W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Najczęściej zadawane pytanie

Jak uzyskać login do IRZplus?

Dostęp do IRZplus można uzyskać w łatwy sposób poszerzając swoje uprawnienia pozyskane do aplikacji eWniosekPlus. Możliwe jest to jednak tylko dla osób fizycznych posiadających konto w eWniosekPlus.

W oknie logowania do IRZplus, na stronie internetowej pod adresem: https://irz.arimr.gov.pl lub po kliknięciu na link zamieszczony w witrynie Agencji, w dziale Systemy teleinformatyczne ARiMR, należy wpisać login i hasło nadane do eWniosekPlus. Aplikacja zapyta o zgodę na poszerzenie uprawnień do IRZplus. Wyrażenie zgody pozwala założyć konto.

Dla osób prawnych, które powinny ustanowić pełnomocników jeśli ich nie mają zadeklarowanych w ewidencji producentów, w Agencji oraz nowych użytkowników
(bez dostępu do eWniosekPlus), na stronie internetowej ARiMR zamieszczony jest Wniosek
o nadanie uprawnień / reset hasła / aktualizację danych do IRZplus . Wypełniony i podpisany wniosek wraz z Regulaminem użytkownika składa się w Biurze Powiatowym Agencji.

Zasady nadawania uprawnień oraz formularze wniosków są zamieszczone na stronie Agencji w części IRZplus  –  Obsługa zgłoszeń przez Internet.

W jaki sposób rozszerzyć uprawnienia do IRZplus, gdy posiadam login i hasło do aplikacji eWnioskPlus?

Jeżeli jest Pan/i osobą fizyczną i posiada założone konto w aplikacji eWniosekPlus,
to uzyskanie dostępu do IRZplus możliwe jest po rozszerzeniu posiadanych uprawnień.

Podczas pierwszego logowania do IRZplus, na stronie internetowej pod adresem: https://irz.arimr.gov.pl  w okno logowania należy wpisać login i hasło nadane do aplikacji eWniosekPlus, aplikacja IRZplus wyświetli komunikat z pytaniem czy chce Pan/i rozszerzyć posiadane uprawnienia o dostęp do IRZplus. Po potwierdzeniu rozszerzenia uprawnień, konto zostanie założone i będzie Pan/i zalogowana do IRZplus.

Najlepiej postępować wg. poniższych punktów:

  1. Przygotuj login i hasło dostępu do aplikacji eWniosekPlus,
  2. Otwórz stronę internetową IRZplus wpisując w przeglądarkę internetową na swoim komputerze adres irz.arimr.gov.pl ,
  3. Wpisz w oknie logowania login i hasło dostępu do eWniosekPlus,
  4. Na pojawiające się pytanie o rozszerzenie uprawnień do IRZplus odpowiedz TAK,
  5. Jako zalogowany użytkownik IRZplus szybko i wygodnie możesz składać dokumenty IRZ przez Internet,
  6. W razie wątpliwości zajrzyj do Instrukcji użytkownika IRZplus zamieszczonej na stronie ARiMR,
  7. Jeśli będziesz miał pytania wyślij wiadomość mailową na adres: DEPiRZ_zadajpytanie@arimr.gov.pl .
Z jakich znaków powinno składać się hasło do IRZplus?

Hasło do IRZplus musi spełniać poniższe warunki:

  • musi zawierać co najmniej 12 znaków,
  • musi zawierać co najmniej jedną małą literę,
  • musi zawierać przynajmniej jedną wielką literę,
  • musi zawierać przynajmniej jedną cyfrę lub znak specjalny, jak np. @ # $ -%
  • nie może zawierać ciągu 3-ch lub więcej jednakowych znaków,
  • nie może zawierać ciągu złożonego z 5-ciu lub więcej samych liter lub samych cyfr.
Jestem właścicielem gospodarstwa od czerwca tego roku, w związku z czym pierwsze płatności obszarowe dopiero otrzymam. Czy mogę zarejestrować się w IRZplus?

Otrzymanie płatności obszarowych nie ma związku z posiadaniem dostępu do IRZplus.

Zasady nadawania uprawnień oraz formularze wniosków o nadanie uprawnień są zamieszczone na stronie Agencji dotyczącej aplikacji IRZplus – Obsługa zgłoszeń przez Internet.

