W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozwiązanie albo przekształcenie rolnika

I. W przypadku rozwiązania albo przekształcenia rolnika lub wystąpienia innego zdarzenia prawnego, w wyniku których zaistniało następstwo prawne, z wyłączeniem śmierci rolnika, w okresie od dnia złożenia wniosku o przyznanie płatności do dnia doręczenia decyzji w sprawie przyznania płatności ONW

następca prawny tego rolnika może wstąpić do toczącego się postępowania, jeżeli:

  1. użytki rolne, które były objęte wnioskiem o przyznanie płatności ONW, były w posiadaniu tego rolnika lub jego następcy prawnego w dniu 31 maja roku, w którym został złożony ten wniosek,
  2. spełnia on warunki do przyznania płatności ONW.

 Płatność przysługuje następcy prawnemu rolnika na wniosek złożony w terminie 7 miesięcy od dnia wystąpienia zdarzenia prawnego, w wyniku którego zaistniało następstwo prawne. Termin ten nie podlega przywróceniu.

Wniosek o przyznanie płatności w przypadku następstwa prawnego wraz z załącznikami składa się w formie elektronicznej za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, do której logowanie następuje poprzez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) dostępną z poziomu strony internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) pod adresem: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych lub po przekierowaniu beneficjenta ze strony: https://www.gov.pl/web/arimr/ewniosekplus-system.

Załączniki, które nie wymagają podpisu osoby trzeciej dołącza się w postaci elektronicznej, za pomocą formularzy opracowanych przez ARiMR lub w postaci elektronicznych kopii dokumentów (plików) sporządzonych w postaci papierowej i opatrzonych przez rolnika podpisem własnoręcznym.

Załączniki do wniosku lub do zmiany do wniosku, które wymagają podpisu osoby trzeciej, dołącza się w aplikacji do wniosku w postaci elektronicznej jako:

  1. dokumenty opatrzone przez tę osobę kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym albo podpisem zaufanym albo
  2. elektroniczne kopie dokumentów sporządzonych w postaci papierowej i opatrzonych przez tę osobę podpisem własnoręcznym, zapisane w formacie JPEG, PDF, TIF (TIFF), DOC, DOCX, XLS, XLSX, ZIP, PNG, BMP, RAR, 7ZIP, TAR lub GZIP.

Takie załączniki rolnik może także dostarczyć do biura powiatowego ARiMR w formie papierowej lub przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego, w terminie składania wniosków o przyznanie płatności w przypadku następstwa prawnego.

Aby złożyć wniosek przez Internet nie jest wymagany bezpieczny podpis elektroniczny.

Do wniosku należy dołączyć:

  • dokumenty dotyczące potwierdzenia spełnienia warunków dla rolnika aktywnego zawodowo
  • Oświadczenie o liczbie członków spółdzielni – jeśli wniosek jest składany przez spółdzielnię.
  • oświadczenie podmiotu przeprowadzającego badanie lustracyjne o poddaniu się wnioskodawcy temu badaniu lub inny dokument potwierdzający poddanie temu badaniu – jeśli wniosek jest składany przez spółdzielnię.
  • dokument potwierdzający zaistnienie następstwa prawnego albo kopię tego dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez upoważnionego pracownika Agencji.

 

Materiały

Oświadczenie o liczbie członków spółdzielni
Oświadczenie​_spółdzielnia.pdf 0.16MB

III. W przypadku rozwiązania albo przekształcenia rolnika lub wystąpienia innego zdarzenia prawnego, w wyniku którego zaistniało następstwo prawne, z wyłączeniem śmierci rolnika, po doręczeniu decyzji w sprawie przyznania płatności ONW

- jeżeli płatność ONW nie została przekazana na rachunek bankowy rozwiązanego albo przekształconego rolnika, lub rachunek tego rolnika prowadzony w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, płatność ta przysługuje następcy prawnemu, który nie kwestionuje należności określonej w decyzji w sprawie przyznania płatności i złożył wniosek o wypłatę.

Płatność ONW przysługuje następcy prawnemu na wniosek złożony w terminie 7 miesięcy od dnia doręczenia rozwiązanemu albo przekształconemu rolnikowi decyzji.

Następca prawny składa wniosek o wypłatę płatności ONW do kierownika biura powiatowego Agencji, do którego został złożony wniosek o przyznanie płatności przez rozwiązanego albo przekształconego rolnika.

Do wniosku o wypłatę następca prawny dołącza:

  • dokument potwierdzający zaistnienie następstwa prawnego albo kopię tego dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji,

W przypadku niezłożenia wniosku o wypłatę albo w przypadku wydania decyzji o odmowie wypłaty płatności ONW, decyzja skierowana do rozwiązanego albo przekształconego rolnika, wygasa z mocy prawa.

Materiały

Wniosek o wypłatę płatności
Wniosek​_o​_wypłatę​_płatności.pdf 0.37MB
{"register":{"columns":[]}}