W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Termin i miejsce składania wniosków

sposób i termin złożenia wniosku/korekty/wycofania

Wniosek o przyznanie płatności dobrostanowej (zwanego dalej Wnioskiem) składa się
w formie elektronicznej za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus dostępnej poprzez stronę internetową Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa:https://www.gov.pl/web/arimr

W roku 2022 Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami (dokumentami), składa się w terminie od dnia 15 marca do dnia 31 maja.

Wniosek wraz z załącznikami może być także złożony w terminie 25 dni kalendarzowych po terminie składania wniosków, tj. do dnia 27 czerwca 2022 r., jednak za każdy dzień roboczy opóźnienia, licząc od dnia 1 czerwca 2022 r., stosowane będzie zmniejszenie płatności w wysokości 1% należnej kwoty płatności.

Złożenie Wniosku po dniu 27 czerwca 2022 r. skutkuje wydaniem Postanowienia o odmowie wszczęcia postępowania.

Termin na złożenie Wniosku nie podlega przywróceniu (art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 5 lutego 2015 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego).

Przywracanie terminu jest instytucją procesową (art. 58 § 1 i 2 KPA, mającą na celu ochronę strony przed negatywnymi skutkami uchybienia terminu do podjęcia czynności procesowej przez uczestników postępowania. Jednakże instytucji tej nie można zastosować do terminów materialno-prawnych dokonania czynności procesowych. Terminy prawa materialnego podlegają przywróceniu tylko wyjątkowo i jedynie wówczas, gdy taką możliwość przewidują przepisy określające dany termin. Ponieważ termin składania wniosków jest terminem wynikającym z prawa materialnego, nie mają do niego zastosowania przepisy art. 58-60 KPA, mówiące o zasadach przywrócenia terminu.

Wniosek rozpatrywany jest jedynie w zakresie, w jakim został on prawidłowo wypełniony, w terminie do 27 czerwca 2022 r., oraz na podstawie dołączonych do niego prawidłowych dokumentów. Braki we wniosku oraz na załącznikach, uzupełnione po dniu 27 czerwca 2022 r., nie są uwzględniane w prowadzonym postępowaniu administracyjnym w sprawie przyznania płatności lub wypłaty pomocy.

Jeżeli od dnia 1 czerwca do dnia 27 czerwca 2022 r. rolnik po raz pierwszy deklaruje nowy pakiet lub wariant (po raz pierwszy zaznacza checkbox wskazujący, że ubiega się o nowe płatności, które nie były wskazane we wniosku o przyznanie płatności), taką deklarację należy traktować jak złożenie nowego wniosku dla tego schematu pomocowego (oznacza to, że dla wniosku złożonego w terminie od 1 czerwca do dnia 27 czerwca 2022 r. naliczane są sankcje terminowe).

Zmiana do wniosku w zakresie płatności dobrostanowej może dotyczyć wskazania nowych działek ewidencyjnych (w przypadku wariantu 2.1), wyrażenia lub wycofania zgody na udostępnienie przez ARiMR danych teleadresowych potencjalnym nabywcom „prosiąt dobrostanowych” lub w przypadku wariantu 1.1. Dobrostan loch – zwiększona powierzchnia w budynkach złożenia obowiązkowego załącznika do wniosku, którym jest plan poprawy dobrostanu zwierząt.

Korekta do Wniosku może być złożona jedynie w odpowiedzi na pisemne Wezwanie do złożenia wyjaśnień.

Wycofanie części Wniosku - rolnik może w każdym momencie, złożyć formularz wycofania części Wniosku obejmujący wycofanie pojedynczego wariantu zadeklarowanego we Wniosku, pod warunkiem, że właściwy organ nie powiadomił jeszcze rolnika o błędach zawartych we Wniosku, ani nie zapowiedział kontroli na miejscu.

Wycofanie całego Wniosku - rolnik może w każdym momencie, złożyć formularz wycofania Wniosku, obejmujący wycofanie wszystkich płatności zadeklarowanych we Wniosku, pod warunkiem, że właściwy organ nie powiadomił jeszcze rolnika o błędach zawartych we Wniosku, ani nie zapowiedział kontroli na miejscu.

 

 

 

{"register":{"columns":[]}}