Dostęp do IRZplus można uzyskać w łatwy sposób przy użyciu uprawnień nadanych do aplikacji eWniosekPlus. Posiadany już login i hasło dostępowe do eWniosekPlus należy wpisać w oknie logowania do IRZplus na stronie https://irz.arimr.gov.pl albo po kliknięciu na link zamieszczony w witrynie Agencji w dziale Systemy teleinformatyczne ARiMR.

Szczegółowy sposób utworzenia konta, jak również logowanie i reset hasła do aplikacji eWniosekPlus opisany został w Instrukcji wypełniania wniosku w aplikacji eWniosekPlus, która dostępna jest na stronie internetowej Agencji.

Nie mogę zalogować się na stronę IRZplus. Podczas resetu hasła, wyświetla się komunikat, że użytkownik nie posiada przypisanego adresu e-mail. Co w takiej sytuacji trzeba zrobić?

W przypadku braku ustalonego adresu mailowego w IRZplus reset hasła i ponowne uzyskanie dostępu do aplikacji możliwe jest poprzez zresetowanie hasła w aplikacji eWniosekPlus poprzez PUE ARiMR lub na podstawie wypełnionego Wniosku o nadanie uprawnień / reset hasła / aktualizację danych do IRZplus, który należy złożyć w Biurze Powiatowym ARiMR.

Reset hasła w aplikacji eWniosekPlus został opisany w Instrukcji wypełniania wniosku
w aplikacji eWniosekPlus, która dostępna jest na stronie internetowej Agencji.

Wniosek o nadanie uprawnień / reset hasła / aktualizację danych do IRZplus zamieszczono na stronie internetowej Agencji w części IRZplus – Obsługa zgłoszeń przez Internet.

Po odzyskaniu dostępu do IRZplus najlepiej jest uzupełnić brakujący adres mailowy
w zakładce Ustawienia w panelu bocznym aplikacji.

Na podany w IRZplus adres mailowy wysyłane jest hasło po resecie hasła oraz (jeżeli użytkownik wyrazi na to zgodę) powiadomienia o nowych propozycjach zgłoszeń.

Jak mam zarejestrować cielaka przez Internet?

Aby zarejestrować zwierzę przez Internet należy założyć konto użytkownika w IRZplus uzyskując login i hasło nadawane w ARiMR wg ustalonych zasad opisanych w pytaniu nr 1.

Następnie należy zalogować się do aplikacji wpisując login i hasło
w okno logowania aplikacji na stronie internetowej
https://irz.arimr.gov.pl

Po zalogowaniu, będzie Pan/i mógł przejść do zakładki „Dokumenty”, w której wylistowane są pod przyciskiem „Utwórz nowy dokument” wszystkie formularze zgłoszeń dedykowane danej działalności. Należy wybrać formularz „Zgłoszenie urodzenia” i uzupełnić obowiązkowe pola na tym dokumencie analogicznie jak w wersji papierowej formularza.

Przy każdym polu znajduje się tzw. pomoc kontekstowa w postaci zielonej ikonki znaku zapytania, po kliknięciu w nią, system podpowiada co należy wpisać w dane pole.
Po wypełnieniu formularza należy go zweryfikować („Weryfikuj dokument”) i zarejestrować dokument zgłoszenia (Wprowadź dokument”) przesyłając dyspozycje do ARiMR.
Po zarejestrowaniu dokumentu w IRZplus, należy śledzić stan tego dokumentu w zakładce „Dokumenty”. W zależności od etapu weryfikacji zgłoszenia w ARiMR, dokument przyjmuje różne wartości informujące o etapie jego obsługi w systemie IRZ.

Więcej informacji na ten temat oraz opis poszczególnych stanów dokumentu można znaleźć w Podręczniku użytkownika IRZplus zamieszczonego na stronie internetowej Agencji
w Materiałach części dotyczącej aplikacji IRZplus.

Co to jest Propozycja zgłoszenia? 

Propozycja zgłoszenia to udogodnienie dla rolnika. Jest to funkcjonalność IRZplus, która umożliwia akceptowanie proponowanych przez system zgłoszeń na podstawie dokumentów złożonych przez innych posiadaczy zwierząt, dotyczących transakcji przemieszczenia zwierzęcia. Użytkownicy IRZplu,s dzięki propozycji nie muszą wypełniać formularza zgłoszenia, sprawdzą tylko czy podane w propozycji dane są prawidłowe i potwierdzą je poprzez złożenie zaproponowanego zgłoszenia.

