W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Termin i miejsce składania wniosków

Wniosek o przyznanie płatności

Wniosek o przyznanie płatności dobrostanowej (zwanego dalej Wnioskiem) składa się  w formie elektronicznej za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus dostępnej poprzez stronę internetową Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa: www.arimr.gov.pl

W roku 2021 Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami (dokumentami), składa się w terminie od dnia 15 marca do dnia 17 czerwca.

Wniosek wraz z załącznikami może być także złożony w terminie 25 dni kalendarzowych po terminie składania wniosków, tj. do dnia 12 lipca 2021 r., jednak za każdy dzień roboczy opóźnienia, licząc od dnia 18 czerwca 2021 r., stosowane będzie zmniejszenie płatności w wysokości 1% należnej kwoty płatności.

Złożenie Wniosku po dniu 12 lipca skutkuje wydaniem Postanowienia o odmowie wszczęcia postępowania.

Termin na złożenie Wniosku nie podlega przywróceniu (art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 5 lutego 2015 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego).

Przywracanie terminu jest instytucją procesową (art. 58 § 1 i 2 KPA, mającą na celu ochronę strony przed negatywnymi skutkami uchybienia terminu do podjęcia czynności procesowej przez uczestników postępowania. Jednakże instytucji tej nie można zastosować do terminów materialno-prawnych dokonania czynności procesowych. Terminy prawa materialnego podlegają przywróceniu tylko wyjątkowo i jedynie wówczas, gdy taką możliwość przewidują przepisy określające dany termin. Ponieważ termin składania wniosków jest terminem wynikającym z prawa materialnego, nie mają do niego zastosowania przepisy art. 58-60 KPA, mówiące o zasadach przywrócenia terminu.

Wniosek rozpatrywany jest jedynie w zakresie, w jakim został on prawidłowo wypełniony, w terminie do 12 lipca 2021 r., oraz na podstawie dołączonych do niego prawidłowych dokumentów. Braki we wniosku oraz na załącznikach, uzupełnione po dniu 12 lipca 2021 r., nie są uwzględniane w prowadzonym postępowaniu administracyjnym w sprawie przyznania płatności lub wypłaty pomocy.

Jeżeli od dnia 18 czerwca do dnia 12 lipca 2021 r. rolnik po raz pierwszy deklaruje nowy pakiet lub wariant (po raz pierwszy zaznacza checkbox wskazujący, że ubiega się o nowe płatności, które nie były wskazane we wniosku o przyznanie płatności), taką deklarację należy traktować jak złożenie nowego wniosku dla tego schematu pomocowego (oznacza to, że dla wniosku złożonego w terminie od 18 czerwca do dnia 12 lipca 2021 r. naliczane są sankcje terminowe).

Zmiana do wniosku w zakresie płatności dobrostanowej może dotyczyć wskazania nowych działek ewidencyjnych, wyrażenia lub wycofania zgody na udostępnienie przez ARiMR danych teleadresowych potencjalnym nabywcom „prosiąt dobrostanowych” lub w przypadku wariantu 1.1. Dobrostan loch – zwiększona powierzchnia w budynkach złożenia obowiązkowego załącznika do wniosku, którym jest plan poprawy dobrostanu zwierząt.

Korekta do Wniosku może być złożona jedynie w odpowiedzi na pisemne Wezwanie do złożenia wyjaśnień.

Wycofanie części Wniosku - rolnik może w każdym momencie, złożyć formularz wycofania części Wniosku obejmujący wycofanie pojedynczego wariantu zadeklarowanego we Wniosku, pod warunkiem, że właściwy organ nie powiadomił jeszcze rolnika o błędach zawartych we Wniosku, ani nie zapowiedział kontroli na miejscu.

Wycofanie całego Wniosku - rolnik może w każdym momencie, złożyć formularz wycofania Wniosku, obejmujący wycofanie wszystkich płatności zadeklarowanych we Wniosku, pod warunkiem, że właściwy organ nie powiadomił jeszcze rolnika o błędach zawartych we Wniosku, ani nie zapowiedział kontroli na miejscu.

 

 

 

{"register":{"columns":[]}}