Skargi i wnioski
Skargi
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
- zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego, wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego albo przez pracownika Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego,
- naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
- przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmocnienia praworządności,
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
- ochrony własności,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Jak złożyć skargę lub wniosek?
Skargę lub wniosek można:
- przesłać listownie na adres: Główny Inspektorat Farmaceutyczny, ul. Senatorska 12, 00-082 Warszawa,
- złożyć osobiście w Kancelarii Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego
w godzinach pracy urzędu (8:15 – 16:15), - złożyć ustnie do protokołu w godzinach pracy urzędu (8:15 – 16:15) oraz poza godzinami pracy urzędu w każdy poniedziałek w godzinach 16:15 – 17:15,
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: gif@gif.gov.pl,
- przesłać w formie pisma elektronicznego za pośrednictwem usługi e-Doręczeń na adres: AE:PL-41413-98175-HHEAF-19,
- przesłać w formie pisma elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) na adres: /GIFarm/SkrytkaESP.
WAŻNE!
Skarg i wniosków nie można wnosić telefonicznie.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, urząd wezwie wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Jaki jest termin na rozpatrzenie skargi lub wniosku?
Skarga lub wniosek zostaną rozpatrzone niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wpływu skargi lub wniosku do urzędu.
Podstawa prawna
Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:
- działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
- w Głównym Inspektoracie Farmaceutycznym kwestię składania skarg i wniosków reguluje Zarządzenie Nr 9 Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w Głównym Inspektoracie Farmaceutycznym.
Materiały
klauzula informacyjna - skargi i wnioskiKlauzula_informacyjna_skargi_i_wnioski.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 19.11.2019 08:13 Dominika Walczak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Karolina Maliszewska
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Skargi i wnioski | 7.0 | 18.09.2025 10:05 Mateusz Klimczak |
| Skargi i wnioski | 6.0 | 21.08.2025 14:15 Przemysław Śmiałkowski |
| Skargi i wnioski | 5.0 | 01.09.2023 14:35 Małgorzata Gajęcka |
| Skargi i wnioski | 4.0 | 17.02.2021 12:53 Dominika Walczak |
| Skargi i wnioski | 3.0 | 08.02.2021 08:26 Dominika Walczak |
| Skargi i wnioski | 2.0 | 11.03.2020 15:38 Dominika Walczak |
| Skargi i wnioski | 1.0 | 19.11.2019 08:13 Dominika Walczak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP