W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Eksperci z ARiMR ostrzegają – z powodu zainfekowania Twojego komputera może zostać wymuszona zmiana hasła

31.05.2023

zmień_hasło

Szanowni Państwo,

eksperci z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa odkryli, że ok. 3 tys. haseł użytkowników naszych systemów informatycznych jest ogólnie dostępnych w sieci. Stało się tak z powodu zapewne nieświadomego zainstalowania przez użytkowników na ich prywatnych komputerach niebezpiecznego wirusa, który przejął informacje o danych znajdujących się na tym sprzęcie, nie tylko związanych z komunikacją z Agencją, ale np. z bankami. W związku z tym nasze systemy wymuszą na zidentyfikowanych przez nas użytkownikach zmianę haseł, tzn., że ci użytkownicy nie będą mogli zalogować się do naszych systemów bez zmiany hasła, która nastąpi od razu przy pierwszej próbie zalogowania się. Informacja o tym została wysłana przez Agencję wiadomością SMS. Być może warto też rozważyć zmianę innych haseł używanych na tym sprzęcie. Eksperci sugerują również zgłoszenie się  do specjalisty z zakresu cyberbezpieczeństwa.

Może też zdarzyć się tak, że Agencja nie posiada numeru telefonu do rolnika, którego konto zostało zablokowane. Prosimy zatem, aby sprawdzić czy mają Państwo dostęp do aplikacji ARiMR. Jeżeli system zażąda zmiany hasła, prosimy, aby to zrobić.

W przypadku stwierdzenia czy podejrzenia, że Państwa dane wrażliwe są lub mogą być ogólnie dostępne, ARiMR wspólnie z CERT Polska zachęca do podjęcia następujących kroków:

  1. Użyć programu antywirusowego, żeby sprawdzić bezpieczeństwo swojego komputera. Należy jednak zwrócić uwagę, że antywirusy mogą nie wykryć zagrożenia. Jeżeli zatem zachodzi podejrzenie, że system może być zainfekowany, najlepiej zabezpieczyć najważniejsze dane i przywrócić go do stanu fabrycznego.
  2. Korzystając z zabezpieczonego lub wyczyszczonego komputera należy zmienić hasła do logowania, które były używane dotychczas.
    Ważne! Jeśli do logowania na różnych serwisach wykorzystywane było to samo hasło, trzeba je zmienić również na pozostałych stronach! Nie należy powielać też haseł między serwisami!,
  3. W wykorzystywanych serwisach włączyć dodatkowe zabezpieczenie, które umożliwia weryfikację dwuetapową.
  4. Zwrócić szczególną uwagę na próby logowania na konta i sprawdzać alerty przesyłane na adres e-mail.

 

Zdjęcie:AdobeStock

{"register":{"columns":[]}}