Minister Edukacji
„Cyfrowy uczeń" – transformacja cyfrowa edukacji
Numer zadania: P21
W ramach projektu zaplanowano działania, obejmujące wszystkie istotne obszary, związane z procesem cyfrowej transformacji edukacji:
- ewaluacja stanu edukacji cyfrowej oraz wykorzystania technologii edukacyjnej przez uczniów;
- zmiana obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego;
- nowe technologie, w tym sztuczna inteligencja w szkole;
- metody kształcenia, dydaktyka cyfrowa, cyfrowe zasoby dydaktyczne;
- kształcenie i doskonalenie nauczycieli;
- wyposażenie uczniów, nauczycieli i szkół;
- kształcenie cyfrowych specjalistów;
- cyfrowe bezpieczeństwo;
- zmiana organizacji pracy szkoły;
- wsparcie nauczycieli i szkół w procesie cyfrowej transformacji.
Działania w ramach Priorytetu P21:
„Reforma26. Kompas Jutra" - nowa szkoła dla nowego pokolenia
Numer zadania: P47
Reforma26 to rozłożona na lata, kompleksowa zmiana, która będzie wprowadzana stopniowo od roku szkolnego 2025/2026.
- Od 1 września 2025 r. do szkół wejdą dwa nowe przedmioty – edukacja obywatelska i edukacja zdrowotna. Zmieni się także podstawa programowa wychowania fizycznego.
- Od 1 września 2026 r. zacznie obowiązywać nowa podstawa programowa w przedszkolu oraz w klasach 1 i 4 szkoły podstawowej.
- Od 1 września 2027 r. nowe podstawy programowe zaczną obowiązywać w klasach 1. szkół ponadpodstawowych.
- W 2031 r. zostaną przeprowadzone po raz pierwszy egzaminy w nowej formule (egzamin ósmoklasisty i egzamin maturalny dla absolwentów liceów ogólnokształcących).
- W 2032 r. zostaną przeprowadzone po raz pierwszy egzaminy w nowe formule dla absolwentów techników.
Działania w ramach Priorytetu P47: