Pytania dotyczące PUE itp.
Pytania dotyczące PUE itp.
1. Czy rolnik może sam sobie wypełnić wniosek i biznesplan w PUE?
Tak. Wnioskodawca może wypełnić dokumenty aplikacyjne samodzielnie i złożyć je za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Złożenie wniosku o przyznanie pomocy i wniosku o płatność oraz ich zmiana lub wycofanie a także wymiana korespondencji, wykonywanie innych czynności dotyczących postępowania oraz zawieranie umów o przyznaniu pomocy odbywa się za pomocą ww. systemu informatycznego. Istnieje też możliwość ustanowienia pełnomocnika lub przedstawiciela, którzy będą reprezentować wnioskodawcę.
2. Jak wygląda proces wskazania pełnomocnika?
Rolnik wyznacza w PUE (Platforma Usług Elektronicznych ARiMR) pełnomocnika oraz określa zakres pełnomocnictwa (wprowadza imię, nazwisko, pesel, zakres pełnomocnictwa). Wskazanie pełnomocnika przez wnioskodawcę będzie wiązało się z wpisaniem przez wnioskodawcę numeru PESEL pełnomocnika w PUE. Pełnomocnik loguje się do PUE i po zalogowaniu widzi, w ramach których spraw został wyznaczony jako pełnomocnik.
3. Czy osoby, które mają dostęp do eWnioskuPlus jako doradca nie będą musiały ujawniać nr PESEL?
Wskazanie pełnomocnika przez wnioskodawcę będzie w każdym przypadku wiązało się z wpisaniem przez wnioskodawcę numeru PESEL pełnomocnika w Platformie Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Posiadanie przez doradcę konta w eWniosek Plus nie zwalnia z tego obowiązku (w przypadku chęci ustanowienia pełnomocnika).
4. Czy aplikacja pozwoli w biznesplanie na import danych z wniosku obszarowego w zakresie działek?
Zmiany wprowadzane do systemu IACS PLUS umożliwiają dostępną funkcjonalności importu danych o działkach i uprawach na cele bieżącego naboru.
Wprowadzenie działek w biznesplanie może odbyć się na dwa sposoby:
1. manualnie, z użyciem przycisku „Dodaj działkę”,
2. automatycznie z użyciem przycisku „Import z działek IACS+” (tj. import z działek zgłoszonych w ramach wniosku obszarowego.
Po wyborze uruchamia się formatkę.
Po wyborze „Import z działek IACS+” należy uzupełnić dane takie jak tytuł prawny oraz numer aktu/KW/umowy.
Więcej informacji w tym temacie zawarte są w „Instrukcji wypełnienia biznesplanu”.
5. W jaki sposób ARiMR będzie ustalała datę doręczenia pisma poprzez PUE?
Za datę doręczenia wnioskodawcy pisma poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE) uznaje się dzień:
- potwierdzenia odczytania pisma przez wnioskodawcę w PUE, z tym, że dostęp do treści tego pisma i do jego załączników uzyskuje się po dokonaniu tego potwierdzenia,
- następujący po upływie 14 dni od dnia otrzymania pisma w PUE, jeżeli wnioskodawca nie potwierdził odczytania pisma przed upływem tego terminu.
6. Czy ARiMR rozpatrzy wniosek, który nie zostanie złożony za pośrednictwem PUE?
Jeżeli wniosek o przyznanie pomocy (WOPP) nie został złożony za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), ARiMR pozostawia wniosek bez rozpatrzenia oraz informuje o tym wnioskodawcę w takiej samej formie, w jakiej został złożony WOPP. PUE blokuje możliwość złożenia WOPP poza terminem naboru WOPP, z wyłączeniem WOPP następcy prawnego beneficjenta.