W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o pobieraniu opłat za czynności kontrole związane z przeprowadzeniem kontroli granicznej, oraz postępowanie administracyjne

Zgodnie z art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 2020 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, przedsiębiorcy są obowiązani wnieść opłaty za czynności przeprowadzone w ramach kontroli granicznej jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, w wyniku której stwierdzono, że artykuły rolno--spożywcze nie odpowiadają wymaganiom w zakresie jakości handlowej wynikającym z przepisów o jakości handlowej lub wymaganiom dodatkowym zadeklarowanym przez producenta.

Koszty kontroli naliczane będą zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 listopada 2022 r. w sprawie stawek opłat za czynności przeprowadzone w ramach kontroli jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych oraz prawidłowości wprowadzania do obrotu i oznakowania materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością (Dz.U. z 2022 r. poz. 2354).

W przypadku stwierdzenia, iż przedłożone do kontroli artykuły rolno-spożywcze nie spełniają wymagań w zakresie jakości handlowej określonych w przepisach prawa żywnościowego, lub dodatkowych wymagań, których spełnienie zostało zadeklarowane przez producenta Organ na podstawie art. 40a ust 1 pkt 3 lub pkt 4 ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych wszczyna postepowanie administracyjne mające na celu wymierzenie administracyjnej kary pieniężnej.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
02.11.2023 07:35 Andrzej Giżyński
Pierwsza publikacja:
02.11.2023 07:35 Andrzej Giżyński
{"register":{"columns":[]}}