Mała szkoła
05.05.2025
Mała szkoła - wsparcie publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego.
Podmioty uprawnione do udziału w programie
-
Do udziału w programie uprawniona jest jednostka samorządu terytorialnego (gmina):
- prowadząca szkołę podstawową dla dzieci i młodzieży, o której mowa w art. 2 ust. 2 lit. a ustawy - Prawo oświatowe, w których na dzień uruchomienia programu inwestycyjnego liczba uczniów nie przekracza 70;
- której wskaźnik zamożności, o którym mowa w art. 24 ustawy z dnia 1 października 2024 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 1572 i 1717) wynosi maksymalnie 4800 zł, - zwana dalej „wnioskodawcą”, która spełnia ww. warunki jednocześnie na dzień uruchomienia programu.
- W ramach programu nie przewiduje się dofinansowania dla szkół podstawowych specjalnych, szkół mistrzostwa sportowego, szkół sportowych, szkół artystycznych oraz szkół przy zakładach karnych, szkół w okręgowych ośrodkach wychowawczych, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.
W ramach programu wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek dotyczący jednej szkoły podstawowej, w zakresie jednego zadania.
Wnioskodawca wypełnia i generuje wniosek za pomocą narzędzia informatycznego.
Podstawa prawna
art. 90x ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2024 r. poz. 750, 854, 1473, 1933)
Termin naboru wniosków
Od dnia 6 maja 2025 r. do dnia 30 maja 2025 r.
Planowane środki na realizację programu
W roku 2025 to 50 mln zł
Przedmiot programu
Przedmiotem programu jest wsparcie trwających inwestycji, realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego prowadzące szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży, o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562, 1635 i 1933) zwanej dalej „ustawą - Prawo oświatowe”, z wyłączeniem szkół podstawowych specjalnych, szkół mistrzostwa sportowego, szkół sportowych, szkół artystycznych oraz szkół przy zakładach karnych, szkół w okręgowych ośrodkach wychowawczych, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.
Zakres programu
W ramach programu udziela się dotacji celowej na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji związanej z:
- budową obiektu;
- dostosowaniem obiektu;
- zakupem wyposażenia.
Cel programu
Celem programu jest wsparcie finansowe zadań inwestycyjnych, polegające na dofinansowaniu zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego, związanych z prowadzeniem szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży.
Szczegółowe informacje dotyczące programu znajdują się w treści Komunikatu Ministra Edukacji z dnia 5 maja 2025 r. o ustanowieniu programu inwestycyjnego pod nazwą „Mała szkoła - wsparcie publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego.”
Wygenerowany i podpisany wniosek składa się:
- w postaci papierowej w urzędzie obsługującym ministra albo;
- w postaci elektronicznej - opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym albo podpisem zaufanym, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej, zwanej dalej „ePUAP”, na adres elektronicznej skrzynki podawczej Ministerstwa Edukacji Narodowej, zwanego dalej „MEN” albo na adres do doręczeń elektronicznych MEN w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.
Informacje w sprawie programu uzyskać można w Departamencie Funduszy Strukturalnych MEN, e-mail: sekretariat.dfs@men.gov.pl
Pytania i odpowiedzi
-
Czy aby wziąć udział w programie należy spełnić oba warunku określone w części III ust. 1 pkt 1 i 2 jednocześnie?
TAK. Należy spełnić oba warunki jednocześnie.
-
Czy w ramach programu mogę łączyć dwie inwestycje jednocześnie?
NIE. Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek dotyczący jednej szkoły podstawowej, w zakresie jednego zadania, o którym mowa w części I ust. 2 programu.
-
Czy w ramach programu można wnioskować o budowę placu zabaw, którego przy szkole w ogóle nie ma?
W ramach programu udziela się dotacji celowej na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji związanej z:
- budową obiektu szkolnego;
- dostosowaniem obiektu szkolnego;
- zakupem wyposażenia.
JST (Gmina) samodzielnie podejmuje decyzję o rodzaju inwestycji, na którą składa wniosek, jednakże przedłożony wniosek musi być zgodny z przedmiotem i celem programu, określonym komunikatem.
-
Czy o środki na zakup wyposażenia można ubiegać się wyłącznie pod warunkiem budowy bądź dostosowania obiektu? Czy o zakup wyposażenia można ubiegać się do szkoły, w której nie jest prowadzona żadna inwestycja?
