Konsulat Generalny RP we Lwowie
adres: 79011 Lwów, ul. Iwana Franki 108
telefon: +38 032 295 79 90 (od poniedziałku do piątku w godzinach 08:30 – 16:30)
e-mail:
Kwestie wizowe wiza.lwow@msz.gov.pl
Pozostałe kwestie lwow.konsul@msz.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP): /KGLwow/SkrytkaESP
godziny przyjęć: 08.30 – 16.30
Tymczasowa organizacja działalności placówki (AKTUALIZACJA 24.11.2025 r.):
WYDZIAŁ RUCHU OSOBOWEGO
Entry-Exit – nowy system zarządzania granicami UE
System wjazdu/wyjazdu (ang. Entry/Exit System (EES)) to nowy europejski system zarządzania granicami umożliwiający rejestrowanie obywateli państw spoza UE, udających się na krótki pobyt na terenie UE, za każdym razem, gdy przekraczają granice zewnętrzne 29 krajów europejskich.
Począwszy od 12 października 2025 r. 29 krajów europejskich posługujących się EES będzie stopniowo, przez sześć miesięcy, wdrażać system na swoich granicach zewnętrznych. W tym okresie zbieranie danych podróżnych może nie odbywać się od razu na wszystkich przejściach granicznych. Po zakończeniu stopniowego wdrażania system EES będzie działał w pełnym zakresie na wszystkich zewnętrznych przejściach granicznych.
Więcej informacji: https://travel-europe.europa.eu/pl/pub i https://www.strazgraniczna.pl/pl/ees
Informacja dla studentów
Uczelnie w Polsce na etapie rekrutacji cudzoziemca dokonują między innymi sprawdzenia znajomości języka wykładowego na ustalonym przez nie poziomie, jednak nie niższym niż B2.
Konsul zobowiązany jest do weryfikacji wiarygodności celu wyjazdu, dlatego też podczas rozpatrywania wniosku wizowego o wizę D09 z adnotacją „student” dodatkowo weryfikuje dokumenty poświadczające znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, na poziomie nie niższym niż B2.
Informacja ta dotyczy każdego cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego UE, EFTA, Szwajcarii lub Wielkiej Brytanii i zamierza podjąć kształcenie na studiach w Rzeczypospolitej Polskiej oraz uzyskać wizę D09 z adnotacją „student”.
RODZAJE DOKUMENTÓW POŚWIADCZAJACYCH ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA POLSKIEGO NA POZIOMIE BIEGŁOŚCI JĘZYKOWEJ NIE NIŻSZYM NIŻ B2
oraz
RODZAJE DOKUMENTÓW POŚWIADCZAJACYCH ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA OBCEGO (INNEGO NIŻ JĘZYK POLSKI) NA POZIOMIE BIEGŁOŚCI JĘZYKOWEJ NIE NIŻSZYM NIŻ B2 znajdują się pod linkiem Wizy dla studentów
Podstawa Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Składanie wniosków wizowych w Punkcie Przyjmowania Wniosków Wizowych (PPWW)
Wnioski o wydanie wizy krajowej lub wizy Schengen można składać w PPWW, po wcześniejszej rejestracji, opłaceniu usługi i uzyskaniu terminu złożenia wniosku.
Szczegółowe informacje na temat rejestracji dostępne są na stronie internetowej PPWW https://visa-pl.tlscontact.com/visa/ua/uaLWO2pl/home
Składanie wniosków wizowych i MRG bezpośrednio w konsulacie
- Wnioski o wizy krajowe mogą składać, bez konieczności wcześniejszej rejestracji, poniższe kategorie osób.
Wymagany jest wniosek wydrukowany z systemu e-Konsulat: Wiza krajowa - wypełnij formularz | Lwów, ul. Franka 108 | System Zdalnej Rejestracji (e-konsulat.gov.pl)
- członkowie rodziny obywatela RP lub obywatela Unii Europejskiej,
- posiadacze Karty Polaka i najbliżsi członkowie ich rodzin,
- członkowie rodziny posiadaczy zezwolenia na pobyt stały uzyskanego na podstawie Karty Polaka.
Wnioski takie mogą być składane od poniedziałku do czwartku, w godzinach 9.00-14.00.
