W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Żądanie doręczenia decyzji na rok 2016

W przypadku, gdy przyznawana w drodze decyzji kwota płatności (płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego, płatności ONW, płatności rolnośrodowiskowej (PROW 2007-2013), płatności rolno-środowiskowo-klimatycznej (PROW 2014-2020), płatności ekologicznej (PROW 2014-2020), płatności na zalesianie gruntów rolnych oraz innych niż rolne) będzie zgodna z żądaniem rolnika określonym we wniosku, taka decyzja nie będzie faktycznie doręczana wnioskodawcy (nie dotyczy decyzji w sprawie przyznania płatności rolno-środowiskowo-klimatycznej oraz płatności ekologicznej w pierwszym roku realizacji zobowiązania – decyzje te są doręczane w każdym przypadku ze względu zawartą w nich informację o zakresie podjętego zobowiązania).

Decyzje w sprawie przyznania płatności, które nie określają zmniejszeń, odliczeń lub wykluczeń, będą doręczane jedynie na żądanie rolnika.

Uznanie za doręczenie decyzji w sprawie przyznania rolnikowi płatności w pełnej wysokości pomimo tego, że rolnik tej decyzji faktycznie nie odebrał nie oznacza braku możliwości skorzystania przez niego z przewidzianych procedurą administracyjną uprawnień zarówno do zapoznania się z treścią takiej decyzji, jak i jej weryfikacji w trybach przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego.

Dniem doręczenia decyzji zgodnej z żądaniem rolnika jest dzień wpływu (uznania) środków finansowych na rachunek bankowy rolnika (wnioskodawcy). Agencja przekazując na rachunek bankowy rolnika pomoc przyznaną decyzją, w tytule przelewu umieszcza informację, iż decyzja ta nie zostanie faktycznie doręczona.

Rolnik niezadowolony z kwoty przyznanych płatności może zakwestionować decyzję zgodną z żądaniem rolnika w sprawie przyznania płatności zarówno poprzez złożenie odwołania od decyzji, jak również wniosku o jej weryfikacje w trybach nadzwyczajnych.

Odwołanie od decyzji zgodnej z żądaniem rolnika wnosi się w terminie 14 dni od daty uznania środków na rachunku bankowym rolnika.

Żądanie doręczenia decyzji, składa się do kierownika biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby rolnika, w terminie 14 dni od dnia uznania przyznanej pomocy na rachunku bankowym rolnika.

W przypadku, gdy rolnik wystąpił z żądaniem doręczenia decyzji, odwołanie od tej decyzji wnosi się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

W przypadku:

  •  wszczęcia z urzędu postępowania o uchylenie decyzji, jej zmianę,  stwierdzenie jej nieważności lub wygaśnięcia decyzji,
  • wznowienia z urzędu postępowania zakończonego decyzją

- do zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego (art. 61 § 4 Kpa) albo postanowienia w sprawie wznowienia postępowania (art. 149 § 1 Kpa) dołącza się decyzję spełniającą żądanie rolnika, o ile nie była ona uprzednio doręczona rolnikowi na jego żądanie.

Rolnik może, w każdym terminie, złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji, wniosek o udostępnienie decyzji spełniającej żądanie rolnika. Kierownik biura powiatowego Agencji udostępnia rolnikowi decyzję, o ile rolnik nie wystąpił z żądaniem jej doręczenia.

 

Materiały

Żądanie doręczenia decyzji
Zadanie​_doreczenia​_decyzji​_2016.pdf 0.36MB
Wniosek o udostępnienie decyzji
Wniosek​_o​_udostepnienie​_decyzji​_2016.pdf 0.44MB
{"register":{"columns":[]}}