozostałych zagadnień prosimy kierować na adres luck.kg.sekretariat@msz.gov.pl
Entry-Exit – nowy system zarządzania granicami UE
System wjazdu/wyjazdu (ang. Entry/Exit System (EES)) to nowy europejski system zarządzania granicami umożliwiający rejestrowanie obywateli państw spoza UE, udających się na krótki pobyt na terenie UE, za każdym razem, gdy przekraczają granice zewnętrzne 29 krajów europejskich.
Począwszy od 12 października 2025 r. 29 krajów europejskich posługujących się EES będzie stopniowo, przez sześć miesięcy, wdrażać system na swoich granicach zewnętrznych. W tym okresie zbieranie danych podróżnych może nie odbywać się od razu na wszystkich przejściach granicznych. Po zakończeniu stopniowego wdrażania system EES będzie działał w pełnym zakresie na wszystkich zewnętrznych przejściach granicznych.
Więcej informacji: https://travel-europe.europa.eu/pl/pub i https://www.strazgraniczna.pl/pl/ees
Informacja dla studentów
Uczelnie w Polsce na etapie rekrutacji cudzoziemca dokonują między innymi sprawdzenia znajomości języka wykładowego na ustalonym przez nie poziomie, jednak nie niższym niż B2.
Konsul zobowiązany jest do weryfikacji wiarygodności celu wyjazdu, dlatego też podczas rozpatrywania wniosku wizowego o wizę D09 z adnotacją „student” dodatkowo weryfikuje dokumenty poświadczające znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, na poziomie nie niższym niż B2.
Informacja ta dotyczy każdego cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego UE, EFTA, Szwajcarii lub Wielkiej Brytanii i zamierza podjąć kształcenie na studiach w Rzeczypospolitej Polskiej oraz uzyskać wizę D09 z adnotacją „student”.
RODZAJE DOKUMENTÓW POŚWIADCZAJACYCH ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA POLSKIEGO NA POZIOMIE BIEGŁOŚCI JĘZYKOWEJ NIE NIŻSZYM NIŻ B2 oraz
RODZAJE DOKUMENTÓW POŚWIADCZAJACYCH ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA OBCEGO (INNEGO NIŻ JĘZYK POLSKI) NA POZIOMIE BIEGŁOŚCI JĘZYKOWEJ NIE NIŻSZYM NIŻ B2 znajdują się pod linkiem Wizy dla studentów
Podstawa Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Telefon konsula dyżurnego: +380 50 402 92 91
Konsul dyżurny nie udziela informacji. Jest to numer alarmowy wyłącznie dla obywateli polskich, z którego należy korzystać poza godzinami pracy.
PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW
Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania Konsulatu oraz skargi i wnioski dotyczące działania podległych mu pracowników rozpatruje kierownik urzędu konsularnego.
Interesanci zgłaszający się w sprawach skarg i wniosków do placówki zagranicznej przyjmowani są przez kierownika placówki lub wyznaczonego przez niego na piśmie pracownika w środy w godz. 10:00-11:00, przy stanowisku wydawania dokumentów.
SPOSOBY WNOSZENIA SKARG I WNIOSKÓW:
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków:
§ 8.1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
§ 8.2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.