W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

It Takes a Team - europejska kampania na rzecz dostępności leków

04.11.2025

Główny Inspektorat Farmaceutyczny włącza się w kampanię Europejskiej Agencji Leków „It Takes a Team” poświęconą zapobieganiu niedoborom leków. Powstała ona we współpracy z organizacjami reprezentującymi pacjentów, konsumentów i pracowników ochrony zdrowia. Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat niedoborów leków i wspólnych działań podejmowanych w całej Unii Europejskiej w celu ich ograniczania.

Kampania EMA "Fighting Medicine Shortages – It Takes a Team"

Jak podkreśla hasło kampanii, walka z niedoborami leków wymaga wspólnego działania całego zespołu. Współpraca, wymiana informacji i zaufanie są kluczowe dla skutecznego reagowania na przerwy w dostawach produktów leczniczych. W ramach projektu EMA oraz jej partnerzy – m.in. European Community Pharmacists (PGEU) i European Association of Hospital Pharmacists (EAHP) – pokazują kulisy pracy osób i instytucji, które codziennie mierzą się z wyzwaniami związanymi z dostępnością leków. Kampanii towarzyszą filmy, wypowiedzi ekspertów oraz historie osób bezpośrednio zaangażowanych w zapobieganie niedoborom.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny monitoruje dostępność produktów leczniczych i pozostaje w stałej współpracy z podmiotami odpowiedzialnymi oraz grupami eksperckimi działającymi przy instytucjach europejskich, w tym EMA. Co tydzień urząd opracowuje zestawienia dotyczące bieżących i przewidywanych braków leków, przekazywane samorządom zawodowym lekarzy i farmaceutów, by zapewnić im aktualne informacje potrzebne do bezpiecznej ordynacji i realizacji recept.

Materiały

Dostępność lekowa to gra zespołowa - grafika

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}