W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Najczęściej zadawane pytania i zgłaszane problemy

1. BRAK IMPORTU AUTOKOREKTY WOP

W przypadku braku możliwości importu autokorekty należy zweryfikować status wniosku o płatność. Import autokorekty możliwy jest tylko w statusie ZAREJESTROWANY. Jeśli ostateczny odbiorca wsparcia przygotował autokorektę bez wezwania a status wniosku jest inny niż ZAREJESTROWANY, należy usunąć zdarzenia na WOP celem dojścia do statusu ZAREJESTROWANY. W tym statusie przycisk importu autokorekty będzie możliwy. Dodatkowo należy zweryfikować kiedy autokorekta została złożona w eWop. Okienko transferowe z eWop realizowane jest późno w nocy oraz nad ranem. W momencie złożenia autokorekty danego dnia, będzie ona dostępna do importu w Liderze dopiero następnego dnia. Jeśli wykonanie powyższych kroków nie rozwiązało problemu w zgłoszeniu błędu należy podać dane wskazane poniżej. (powtórzyć w przypadkach 2-5 jeśli zasadne)

Dane konieczne do analizy zgłoszenia:

    • Numer sprawy podany w treści zgłoszenia
    • Zrzut ekranu z widoczną datą złożenia z eWop, oraz rodzajem dokumentu: autokorekta, korekta
    • Zrzut ekranu z aktualnym statusem wniosku o płatność z Lidera

2. BRAK MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA WOP PRZEZ BENEFICJENTA

W przypadku braku możliwości złożenia wniosku o płatność, ze względu na wyświetlony komunikat: „W portalu eWop nie ma spraw dla których możesz uruchomić Wniosek o Płatność”, w pierwszej kolejności należy potwierdzić u osoby prowadzącej sprawę, że procedowanie umowy bądź aneksu dobiegło końca. Jeśli dokument został podpisany, informacja powinna zostać przekazana do eWop tego samego dnia. Kolejnego dnia będzie możliwość składania wniosków o płatność. Należy także sprawdzić, czy WOP złożony przed złożeniem aneksu został prawidłowo obsłużony.

Dane konieczne do analizy zgłoszenia:

    • Numer sprawy podany w treści zgłoszenia
    • Informacja kiedy został podpisany aneks
    • Potwierdzenie u osoby prowadzącej sprawę, czy wykonane zostały wszystkie czynności wymagane w procesie podpisania aneksu do umowy, np. czy wykonana została akcja rejestracji podpisania aneksu

3. BRAK AKTUALIZACJI/ZMIANY STATUSU W LIDERZE

W przypadku wysłania wezwania do uzupełnienia, do wyjaśnienia. W pierwszej kolejności należy potwierdzić u osoby prowadzącej sprawę, poprawność wysłanych dokumentów w RED, ważny jest rodzaj dokumentu oraz jego ID. W przypadku kiedy prawidłowy dokument został dodany do RED, należy zweryfikować czy odpowiednie zdarzenie zostało także dodane do Lidera. Aby terminy się prawidłowo przeliczyły, należy zarówno w RED jak i w Liderze dopełnić formalności. Takie zgłoszenie będzie musiało być zweryfikowane zarówno po stronie Lidera, jak i po stronie PUE, aby zidentyfikować problem w obsłudze sprawy i zespół odpowiedzialny za jego eliminacje.

Dane konieczne do analizy zgłoszenia:

    • Numer sprawy podany w treści zgłoszenia
    • Informacja czy w RED został załączony prawidłowy dokument
    • Informacja kiedy beneficjent odpowiedział na wezwanie

4. BRAK INFORMACJI O PODPISANIU/NIEPODPISANIU UMOWY/ANEKSU

W przypadku wysłania do podpisu ostatecznemu odbiorcy wsparcia umowy/aneksu. W pierwszej kolejności należy potwierdzić u osoby prowadzącej sprawę, czy został nadany numer kancelaryjny w Liderze poprzez wykonanie akcji Wprowadź numer kancelaryjny. Brak nadania tego numeru oraz brak odpowiedniego statusu: Udostępniony/a ostatecznemu odbiorcy uniemożliwia przyjęcie wiadomości o podpisaniu dokumentu z PUE.

Dane konieczne do analizy zgłoszenia:

    • Numer sprawy podany w treści zgłoszenia
    • Informacja czy w RED został załączony prawidłowy dokument
    • Informacja kiedy beneficjent zapoznał się z dokumentem
    • Informacja kiedy wysłano umowę/aneks
    • Informacja kiedy nadano numer kancelaryjny

Jaki jest status dokumentu w Liderze (czy „udostępniony ostatecznemu odbiorcy”)

5. BRAK ZDJĘCIA BLOKADY ŚRODKÓW

W przypadku kiedy powinna zostać zdjęta blokada środków. W pierwszej kolejności należy potwierdzić w Departamencie odpowiedzialnym za przeprowadzanie kontroli czy zostały wprowadzone odpowiednie informacje. Wymagane dane to m.in. data zakończenia kontroli oraz kod pokontrolny. Bez tych danych nie możliwe jest zdjęcie blokady środków w przypadku wytypowania do kontroli.

Dane konieczne do analizy zgłoszenia:

    • Numer sprawy podany w treści zgłoszenia
    • Zrzut ekranu z danymi dot. kontroli z Lidera (sprawa>kontrole na miejscu>dane dotyczące kontroli)             
{"register":{"columns":[]}}