Zakup wyposażenia jest odrębnym zadaniem określonym w programie, co oznacza brak konieczności jednoczesnego prowadzenia budowy lub dostosowania obiektu.
-
Czy w ramach programu mogą brać udział szkoły filialne z klasami I-III?
TAK. Do udziału w programie uprawnione są JST (gminy) prowadzące szkołę podstawową dla dzieci i młodzieży, o której mowa w art. 2 ust. 2 lit. a ustawy - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562, 1635 i 1933), przez co należy rozumieć także szkołę filialną. Jednocześnie przypominamy, że każda placówka/ filia powinna być zarejestrowana w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych.
-
Czy w ramach dostosowania obiektu szkolnego lub budowy obiektu można złożyć wniosek dla inwestycji, która się jeszcze nie rozpoczęła?
NIE. Przedmiotem programu jest wsparcie trwających inwestycji realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego prowadzące szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży, o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562, 1635 i 1933) zwanej dalej „ustawą - Prawo oświatowe”, z wyłączeniem szkół, o których mowa w części III ust. 2 Komunikatu. Rozpoczęciem realizacji inwestycji, w przypadku budowy obiektu szkolnego oraz dostosowania obiektu szkolnego, jest dzień rozpoczęcia budowy, który następuje z chwilą podjęcia prac przygotowawczych na terenie budowy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (np. uzyskanie zgody pozwolenia na budowę, zgłoszenia robót budowlanych w przypadku budowy obiektu szkolnego lub dostosowania obiektu szkolonego). Zgodnie z warunkami programu inwestycja dotycząca budowy obiektu lub dostosowania obiektu szkolnego musi zostać rozpoczęta nie później niż z dniem 1 stycznia 2025 r.
-
Czy realizacja inwestycji w ramach wniosku na wyposażenie szkoły może rozpocząć się po terminie złożenia wniosku?
TAK. W ramach zakupu wyposażenia nie jest wymagane potwierdzenie rozpoczęcia inwestycji, jednakże przedłożony wniosek musi być zgodny z przedmiotem i celem programu, określonym w komunikacie. Wydatki poniesione na realizację inwestycji w ramach zakupu wyposażenia z wkładu własnego jak i dotacji celowej, ustala się na dzień zawarcia umowy z Ministerstwem. Ponadto, zakończenie realizacji etapu inwestycji na który została przyznana dotacja celowa przez MEN nie może nastąpić później niż do dnia 31 grudnia 2025 r.
-
Czy do programu może przystąpić szkoła, w której uczy się 72 uczniów w klasach I-VIII oraz istnieją dwa oddziały przedszkolne - razem 38 dzieci? Wskaźnik zamożności jest poniżej wskazanego w regulaminie.
NIE. Do udziału w programie uprawnione są JST (gminy) prowadzące szkołę podstawową dla dzieci i młodzieży, o której mowa w art. 2 ust. 2 lit. a ustawy - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562, 1635 i 1933), w których na dzień uruchomienia programu inwestycyjnego liczba uczniów nie przekracza 70. W przypadku szkoły podstawowej, w której zorganizowano oddział przedszkolny, w liczbie tej należy uwzględnić uczniów tego oddziału. Do udziału w programie: mogą przystąpić tylko podmioty spełniające jednocześnie wszystkie warunki określone w Dziale III ust. 1 pkt 1 i 2 Programu.
-
Czy do programu wlicza się ilość dzieci również oddział przedszkolny jeżeli jest w szkole.
TAK. Wlicza się.
-
Czy przed złożeniem wniosku musimy mieć zabezpieczone środki z wkładu własnego?
TAK. Warunkiem udziału w programie w myśl Działu IV ust. 1 pkt 7) jest wskazanie wkładu własnego w wysokości co najmniej 50% wartości kosztorysowej zabezpieczonego na realizację inwestycji.
-
Czy wkładem własnym mogą być środki pochodzące z Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład?
TAK. Jest to dopuszczalne. Finansowy wkład własny może składać się ze środków własnych Beneficjenta i środków innych niż dotacja celowa, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych.
-
Czy jest możliwość, aby jednostka samorządu terytorialnego złożyła wniosek o dofinansowanie dla szkoły prowadzonej przez stowarzyszenie, dla której jst jest organem rejestrującym?
