W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat z dn. 14.10.2022 r.

14.10.2022

Zgodnie z § 8 ust. 6 rozporządzenia dobrostanowego, rolnicy wnioskujący o płatność dobrostanową w ramach wariantu 2.1 Dobrostan krów mlecznych - wypas, składają do Kierownika Biura Powiatowego ARiMR REJESTR WYPASU KRÓW MLECZNYCH (P-1/622) w terminie od dnia 16 października do dnia 31 października 2022 roku.

W roku 2022 REJESTR WYPASU KRÓW MLECZNYCH należy dostarczyć, za pomocą aplikacji eWniosekPlus – dokumenty uzupełniające – rejestr wypasu krów mlecznych.

Na stronie internetowej ARiMR, pod adresem: https://www.gov.pl/web/arimr/instrukcja-wypelniania-wniosku-w-ewniosekplus, znajduje się dokładna instrukcja na kampanię 2022 składania dokumentów: „Dokumenty uzupełniające w zakresie płatności PRSK RE DZ”.

Rejestr Wypasu Krów Mlecznych należy prowadzić na bieżąco w okresie wypasu krów mlecznych.

Rejestr wypasu krów mlecznych należy prowadzić dla wszystkich posiadanych, w terminie wypasu (od dnia rozpoczęcia wypasu do 15 października 2022 r.) w gospodarstwie rolnym (we wszystkich siedzibach stada) krów oraz jałówek, które w trakcie okresu wypasu osiągnęły wiek 24 miesięcy (dla jałówek rejestr należy prowadzić od dnia, w którym osiągnęły wiek 24 miesięcy):

  • w typie użytkowym mlecznym (bez znaczenia jaki został określony kierunek),
  • w typie użytkowym kombinowanym o mlecznym kierunku użytkowania,
  • w typie użytkowym kombinowanym bez określonego kierunku użytkowania lub o kierunku użytkowania (dowolnym) określonym/zmienionym po terminie 27 czerwca 2022 r.

Zmianę typu użytkowego bydła albo zmianę lub określenie kierunku użytkowania bydła w typie użytkowym kombinowanym, można dokonać w IRZ w terminie do ostatniego dnia składania wniosków w terminie sankcyjnym (do 27 czerwca 2022 r.), a w przypadku zwierząt objętych wymogami tych wariantów w trakcie okresu realizacji wymogów – przed upływem 7 dni od dnia objęcia ich tymi wymogami. Wszelkie zmiany w zakresie typu użytkowego lub kierunku użytkowania w przypadku typu użytkowego kombinowanego po ww. terminie, spowodują, że do takich sztuk nie będzie przyznana płatność, ale sztuki te są objęte wymogami w ramach wariantu 2.1, a zatem istnieje dla nich obowiązek prowadzenia rejestru wypasu.

Rolnik może również wypełnić rejestr wypasu w wersji excel, znajdującej się na stronie internetowej ARiMR, który następnie należy przekazać do Agencji za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, z wykorzystaniem funkcjonalności „Dokumenty uzupełniające” jako załącznik niemerytoryczny bądź dołączając go do zmiany do wniosku.

Wersja papierowa rejestru wypasu może być dostarczona tylko w sytuacji, gdy z powodu braku technicznych możliwości, nie ma innej sposobności dostarczenia rejestru do ARiMR.

{"register":{"columns":[]}}