W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pytania dotyczące PUE itp.

Pytania dotyczące PUE itp.

1. Czy rolnik może sam sobie wypełnić wniosek i biznesplan w PUE?

Tak. Wnioskodawca może wypełnić dokumenty aplikacyjne samodzielnie i złożyć je za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Złożenie wniosku o przyznanie pomocy i wniosku o płatność oraz ich zmiana lub wycofanie a także wymiana korespondencji, wykonywanie innych czynności dotyczących postępowania oraz zawieranie umów o przyznaniu pomocy odbywa się za pomocą ww. systemu informatycznego. Istnieje też możliwość ustanowienia pełnomocnika lub przedstawiciela, którzy będą reprezentować wnioskodawcę.

2. Jak wygląda proces wskazania pełnomocnika?

Rolnik wyznacza w PUE (Platforma Usług Elektronicznych ARiMR) pełnomocnika oraz określa zakres pełnomocnictwa (wprowadza imię, nazwisko, pesel, zakres pełnomocnictwa). Wskazanie pełnomocnika przez wnioskodawcę będzie wiązało się z wpisaniem przez wnioskodawcę numeru PESEL pełnomocnika w PUE. Pełnomocnik loguje się do PUE i po zalogowaniu widzi, w ramach których spraw został wyznaczony jako pełnomocnik.

3. Czy osoby, które mają dostęp do eWnioskuPlus jako doradca nie będą musiały ujawniać nr PESEL?

Wskazanie pełnomocnika przez wnioskodawcę będzie w każdym przypadku wiązało się z wpisaniem przez wnioskodawcę numeru PESEL pełnomocnika w Platformie Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Posiadanie przez doradcę konta w eWniosek Plus nie zwalnia z tego obowiązku (w przypadku chęci ustanowienia pełnomocnika).

4. Czy aplikacja pozwoli w biznesplanie na import danych z wniosku obszarowego w zakresie działek?

Zmiany wprowadzane do systemu IACS PLUS umożliwiają dostępną funkcjonalności importu danych o działkach i uprawach na cele bieżącego naboru.

Wprowadzenie działek w biznesplanie może odbyć się na dwa sposoby:

1. manualnie, z użyciem przycisku „Dodaj działkę”,

2. automatycznie z użyciem przycisku „Import z działek IACS+” (tj. import z działek zgłoszonych w ramach wniosku obszarowego.

Po wyborze uruchamia się formatkę.

Po wyborze „Import z działek IACS+” należy uzupełnić dane takie jak tytuł prawny oraz numer aktu/KW/umowy.

Więcej informacji w tym temacie zawarte są w „Instrukcji wypełnienia biznesplanu”.

5. W jaki sposób ARiMR będzie ustalała datę doręczenia pisma poprzez PUE?

Za datę doręczenia wnioskodawcy pisma poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE) uznaje się dzień:

  • potwierdzenia odczytania pisma przez wnioskodawcę w PUE, z tym, że dostęp do treści tego pisma i do jego załączników uzyskuje się po dokonaniu tego potwierdzenia,
  • następujący po upływie 14 dni od dnia otrzymania pisma w PUE, jeżeli wnioskodawca nie potwierdził odczytania pisma przed upływem tego terminu.
6. Czy ARiMR rozpatrzy wniosek, który nie zostanie złożony za pośrednictwem PUE?

Jeżeli wniosek o przyznanie pomocy (WOPP) nie został złożony za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), ARiMR pozostawia wniosek bez rozpatrzenia oraz informuje o tym wnioskodawcę w takiej samej formie, w jakiej został złożony WOPP. PUE blokuje możliwość złożenia WOPP poza terminem naboru WOPP, z wyłączeniem WOPP następcy prawnego beneficjenta.

{"register":{"columns":[]}}