W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Szkolenia i doposażenie jednostek straży pożarnej w Kenii

Grupa kobiet strażaczek kenijskich uczy się wiązać węzły

Tragiczne zdarzenia, takie jak pożary, powodzie, lawiny błotne, wypadki drogowe wymagają zapewnienia przejrzystych i spójnych procedur prewencji i reagowania, jak również odpowiednio przeszkolonej kadry ratunkowej. Jednostki straży pożarnej i służb ratunkowych w Kenii jeszcze kilka lat temu zupełnie nie były przygotowane do stawiania czoła takim wyzwaniom, ponieważ w ogóle nie istniał system szkolenia zawodowego strażaków.

Z tych powodów od 2014 roku nad efektywnością straży pożarnej pracuje PCPM, wspierane przez MSZ w ramach programu v. Obecny projekt był kontynuacją tych działań. W ramach dwóch modułów (2017 i 2018) projektu ponad 670 kursantów (strażaków i ratowników) uczestniczyło w szkoleniach stacjonarnych prowadzonych w hrabstwach Kilifi, Meru oraz Kiambu. Przeprowadzono zaawansowane szkolenia strażackie oraz zaawansowane szkolenia z ratownictwa linowego, morskiego oraz medycznego. W ramach pilotażowej działalności centrum szkoleniowego w Kiambu przeszkolono blisko 200 strażaków z 12 hrabstw Kenii; 193 z nich ukończyło szkolenie z wynikiem pozytywnym oraz złożyło egzamin przeprowadzony według standardów szkolenia wypracowanych przez Kenijskie Stowarzyszenie Strażaków (KENFIBA). Łącznie w ramach projektu przeprowadzono 52 kursy szkoleniowe (ponad 2200 godzin zajęć). Należy podkreślić, że wśród szkolących się rekrutów z roku na rok jest coraz więcej kobiet.

Do jednostek straży pożarnej dostarczono też sprzęt strażacki oraz wyposażenie osobiste o wartości ponad 1 mln USD. Ponadto, dzięki wizycie studyjnej w Polsce (zrealizowanej w 2018 roku), na podstawie zebranych doświadczeń opracowano dla 5 kenijskich hrabstw indywidualne plany zarządzania kryzysowego, które objęły swym zasięgiem obszar ponad 22 000 km2 z przeszło 6 mln mieszkańców. Obecnie straż pożarna jest lepiej przygotowana do działań ratunkowych, a w niektórych miastach czas reakcji skrócił się z kilku godzin do kilku minut.

REALIZATOR: Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej

MIEJSCE REALIZACJI: hrabstwa Kilifi, Meru oraz Kiambu w Kenii

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA: 909 931 PLN

Materiały

https://pcpm.org.pl/bezposrednie-wsparcie-operacji-humanitarnych/kenia-i-etiopia/profesjonalizacja-systemu-strazy-pozarnej-i-zarzadzania-kryzysowego-w-kenii-2018-2020

Wideo

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}