W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzje w sprawie przyznania płatności dobrostanowej

Decyzje w sprawie przyznania płatności dobrostanowej wydaje się do dnia 1 czerwca roku następującego po roku złożenia wniosku.

Zgodnie z art. 10c ustawy o z dnia 9 maja 2008 r. o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2019 r., poz. 1505, z późn. zm.), jeżeli postępowanie administracyjne lub inne postępowanie jest wszczynane na wniosek złożony za pomocą formularza udostępnionego na stronie internetowej Agencji po uwierzytelnieniu strony tego postępowania w systemie teleinformatycznym Agencji, wymiany korespondencji, w tym doręczania pism stronie tego postępowania, dokonuje się za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji, pod warunkiem że strona tego postępowania wyraziła na to zgodę za pomocą tego systemu.

W przypadku, gdy przyznawana w drodze decyzji kwota płatności dobrostanowej, będzie zgodna z żądaniem rolnika określonym we wniosku, taka decyzja nie będzie faktycznie doręczana wnioskodawcy.

Decyzje w sprawie przyznania płatności, które nie określają zmniejszeń, odliczeń lub wykluczeń, będą doręczane jedynie na żądanie rolnika lub zarządcy.

Żądanie doręczenia decyzji, składa się do kierownika biura powiatowego Agencji, który wydał tę decyzję, w terminie 14 dni od dnia uznania przyznanej pomocy na rachunku bankowym lub rachunku prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej rolnika.

W przypadku, gdy rolnik wystąpił z żądaniem doręczenia decyzji, odwołanie od tej decyzji wnosi się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uznanie za doręczenie decyzji w sprawie przyznania rolnikowi płatności w pełnej wysokości pomimo tego, że rolnik tej decyzji faktycznie nie odebrał nie oznacza braku możliwości skorzystania przez niego z przewidzianych procedurą administracyjną uprawnień zarówno do zapoznania się z treścią takiej decyzji, jak i jej weryfikacji w trybach przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego.

Dniem doręczenia decyzji zgodnej z żądaniem rolnika uważa się dzień uznania (wpływu) przyznanej pomocy na rachunku bankowym rolnika lub rachunku rolnika prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.

Agencja przekazując na rachunek bankowy rolnika pomoc przyznaną decyzją, w tytule przelewu umieści informację, iż decyzja ta nie zostanie faktycznie doręczona.

Rolnik niezadowolony z kwoty przyznanych płatności może zakwestionować decyzję zgodną z żądaniem rolnika w sprawie przyznania płatności zarówno poprzez złożenie odwołania od decyzji, jak również wniosku o jej weryfikacje w trybach nadzwyczajnych.

Odwołanie od decyzji zgodnej z żądaniem rolnika wnosi się w terminie 14 dni od dnia uznania przyznanej pomocy na rachunku bankowym lub rachunku prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej rolnika.

W przypadku:

  • wszczęcia z urzędu postępowania o uchylenie decyzji, jej zmianę, stwierdzenie jej nieważności lub wygaśnięcia decyzji,
  • wznowienia z urzędu postępowania zakończonego decyzją

- do zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego (art. 61 § 4 KPA) albo postanowienia w sprawie wznowienia postępowania (art. 149 § 1 KPA) dołącza się decyzję spełniającą żądanie rolnika lub zarządcy, o ile nie była ona uprzednio doręczona rolnikowi na jego żądanie.

Rolnik może, w każdym terminie, złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji, wniosek o udostępnienie decyzji spełniającej żądanie rolnika. Kierownik biura powiatowego Agencji udostępnia rolnikowi decyzję, o ile rolnik nie wystąpił z żądaniem jej doręczenia.

Strona postępowania ma możliwość zrzeczenia się prawa do odwołania od wydanej decyzji – która staje się przez to ostateczna i prawomocna zgodnie z art. 127a KPA.

{"register":{"columns":[]}}