NIE. Podmiotami uprawnionymi do udziału w programie jest jednostka samorządu terytorialnego (gmina) prowadząca szkołę podstawową dla dzieci i młodzieży, o której mowa w art. 2 ust. 2 lit. a ustawy - Prawo oświatowe, w których na dzień uruchomienia programu inwestycyjnego liczba uczniów nie przekracza 70; której wskaźnik zamożności, o którym mowa w art. 24 ustawy z dnia 1 października 2024 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 1572 i 1717) wynosi maksymalnie 4800 zł, która spełnia ww. warunki jednocześnie.
-
W jakiej formie powinno zostać złożone oświadczenie potwierdzające rozpoczęcie inwestycji, o którym mowa w części IV ust. 3, zawierające termin rozpoczęcia jej realizacji? Czy jest dostępny gotowy wzór/druk? Czy należy dołączyć umowę lub faktury?
Nie ma gotowego wzoru/druku oświadczenia. Wnioskodawca samodzielnie przygotowuje treść oświadczenia zgodnego z wymaganiami Komunikatu, pod którym należy złożyć podpis osoby upoważnionej do reprezentacji Wnioskodawcy. Nie ma konieczności dołączania do oświadczenia załączników tj. umowa lub faktura.
-
Czy w przypadku szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym należy brać pod uwagę łączną liczbę dzieci (czyli w SP jest 58 dzieci a w oddziale przedszkolnym 24 dzieci, czyli łącznie 82 dzieci).
TAK. Do udziału uprawnione są podmioty (gminy), które spełniają równocześnie przedstawione warunki: liczba uczniów w prowadzonej szkole podstawowej nie jest wyższa niż 70 osób (do liczby tej wliczani są uczniowie oddziałów przedszkolnych); wskaźnik zamożności wynosi do 4 800 zł.
-
W naszej gminie mamy Zespół Szkolno-Przedszkolny składający się z przedszkola 26 dzieci i szkoły podstawowej 46 dzieci. Czy w tym przypadku liczymy tylko dzieci ze szkoły podstawowej, czy z całego zespołu tak jak jest w przypadku szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi?
Połączenie przedszkola i szkoły w zespół nie narusza ich odrębności w wielu obszarach (obie jednostki posiadają odrębne akty założycielskie i numery RSPO). W opisanym przypadku warunek dotyczący liczby uczniów powinna spełniać tylko szkoła a nie cały zespół. Co oznacza, że ww. szkoła (46 uczniów) spełnia warunek programu związany z liczebnością szkoły.
Jedynie w przypadku szkoły podstawowej z oddziałem/oddziałami przedszkolnymi, ustalając liczbę uczniów szkoły należy uwzględnić dzieci z oddziału przedszkolnego (oddział przedszkolny w szkole podstawowej nie jest odrębnym bytem).
-
Czy istnieje możliwość ubiegania się o dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji przy wykorzystaniu pracowników (tzw. systemem gospodarczym)?
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego o osobowości prawnej i wydzielonym majątku realizuje zadania publiczne. W sytuacji umowy odpłatnej zawieranej między zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem są usługi, dostawcy, roboty budowlane, mamy do czynienia z zamówieniami publicznymi. Tym samym gmina realizując inwestycję jest zobowiązana stosować przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1603).
-
Zakup wyposażenia obejmuje okres trwałości 5 lat. Proszę o informację co w sytuacji, gdy szkoła zostanie zlikwidowana w 3 roku trwałości?
Jednym z warunków programu jest zapewnienie trwałości inwestycji przez okres nie krótszy niż 5 lat, liczone od dnia zakończenia realizacji Inwestycji. W przypadku złamania zasad warunków udziału w programie jednostka samorządu terytorialnego (gmina) musi się liczyć z konsekwencjami związanymi z żądaniem przez Ministra zwrotu przyznanej dotacji celowej wraz z odsetkami w ramach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
-
Czy koszt kwalifikowany w ramach programu mogą stanowić koszty dostosowania budynku szkoły polegające na wykonaniu robót związanych z rekonstrukcją i pogłębienia studni?
W ramach programu udziela się dotacji celowej na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji związanej z:
- budową obiektu szkolnego;
- dostosowaniem obiektu szkolnego;
- zakupem wyposażenia.
JST (Gmina) samodzielnie podejmuje decyzję o rodzaju inwestycji, na którą składa wniosek, jednakże przedłożony wniosek musi być zgodny z przedmiotem i celem programu, określonym komunikatem.
-
Czy brak złożenia z wnioskiem dokumentu, o którym mowa w pkt V ust. 3 pkt 2 lit. F) będzie stanowić przesłanki do odrzucenia wniosku, mając na uwadze, że ww. prace nie jest wymagane pozwolenie na budowę?
Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji związanej z dostosowaniem obiektu dołącza się pozwolenie na budowę, jeżeli realizacja inwestycji dotyczącej obiektu budowlanego oraz obszaru niewpisanego do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków, wymaga uzyskania tego pozwolenia (Działu V ust. 3 pkt 2 lit. f) Programu).
W przypadku złożenia wniosku niekompletnego lub niespełniającego wymagań określonych w Dziale V ust. 2-4 Programu Minister wezwie do usunięcia braków formalnych w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
-
Co w sytuacji gdy po zarejestrowaniu na platformie zamieszczonej na stronie pod adresem: https://inwestycjewoswiacie.men.gov.pl/, i zalogowaniu oraz wypełnieniu wszystkich danych i zgód (zgodnie z instrukcją) nie można zapisać danych. Pojawia się komunikat, że REGON został już zarejestrowany.
Platforma do tworzenia druków wniosków umożliwia złożenie tylko jednej oferty w programie. Bez względu na ilość posiadanych przez gminę szkół, można złożyć jedynie jeden wniosek w ramach programu. Tym samym, jeżeli przy rejestracji Wnioskodawcy w narzędziu informatycznym użyto już raz REGONU nie ma możliwości wykorzystania tego numeru REGON przy rejestracji z innego konta mailowego.
- Jaki jest właściwy termin rozpoczęcia inwestycji w przypadku budowy obiektu szkolnego oraz dostosowania obiektu szkolnego, mając na uwadze, że program przewiduje rozpoczęcie inwestycji nie później niż z dniem 1 stycznia 2025 r., natomiast w instrukcji do formularzy on-line wskazano, że data rozpoczęcia realizacji inwestycji nie może być wcześniejsza niż 1 stycznia 2025 r.?
Termin wskazany w programie „nie później niż z dniem 1 stycznia 2025 r.” odnosi się do konieczności potwierdzenia trwania inwestycji, związanych z budową obiektu szkolnego lub dostosowanie obiektu szkolnego. Wnioskodawca zobligowany jest do przedłożenia oświadczenia potwierdzającego ten fakt. Oświadczenie musi jednoznacznie wskazywać datę rozpoczęcia inwestycji.
Wskazany w narzędziu informatycznym termin realizacji zadania inwestycyjnego „od dnia 1 stycznia 2025 r.” odnosi się do kwalifikowalności wydatków poniesionych przez wnioskodawcę na realizację inwestycji z wkładu własnego. Założeniami programu jest dofinansowanie etapu obejmującego dany rok budżetowy.
- Kiedy mamy do czynienia z podwójnych finansowaniem inwestycji?
Podwójne dofinansowanie inwestycji to całkowite lub częściowe pokrycie tego samego wydatku w ramach różnych źródeł dofinansowania.
- Czy w ramach jednego wniosku dotyczącego szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi należy wykazać podział prac/ robót budowlanych odrębnie dla szkoły i odrębnie dla oddziału?
W ramach programu udziela się dotacji celowej na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji związanej z:
- budową obiektu szkolnego;
- dostosowaniem obiektu szkolnego;
- zakupem wyposażenia.
JST (Gmina) samodzielnie podejmuje decyzję o rodzaju inwestycji, na którą składa wniosek, jednakże przedłożony wniosek musi być zgodny z przedmiotem i celem programu, określonym komunikatem (inwestycja może dotyczyć także części budynku szkoły użytkowanej przez oddział przedszkolny).
- Czy w przypadku gdy szkoła filialna liczy 48 uczniów, niemniej jednak wchodzi w skład większej placówki oświatowej (szkoły podstawowej) liczącej ponad 79 uczniów, czy w takim przypadku szkoła filialna może brać udział w programie?
Zgodnie z przyjętymi założeniami programu, uczniów szkoły filialnej nie wlicza się do liczby uczniów szkoły macierzystej. Co do zasady gmina może złożyć wniosek dotyczący szkoły filialnej albo szkoły macierzystej.
W opisanym przypadku, gmina może złożyć wniosek jedynie w stosunku do szkoły filialnej (48 uczniów). Liczba uczniów szkoły podstawowej macierzystej przekracza liczbę 70 uczniów (zakładając, że w liczbie 79 uczniów nie uwzględniono uczniów filii), co powoduje, że szkoła nie spełnia wymogów określonych programem.
- Czy jeżeli do dnia planowanego zakończenia modernizacji (31.08.2025) nie będzie wiadomo czy otrzymaliśmy dotację, możliwe będzie otrzymanie jej po zakończonym zadaniu?
