W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pomoc dla właścicieli statków rybackich na rozpoczęcie wykonywania działalności gospodarczej

24.02.2024

Od 24.02.2023 r. do oddziałów regionalnych ARiMR właściciele statków rybackich mogą składać wnioski o pomoc na rozpoczęcie wykonywania działalności gospodarczej.

Beneficjenci pomocy

Pomoc Agencji skierowana jest do właściciela albo współwłaściciela statku rybackiego, wpisanego do rejestru statków rybackich, któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności i który zobowiąże się do:

1)  trwałego zaprzestania działalności połowowej nie później niż w terminie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy o przyznanie pomocy;

2)  nieskładania do ministra właściwego do spraw rybołówstwa wniosku o dokonanie:

a)  wpisu statku do rejestru,

b)  zmiany wpisu w rejestrze w zakresie:

  • ponownego wprowadzenia do wykonywania rybołówstwa komercyjnego statku rybackiego, który został uprzednio wycofany z wykonywania rybołówstwa komercyjnego,
  • zmiany właściciela albo współwłaściciela statku rybackiego

– przez 10 lat, licząc od dnia zawarcia umowy o przyznanie pomocy;

3)  złożenia wniosku o zmianę danych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo w Krajowym Rejestrze Sądowym w zakresie zaprzestania wykonywania działalności w zakresie rybołówstwa komercyjnego w związku z trwałym zaprzestaniem działalności połowowej, nie później niż w terminie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy;

4)  rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej w terminie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, a w przypadku, gdy rozpoczęcie działalności wiąże się z realizacją inwestycji polegającej na budowie budynków lub budowli w terminie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy i do wykonywania jej nie krócej niż przez okres 3 lat.  

Przeznaczenie pomocy

Pomoc przeznaczona jest na rozpoczęcie wykonywania działalności gospodarczej, z wyłączeniem niektórych działalności, takich jak np. rybołówstwo i rolnictwo.

 

Wysokość pomocy

Wysokość pomocy wynosi nie więcej niż 200 000 zł dla danego wnioskodawcy.  

Pomoc ma charakter pomocy de minimis i jest przyznawana zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 oraz przepisami o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.

 

Składanie wniosków

Wnioski o przyznanie pomocy należy składać do dyrektora oddziału regionalnego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę wnioskodawcy.

Można to zrobić osobiście, nadać rejestrowaną przesyłką pocztowa w placówce Poczty Polskiej lub skorzystać z platformy ePUAP.

Pomoc przyznawana będzie na podstawie umowy o przyznanie pomocy.

Materiały

Zasady udzielania pomocy
Zasady​_udzielania​_pomocy​_dla​_własciela​_statku​_rybackiego2023.pdf 0.33MB
Instrukcja wypełniania wniosku
Instrukcja​_do​_wniosku​_o​_pomoc​_dla​_wlasciela​_statku​_rybackiego2023.pdf 0.36MB
Formularz wniosku - wersja edytowalna xlsx
Wniosek​_o​_pomoc​_dla​_właściciela​_statku​_rybackiego2023.xlsx 0.20MB
Formularz wniosku - wersja pdf
Wniosek​_o​_pomoc​_dla​_właściciela​_statku​_rybackiego​_PDF2023.pdf 1.77MB
Wzór umowy
Umowa​_o​_przyznaniu​_pomocy​_dla​_wlasciela​_statku​_rybackiego2023.pdf 0.44MB
{"register":{"columns":[]}}