Należy pamiętać, że bez względu na funkcjonalność „Propozycje” zgłoszenie zdarzenia zwierzęcego zawsze można złożyć w IRZplus wybierając odpowiedni formularz z listy dostępnych w zakładce „Dokumenty”.

Propozycje zgłoszeń dotyczą przemieszczeń zwierząt pomiędzy zarejestrowanymi działalnościami.

Złożenie zgłoszenia przez jedną ze stron transakcji powoduje, że u drugiej strony pojawia się w aplikacji „Propozycja” komplementarnego zgłoszenia, którą można złożyć lub usunąć
za pomocą odpowiednich przycisków: "Sprawdź propozycję” lub „Usuń propozycję”.

Wybierając przycisk "Sprawdź propozycję” system przekieruje do wypełnionego formularza zgłoszenia. Po przejrzeniu wszystkich pól na formularzu oraz upewnieniu się, że są wypełnione poprawnie
i zgłoszenie nie zostało już złożone z tymi samymi danymi, należy zweryfikować dokument
a po stwierdzeniu braku błędów – wprowadzić do systemu. 

Pojawienie się propozycji zgłoszenia jest sygnalizowane poprzez wyświetlenie znacznika wskazującego liczbę nowych propozycji zgłoszeń, zarówno w sekcji „Propozycje” na stronie głównej, jak też w menu bocznym głównego ekranu.

IRZplus umożliwia również potwierdzenie lub odrzucenie wygenerowanych przez ARiMR proponowanych korekt zgłoszonych zdarzeń. Korekta zgłoszenia jest także rodzajem propozycji dokumentu do złożenia w IRZplus.

W przypadku stwierdzenia błędów w dokumencie złożonym przez użytkownika zarówno
w formie papierowej, jak też elektronicznej, pracownik BP ARiMR może wystawić propozycje korekty do IRZplus na wniosek posiadacza zwierząt (np. po rozmowie telefonicznej z BP ARiMR i wskazaniem zgłoszeń zdarzeń zwierzęcych, które wymagają korekty).

Propozycje nie sprawdzone i nie usunięte, będą usuwane przez system automatycznie
po upływie daty ważności określonej przy każdej propozycji zgłoszenia.

Co to jest stan dokumentu?

Stan dokumentu informuje o aktualnym etapie obsługi złożonego dokumentu.

Po złożeniu zgłoszenia w IRZplus użytkownik powinien sprawdzić stan dokumentu
w zakładce „Dokumenty”, aby mieć pewność, że zgłoszenie zostało zapisane i zatwierdzone w systemie ARiMR.

Stan dokumentu może przyjąć różne wartości przejściowe. Tylko dokument o statusie „Zatwierdzony” oznacza, że zgłoszenie zostało zatwierdzone w systemie IRZ.

Czy istnieje możliwość sprawdzenia przez IRZplus, liczby zarejestrowanych zwierząt w moim gospodarstwie w 2017 roku?

Stan zwierząt w swojej działalności sprawdzi Pan/i w IRZplus wybierając konkretną datę
w kryteriach wyszukiwania (tzw. filtrach) w zakładce „Zwierzęta”.

Czy mogę z IRZplus wygenerować DJP?

W IRZplus istnieje funkcjonalność, która przelicza liczbę zwierząt
w gospodarstwie na dużą jednostkę przeliczeniową inwentarza – DJP.

Można ją odnaleźć w rejestrze zwierząt (w przeglądzie Działalności - zakładka „Informacje o DJP”) pod przyciskiem „Uruchom generowanie DJP”.

Ponadto IRZplus umożliwia sprawdzenie stanu zwierząt w danej działalności na konkretną, wybraną datę. W przeglądzie zwierząt umieszczone są odpowiednie przyciski : „Eksportuj
do CSV” i „Eksportuj do PDF” za pomocą których można wyeksportować dane dla wyszukanej listy zwierząt do pliku CSV i zapisać na swoim komputerze do dalszego wykorzystania lub wydrukować plik PDF z danymi zwierząt.

Więcej informacji na temat eksportu danych z IRZplus znajdzie Pan/i w Podręczniku użytkownika IRZplus zamieszczonym na stronie internetowej Agencji w Materiałach części dotyczącej aplikacji IRZplus.

 

{"register":{"columns":[]}}