NIE. Zgodnie z treścią art. 127 ustawy o finansach publicznych (Dz.U.2023.1270 z późn. zm.), dotacje celowe są to środki przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie określonych zadań. Dotyczą przyszłych, a nie już zrealizowanych celów. Obowiązujące orzecznictwo wprost wskazuje, brak możliwości finansowania lub dofinansowania poprzez dotację celową kosztów zadań publicznych, które już zostały poniesione (orzeczenie I SA/Łd 951/17 - Wyrok WSA w Łodzi z 2017-11-21).
- Co rozumiane jest przez słowo wyposażenie? Czy musi to być środek trwały tj. wyposażenie na kwotę jednostkową powyżej 10000,00 zł? Czy zakup np. ławek i krzeseł jest wyposażeniem inwestycyjnym? Jeśli nie, to czy zestaw składający się z np. ławek i krzeseł opiewający na kwotę ponad 10000,00zł jest wyposażeniem inwestycyjnym?
Jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne – już na etapie uchwalania budżetu – powinny same rozstrzygać sposób finansowania pierwszego wyposażenia.
Regulacje prawne dotyczące sposobu finansowania pierwszego wyposażenia można znaleźć w zasadzie w dwóch aktach prawnych:
- w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 02 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz.513 ze zm.);
- w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa (Dz. U. nr 238, poz. 1579).
Rozporządzenie w sprawie finansowania inwestycji z budżetu państwa określa zasady i sposób finansowania pierwszego wyposażenia w ramach wydatków inwestycyjnych, dla których źródłem finansowania są środki pochodzące z budżetu państwa. W świetle zapisów tego rozporządzenia ze środków budżetu państwa mogą być finansowane inwestycje, o ile środki przewidziane na pokrycie kosztów ich zakupu zostaną przeznaczone m.in. na:
- zakup lub wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych, bez względu na ich wartość;
- zakup wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na ich wartość;
- pozostałe przedmioty (materiały, drobny sprzęt), które nie spełniają ustawowych wymogów dla środka trwałego czy wartości niematerialnej i prawnej, w szczególności wymogu przewidywanej ekonomicznej użyteczności dłuższej niż rok – o ile są pierwszym wyposażeniem obiektów budowlanych.
Potencjalny wnioskodawca powinien wyjaśnić przedmiotową kwestię z główną księgową, komórką finansowo księgową lub jednostką nadrzędną ponieważ odpowiedź na kierowane zapytanie zależy m.in. od polityki rachunkowości danej jednostki.
- Czy w ramach Małej Szkoły i wsparcia publicznego dla szkół podstawowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego można dokonać zakupu wyposażenia kuchni ?
W ramach programu udziela się dotacji celowej na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji związanej z:
- budową obiektu szkolnego;
- dostosowaniem obiektu szkolnego;
- zakupem wyposażenia.
JST (Gmina) samodzielnie podejmuje decyzję o rodzaju inwestycji, na którą składa wniosek, jednakże przedłożony wniosek musi być zgodny z przedmiotem i celem programu, określonym komunikatem.
Wnioskodawca jest kreatorem wniosku dotacyjnego.
Prosimy o zapoznanie się z treścią komunikatu Ministra Edukacji z dnia 5 maja br.
Materiały
Komunikat Ministra Edukacji z dnia 5 maja 2025 r. o ustanowieniu programu inwestycyjnego pod nazwą „Mała szkoła - wsparcie publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego”20250505_Komunikat_o_programie_Mała_Szkoła.pdf 0.17MB Komunikat Ministra Edukacji z dnia 23 maja 2025 r. o zmianie komunikatu o ustanowieniu programu inwestycyjnego pod nazwą „Mała szkoła - wsparcie publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego”
20250523_Komunikat_ME_o_zmianie_komunikatu_Mała_szkoła.pdf 0.09MB Wzór umowy dotacyjnej na budowę lub dostosowanie
20250829_Wzór_umowy_dotacyjnej_na_budowę_lub_dostosowanie.docx 0.06MB Wzór umowy dotacyjnej na zakup wyposażenia
20250829_Wzór_umowy_dotacyjnej_na_zakup_wyposażenia.docx 0.06MB Rozstrzygnięcie programu Mała szkoła - Mała szkoła - wsparcie publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego
20251010_Rozstrzygnięcie_programu_Mała_szkoła.xlsx 0.02MB