W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Polityka jakości

Nasza misja:

Państwowa Inspekcja Farmaceutyczna poprzez właściwy nadzór nad interesariuszami rynku farmaceutycznego dąży do zapewnienia dostępności dla pacjentów bezpiecznych i właściwej jakości produktów leczniczych.

Uzupełnieniem misji jest wizja, będąca określeniem obrazu organizacji inspekcji
farmaceutycznej, do którego zmierza. Wizja wyznacza kierunek rozwoju inspekcji, stanowi
podstawę zdefiniowania celów strategicznych i jest wyobrażeniem o stanie inspekcji
farmaceutycznej w przyszłości.

Nasza wizja:

Państwowa Inspekcja Farmaceutyczna jest spójną i jednolitą organizacją, która efektywnie wpływa na podniesienie bezpieczeństwa lekowego kraju.

Budowanie nowoczesnego i przyjaznego organu administracji publicznej opieramy na Systemie Zarządzania Jakością, według normy PN-EN ISO 9001:2015, a także zgodnym z wytycznymi Procedury Kompilacyjnej EMA  oraz Wymaganiami Systemu Jakości dla Inspektoratów Farmaceutycznych PIC/S.

Cel ten realizujemy poprzez:

  • budowę, wdrażanie i stały rozwój Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie w zakresie właściwości działania Głównego Inspektora Farmaceutycznego, kierując się zasadą praworządności, tj. zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
  • profesjonalne, bezstronne i zgodne z prawem załatwianie spraw oraz stosowanie wymaganych, aktualnych wymogów prawnych w poszczególnych obszarach działalności;
  • sprawowanie nadzoru nad warunkami wytwarzania, importu produktów leczniczych, warunkami wytwarzania, importu i dystrybucji substancji czynnych, warunkami wytwarzania i importu surowców farmaceutycznych , warunkami obrotu i jakości produktów leczniczych oraz reklamą produktów leczniczych w oparciu o aktualne normy prawne;
  • zapewnienie sprawnego przepływu informacji, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz Urzędu;
  • doskonalenie kontroli zarządczej i przeciwdziałanie zjawisku korupcji;
  • zatrudnianie wysoko wykwalifikowanej kadry przestrzegającej standardów etycznych;
  • zapewnianie systematycznego podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników Urzędu;
  • zaangażowanie wszystkich pracowników Urzędu, przy czynnym udziale Kierownictwa Urzędu,  w proces doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością;
  • prowadzenie bieżącego przeglądu Systemu Zarządzania Jakością oraz regularną ocenę efektów naszych działań.

Jako narzędzie realizacji postawionych celów deklarujemy stosowanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2015.
 
Postanowienia Polityki Jakości oraz ustalenia w niej zawarte są przestrzegane na wszystkich szczeblach organizacyjnych Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego, a skuteczność i efektywność Systemu Zarządzania Jakością jest przedmiotem stałego zaangażowania i odpowiedzialności Kierownictwa Urzędu.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.03.2020 13:11 Dominika Walczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Renata Rychter
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Polityka jakości 10.0 20.10.2025 09:42 Mateusz Klimczak
Polityka jakości 9.0 12.09.2022 10:08 Małgorzata Gajęcka
Polityka jakości 8.0 02.03.2021 15:19 Dominika Walczak
Polityka jakości 7.0 02.03.2021 14:14 Dominika Walczak
Polityka jakości 6.0 09.09.2020 10:11 Dominika Walczak
Polityka jakości 5.0 09.09.2020 10:04 Dominika Walczak
Polityka jakości 4.0 09.09.2020 09:16 Dominika Walczak
Polityka jakości 3.0 09.06.2020 10:56 Dominika Walczak
Polityka jakości 2.0 10.03.2020 13:41 Dominika Walczak
Polityka jakości 1.0 10.03.2020 13:11 Dominika Walczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}