W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Procedury postępowania w sytuacjach zagrożeń w szkołach artystycznych

Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w szkole muzycznej, plastycznej, baletowej oraz bursie szkolnictwa artystycznego podczas organizowanych zajęć artystycznych, ogólnokształcących i wychowawczych jest pierwszoplanową wartością zarówno dla organu prowadzącego, kadry zarządzającej, jak i dla rodziców uczniów i wychowanków. Dlatego w sytuacjach zagrażających, właściwe reakcje nauczycieli przedmiotów artystycznych, nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących, wychowawców klas/grup, psychologów i pedagogów szkolnych, pracowników niepedagogicznych i dyrektora szkoły/bursy adekwatne do zaistniałego zdarzenia, są nie tylko oczekiwane, ale dają gwarancję, że podjęte działania będą skuteczne.

Poniżej zamieszczono pakiet procedur rekomendowanych przez Centrum Edukacji Artystycznej do realizacji w szkole artystycznej i bursie szkolnictwa artystycznego w sytuacjach takich zagrożeń, jak:

  1. próby samobójcze i samobójstwa dokonane;
  2. cyberprzemoc;
  3. podejrzenie ucznia o znajdowanie się pod wpływem alkoholu lub substancji psychoaktywnej oraz posiadanie substancji przypominających narkotyki lub dopalacze;
  4. kradzieże i wymuszenia;
  5. agresja i przemoc rówieśnicza;
  6. przemoc w rodzinie;
  7. nieprawidłowe zachowania psychoseksualne.

Materiały

1. Próby samobójcze i samobójstwa Procedury CEA
1​_Próby​_samobójcze​_i​_samobójstwa​_Procedury​_CEA.pdf 0.29MB
2. Procedura reagowania w sytuacji cyberprzemocy wśród uczniów szkół artystycznych/wychowanków burs szkolnictwa artystycznego
2​_Cyberprzemoc​_Procedury​_CEA.pdf 0.11MB
3. Procedury postępowania w szkołach artystycznych/bursach szkolnictwa artystycznego w sytuacji podejrzenia ucznia o znajdowanie się pod wpływem alkoholu lub substancji psychoaktywnej oraz o posiadanie substancji przypominających narkotyki lub dopalacze
3​_Alkohol,​_narkotyki​_Procedury​_CEA.pdf 0.09MB
4. Procedura postępowania w przypadku wystąpienia w szkole artystycznej/bursie szkolnictwa artystycznego kradzieży i wymuszenia
4​_Kradzieże,​_wymuszenia​_Procedury​_CEA.pdf 0.08MB
5. Procedura postępowania w przypadku agresji i przemocy w szkole artystycznej/bursie szkolnictwa artystycznego
5​_Agresja​_przemoc​_rówieśnicza​_Procedury​_CEA.pdf 0.08MB
6. Procedura postępowania w przypadku podejrzenia, że uczeń szkoły artystycznej/bursy szkolnictwa artystycznego jest ofiarą przemocy w rodzinie lub przestępstwa
6​_Przemoc​_w​_rodzinie​_Procedury​_CEA.pdf 0.09MB
7. Procedura postępowania szkoły artystycznej/bursie szkolnictwa artystycznego w przypadku nieprawidłowych zachowań psychoseksualnych
7​_Nieprawidłowe​_zachowania​_psychoseksualne​_Procedury​_CEA.pdf 0.08MB
{"register":{"columns":[]}}