W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Oddział Higieny Komunalnej

Do zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie Higieny Komunalnej należy kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w obiektach użyteczności publicznej oraz sprawowanie nadzoru nad jakością wody, zarówno tej przeznaczonej do spożycia przez ludzi jak i wody wykorzystywanej do rekreacji wodnej. Działania te są realizowane zgodnie z ustalonym rocznym planem kontroli.

Do podstawowych zadań Oddziału Higieny Komunalnej należy w szczególności:

  1. ustalanie kierunków działań organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie higieny komunalnej w województwie w celu zapewnienia należytego stanu sanitarno-higienicznego obiektów użyteczności publicznej, urządzeń wodnych oraz właściwej jakości wody,
  2. koordynowanie działań powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych w zakresie prowadzonego nadzoru nad obiektami użyteczności publicznej:
  • zakładami fryzjerskimi, kosmetycznymi, tatuażu i odnowy biologicznej;
  • dworcami autobusowymi, dworcami i stacjami kolejowymi;
  • przystaniami statków i promów pasażerskich w żegludze śródlądowej;
  • przystaniami promów morskich i morskich statków pasażerskich;
  • przystaniami jednostek pływających, rekreacyjnych i sportowych;
  • środkami transportu komunikacji publicznej;
  • obiektami turystyczno-wypoczynkowymi;
  • domami pomocy społecznej;
  • hotelami, motelami, pensjonatami, domami wycieczkowymi, campingami, polami biwakowymi, schroniskami i innymi obiektami w których świadczące  są usługi hotelarskie;
  • ustępami publicznymi i ogólnodostępnymi;
  • noclegowniami;
  • innymi obiektami użyteczności publicznej;
  1. koordynowanie działań powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych w zakresie prowadzonego monitoringu jakości wody do spożycia, 
  2. koordynowanie prowadzonego nadzoru nad jakością wody w kąpieliskach i pływalniach na terenie województwa;
  3. koordynowanie działań w zakresie sporządzania harmonogramów pobierania próbek wody do spożycia, wody z pływalni, ciepłej wody użytkowej, wody z kąpielisk, 
  4. prowadzenie baz danych, w których gromadzone są informacje dotyczące urządzeń wodnych i jakości wody na terenie województwa (woda do spożycia, ciepła woda użytkowa, woda w kąpieliskach, miejscach do kąpieli i na pływalniach):
  • gromadzenie, weryfikacja, analiza i ocena danych monitoringowych,
  • prowadzenie bazy danych wodociągów, w których stwierdzono przekroczenie parametrów w wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
  • prowadzenie Serwisu Kąpieliskowego,
  1. sporządzanie obszarowej oceny zaopatrzenia ludności w wodę do spożycia na terenie województwa,
  2. udzielanie zgód na odstępstwa od dopuszczalnych wartości parametrów jakości wody do spożycia oraz prowadzenie wykazu udzielonych zgód,
  3. prowadzenie szkoleń dla pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej pionu higieny komunalnej w województwie z zakresu prowadzonego nadzoru nad obiektami i jakością wody,
  4. sporządzanie sprawozdań i raportów opisowych z działalności,

Materiały

Informacje dotyczące jakości wody w kąpieliskach
{"register":{"columns":[]}}