Rolnicy dobrze oceniają pracę ARiMR
22.12.2025
Blisko 70 proc. rolników załatwiających sprawy w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa pozytywnie oceniło działalność naszej instytucji – wynika z raportu „Polska wieś i rolnictwo 2025”. Dokument został przygotowany na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz instytucji okołorolniczych.
Respondenci docenili przede wszystkim kompetencje pracowników Agencji oraz szybką możliwość uzyskania porady za pośrednictwem kontaktu telefonicznego. Z pozytywnym odzewem spotkała się również dostępność naszych placówek – po analizie wyników przeprowadzonej ankiety zdecydowano, że w każdy poniedziałek nasze biura powiatowe są czynne dłużej, w godz. 7-17. Taki jeden dzień, w którym nasze placówki pracują dłużej z całą pewnością ułatwia, tym którzy tego oczekują, bezpośrednie załatwianie spraw, ale jednocześnie jest odzwierciedleniem ogólnej tendencji potwierdzonej w raporcie, z której wynika, że coraz mniej rolników korzysta z takiej możliwości.
Spośród działań informacyjnych podejmowanych przez ARiMR dotyczących wsparcia dla rolników, najlepiej oceniono kampanie przeprowadzane w mediach tradycyjnych – telewizji, radiu i prasie. Ponadto, pozytywną opinią cieszy się także witryna internetowa Agencji, która została wskazana jako jedno z głównych źródeł informacji o dostępnej pomocy dla rolników i mieszkańców obszarów wiejskich.
Od 2003 r. badanie „Polska wieś i rolnictwo” jest cyklicznym sprawozdaniem, które umożliwia poznanie opinii na temat zmian społeczno-gospodarczych zachodzących na obszarach wiejskich, a także ocenę instytucji pracujących na rzecz polskiego rolnictwa. Tegoroczną edycję badania przeprowadzono we wrześniu na grupie ponad 2,5 tys. osób. Respondentów pytano m.in. o sytuację materialną gospodarstw rolnych, ogólną ocenę życia na wsi oraz ocenę członkostwa w UE. Analiza powstaje na zlecenie: MRiRW, ARiMR, KOWR i KRUS.
Zdjęcie: AdobeStock