W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

Skargi

Przedmiotem skargi może być w szczególności:

  • zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego, wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego albo przez pracownika Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego,
  •  naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
  • przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Wnioski

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:

  • ulepszenia organizacji,
  • wzmocnienia praworządności,
  • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
  • ochrony własności,
  • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Jak złożyć skargę lub wniosek?

Skargę lub wniosek można:

  • przesłać listownie na adres: Główny Inspektorat Farmaceutyczny, ul. Senatorska 12, 00-082 Warszawa,
  • złożyć osobiście w Kancelarii Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego
    w godzinach pracy urzędu (8:15 – 16:15),
  • złożyć ustnie do protokołu w godzinach pracy urzędu (8:15 – 16:15) oraz poza godzinami pracy urzędu w każdy poniedziałek w godzinach 16:15 – 17:15, 
  • przesłać pocztą elektroniczną na adres: gif@gif.gov.pl,
  • przesłać w formie pisma elektronicznego za pośrednictwem usługi e-Doręczeń na adres: AE:PL-41413-98175-HHEAF-19,
  • przesłać w formie pisma elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) na adres: /GIFarm/SkrytkaESP.

WAŻNE!

Skarg i wniosków nie można wnosić telefonicznie.

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, urząd wezwie wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

Jaki jest termin na rozpatrzenie skargi lub wniosku?

Skarga lub wniosek zostaną rozpatrzone niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wpływu skargi lub wniosku do urzędu.

Podstawa prawna

Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
  • w Głównym Inspektoracie Farmaceutycznym kwestię składania skarg i wniosków reguluje Zarządzenie Nr 9 Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia 19 lipca 2024 r. w sprawie przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w Głównym Inspektoracie Farmaceutycznym.

Materiały

klauzula informacyjna - skargi i wnioski
Klauzula​_informacyjna​_skargi​_i​_wnioski.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.11.2019 08:13 Dominika Walczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Karolina Maliszewska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 7.0 18.09.2025 10:05 Mateusz Klimczak
Skargi i wnioski 6.0 21.08.2025 14:15 Przemysław Śmiałkowski
Skargi i wnioski 5.0 01.09.2023 14:35 Małgorzata Gajęcka
Skargi i wnioski 4.0 17.02.2021 12:53 Dominika Walczak
Skargi i wnioski 3.0 08.02.2021 08:26 Dominika Walczak
Skargi i wnioski 2.0 11.03.2020 15:38 Dominika Walczak
Skargi i wnioski 1.0 19.11.2019 08:13 Dominika Walczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}