UWAGA: Wymagany jest wniosek wydrukowany z systemu e-Konsulat:
Wiza krajowa - wypełnij formularz | Lwów, ul. Franka 108 | System Zdalnej Rejestracji (e-konsulat.gov.pl)
2. Złożenie wniosku MRG
Złożenie wniosku jest możliwe po wcześniejszym zarejestrowaniu wniosku w systemie e-Konsulat https://secure.e-konsulat.gov.pl/placowki/92
Wnioski MRG składane są wyłącznie w konsulacie, w godzinach 9.00 – 14.00, zgodnie z godziną na którą dokonano rejestracji.
Zwracamy się z prośbą o systematyczne odbieranie kart MRG. Informujemy, że dokumenty będą oczekiwały na odbiór w KG RP we Lwowie przez trzy miesiące od daty wskazaniej na pokwitowaniu. Po tym terminie dokumenty zostaną przekazywane do archiwizacji w Warszawie, co utrudni ich odbiór.
WYDZIAŁ KARTY POLAKA
Konsulat Generalny RP we Lwowie w sprawach Karty Polaka przyjmuje osoby zamieszkujące na całym terytorium Ukrainy.
- PRZYZNANIE KARTY POLAKA
Zapisy na spotkanie w urzędzie konsularnym w sprawie przyznania Karty Polaka zostały czasowo wstrzymane z powodu wyczerpania miejsc. O wznowieniu zapisów poinformujemy oddzielnym komunikatem w drugiej połowie stycznia 2026 r. Prosimy o śledzenie aktualnych informacji na stronie internetowej oraz Facebooku.
- PRZEDŁUŻENIE WAŻNOŚCI KARTY POLAKA, WYDANIE DUPLIKATU, ZMIANA DANYCH.
Wniosek w sprawie przedłużenia ważności Karty Polaka, wydania duplikatu Karty lub zmiany danych na Karcie należy, wraz z załącznikami, przesłać na adres Konsulatu Generalnego RP we Lwowie za pośrednictwem tradycyjnej poczty. Do wypełnionego i podpisanego wniosku, z przyklejoną aktualną fotografią, należy dołączyć kopie: paszportu zagranicznego i wewnętrznego,
Karty Polaka (w przypadku zagubienia – oświadczenie, w jakich okolicznościach i kiedy zaginęła Karta) oraz dokumentów potwierdzających polskie pochodzenie. W przypadku wniosku o zmianę danych należy dodatkowo dołączyć dokument, na podstawie którego nastąpiła zmiana danych osobowych.
Na wniosku prosimy o wskazanie nr telefonu oraz adresu e-mail do kontaktu.
Wniosek o przedłużenie ważności Karty Polaka wydanej na okres 10 lat można złożyć nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu jej ważności. Wnioski złożone za wcześnie będą pozostawiane bez rozpatrzenia.
Osoby, które ukończyły 18 lat i pragną złożyć wniosek o przedłużenie ważności Karty Polaka zobowiązane są do osobistego złożenia wniosku w konsulacie z uwagi na konieczność podpisania, w obecności konsula, Deklaracji Przynależności do Narodu Polskiego. Przypominamy, że zgodnie z ustawą o Karcie Polaka, czynności tej należy dokonać najpóźniej na trzy miesiące do ukończenia 19 roku życia. Wszystkich zainteresowanych złożeniem takiego wniosku zapraszamy we wtorki i czwartki, w godzinach 12.00 – 14.00, bez konieczności umawiania się na wizytę (wejście od ulicy Samczuka, okienko nr 18). Do wniosku należy dołączyć kopie wraz z oryginałami: ważnego dokumentu tożsamości, Karty Polaka oraz dokumentów potwierdzających polskie pochodzenie.
Przed planowaną wizytą prosimy o zapoznanie się z aktualnym harmonogramem pracy konsulatu.
- PRZEDŁUŻENIE WAŻNOŚCI KARTY POLAKA, WYDANIE DUPLIKATU, ZMIANA DANYCH.
Wniosek w sprawie przedłużenia ważności Karty Polaka, wydania duplikatu Karty lub zmiany danych na Karcie należy, wraz z załącznikami, przesłać na adres Konsulatu Generalnego RP we Lwowie za pośrednictwem tradycyjnej poczty. Do wypełnionego i podpisanego wniosku, z przyklejoną aktualną fotografią, należy dołączyć kopie: paszportu zagranicznego i wewnętrznego,
Karty Polaka (w przypadku zagubienia – oświadczenie, w jakich okolicznościach i kiedy zaginęła Karta) oraz dokumentów potwierdzających polskie pochodzenie. W przypadku wniosku o zmianę danych należy dodatkowo dołączyć dokument, na podstawie którego nastąpiła zmiana danych osobowych.
Na wniosku prosimy o wskazanie nr telefonu oraz adresu e-mail do kontaktu.
Wniosek o przedłużenie ważności Karty Polaka wydanej na okres 10 lat można złożyć nie wcześniej niż na 6 miesięcy do zakończenia ważności posiadanego blankietu. Wnioski złożone za wcześnie będą pozostawiane bez rozpatrzenia.
Osoby, które ukończyły 18 lat i pragną złożyć wniosek o przedłużenie ważności Karty Polaka zobowiązane są do osobistego złożenia wniosku w konsulacie z uwagi na konieczność podpisania, w obecności konsula, Deklaracji Przynależności do Narodu Polskiego. Przypominamy, że zgodnie z ustawą o Karcie Polaka, czynności tej należy dokonać najpóźniej na trzy miesiące do ukończenia 19 roku życia. Wszystkich zainteresowanych złożeniem takiego wniosku zapraszamy we wtorki i czwartki, w godzinach 12.00 – 14.00, bez konieczności umawiania się na wizytę (wejście od ulicy Samczuka, okienko nr 18). Do wniosku należy dołączyć kopie wraz z oryginałami: ważnego dokumentu tożsamości, Karty Polaka oraz dokumentów potwierdzających polskie pochodzenie.
Przed planowaną wizytą prosimy o zapoznanie się z aktualnym harmonogramem pracy konsulatu.
- ODBIÓR KARTY POLAKA - szczegóły pod linkiem https://www.gov.pl/web/ukraina/odbior-karty-polaka-w-konsulacie-generalnym-rp-we-lwowie
Pytania prosimy kierować na e-mail kartapolaka.lwow@msz.gov.pl
Wydział Ruchu Osobowego (sprawy wizowe i Mały Ruch Graniczny):
- przyjmowanie wniosków wizowych: 9:00 - 14:00:
- wydawanie paszportów: 14:00 - 16:00.
- przyjmowanie wniosków MRG: 10:00 - 14:00 (zgodnie z ustaloną datą i godziną)
- wydawanie karty MRG w piątki: 9:00 - 14:00.
telefon: (+380 32) 295 79 90,
e-mail: wiza.lwow@msz.gov.pl
Wydział Spraw Prawnych i Pomocy Konsularnej: od poniedziałku do czwartku w godzinach 10:00-14:00.
telefon: (+380 32) 295 79 90
faks: (+380 32) 295 79 80
e-mail: lwow.kg.wsppk@msz.gov.pl
Wydział Karty Polaka: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek
- przyjmowanie wniosków: 9:00 - 14:00 (przedłużanie ważności KP bez rejestracji - we wtorki i czwartki w godz. 9:00 - 14:00);
- wydawanie Kart Polaka: od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 – 13:00;
telefon: (+380 32) 295 79 90
faks: (+380 32) 295 79 89
e-mail: kartapolaka.lwow@msz.gov.pl
Wydział Polonii
telefon: (+380 32) 295 79 90
faks: (+380 32) 295 79 80
e-mail: wwpu.lwow@msz.gov.pl
Referat ds. Polityczno-Ekonomicznych
telefon: (+380 32) 295 79 90
faks: (+380 32) 295 79 80
e-mail: lwow.kg.wpe@msz.gov.pl
W celu spotkania z pracownikami wydziałów prosimy o uprzednie umawianie się na wizytę drogą mailową lub telefoniczną.
Okręg konsularny Konsulatu Generalnego RP we Lwowie obejmuje lwowski okręg konsularny (obwody: iwanofrankiwski, lwowski, zakarpacki).
Przyjmowanie skarg i wniosków
Osoby zainteresowane złożeniem skargi lub wniosku przyjmowane są we środy w godz. 10:00–18:00.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Skarga lub wniosek w formie pisemnej mogą być przesłane drogą pocztową, kurierską, złożone osobiście w Konsulacie, jak również przesłane faksem lub e-mailem. Skarga lub wniosek w formie ustnej mogą być złożone osobiście wobec pracownika wyznaczonego przez Konsula Generalnego, w każdą środę w godz. 10:00–18:00, po uprzednim umówieniu się telefonicznym lub mailowym.
Telefon i mail dyżurny
W sytuacjach nagłych dot. ob. RP, wymagających pilnej interwencji konsula możliwy jest kontakt pod numerem telefonu: +38 095 2600 200 lub mailem: lwow.kg.dyzurny@msz.gov.pl
Media społecznościowe
Twitter: @PLinLviv
Facebook: Konsulat Generalny we Lwowie