W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o możliwości i trybie żądania doręczania decyzji za rok 2023 w sprawie przyznania premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej (PROW 2014-2020)

Decyzje w sprawie przyznania premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej wydaje się do dnia 1 marca roku następującego po roku złożenia wniosku.

Informacja o możliwości i trybie żądania doręczania decyzji w sprawie przyznania premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej w ramach PROW 2014-2020, za rok 2022 wynika, z przepisów art. 32 ust. 3-6 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2021 r., poz. 2137, z późn. zm.).

W przypadku, gdy przyznawana w drodze decyzji kwota premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej, będzie zgodna z żądaniem rolnika określonym we wniosku, taka decyzja nie będzie faktycznie doręczana wnioskodawcy.

Decyzje w sprawie przyznania płatności, które nie określają zmniejszeń, odliczeń lub wykluczeń, będą doręczane jedynie na żądanie rolnika.

Żądanie doręczenia decyzji, składa się do kierownika biura powiatowego Agencji, który wydał tę decyzję, w terminie 14 dni od dnia uznania przyznanej płatności na rachunku bankowym lub rachunku prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej rolnika (wnioskodawcy).

W przypadku, gdy rolnik wystąpił z żądaniem doręczenia decyzji, odwołanie od tej decyzji wnosi się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uznanie za doręczenie decyzji w sprawie przyznania rolnikowi płatności w pełnej wysokości pomimo tego, że rolnik tej decyzji faktycznie nie odebrał nie oznacza braku możliwości skorzystania przez niego z przewidzianych procedurą administracyjną uprawnień zarówno do zapoznania się z treścią takiej decyzji, jak i jej weryfikacji w trybach przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego.

Dniem doręczenia decyzji zgodnej z żądaniem rolnika uważa się dzień uznania (wpływu) przyznanej płatności na rachunku bankowym rolnika lub rachunku rolnika prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.

Agencja przekazując na rachunek bankowy rolnika płatność przyznaną decyzją, w tytule przelewu umieści informację, iż decyzja ta nie zostanie faktycznie doręczona.

Rolnik niezadowolony z kwoty przyznanych płatności może zakwestionować decyzję zgodną z żądaniem rolnika w sprawie przyznania premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej zarówno poprzez złożenie odwołania od decyzji, jak również wniosku o jej weryfikacje w trybach nadzwyczajnych.

Odwołanie od decyzji w sprawie o przyznanie premii nie wstrzymuje jej wykonania.

Odwołanie od decyzji zgodnej z żądaniem rolnika wnosi się w terminie w terminie 14 dni od dnia uznania przyznanej płatności na rachunku bankowym lub rachunku prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej rolnika. W przypadku:

  • wszczęcia z urzędu postępowania o uchylenie decyzji, jej zmianę, stwierdzenie jej nieważności lub wygaśnięcia decyzji,
  • wznowienia z urzędu postępowania zakończonego decyzją-do zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego (art. 61 § 4 KPA) albo postanowienia w sprawie wznowienia postępowania (art. 149 § 1 KPA) dołącza się decyzję spełniającą żądanie rolnika, o ile nie była ona uprzednio doręczona rolnikowi na jego żądanie.

Rolnik może, w każdym terminie, złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji, wniosek o udostępnienie decyzji spełniającej żądanie rolnika. Kierownik biura powiatowego Agencji udostępnia rolnikowi decyzję, o ile rolnik nie wystąpił z żądaniem jej doręczenia.

Kierownik biura powiatowego Agencji udostępnia rolnikowi decyzję w systemie teleinformatycznym Agencji, pod warunkiem, jeżeli rolnik ten w toku postępowania administracyjnego wszczynanego na jego wniosek złożony za pomocą formularza udostępnionego na stronie internetowej Agencji (PUE/eWniosekPlus) po uwierzytelnieniu strony tego postępowania w systemie teleinformatycznym Agencji, wymiany korespondencji, w tym doręczania pism stronie tego postępowania, dokonuje jako strona postępowania za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji (PUE), wyrażenia na to zgody za pomocą tego systemu.

Strona postępowania ma możliwość zrzeczenia się prawa odwołania od wydanej decyzji — która staje się przez to ostateczna i prawomocna zgodnie z art. 127a KPA.

{"register":{"columns":[]}}