Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych
20.08.2025
Status:
Oferty należ składać do 10 września 2025 r.
- ogłoszenie konkursu
- klauzula informacyjna RODO
- wzór oferty
- sprawozdanie
- umowa
- treść licencji do umowy
Formularz oferty należy wypełnić elektronicznie.
Formularz oferty zamieszczony pod linkiem: https://formularz.men.gov.pl/login
Uwaga! W przypadku udziału po raz pierwszy - należy się zarejestrować. Dla podmiotów, które brały udział we wcześniejszych konkursach - loginy i hasła obowiązujące w innych formularzach ministerstwa powinny być aktywne.
Przed rejestracją i wypełnieniem oferty należy zapoznać się Instrukcją posługiwania się formularzem on-line.
Podstawa prawna
art. 14 ust. 1 w związku z art. 13 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r. poz. 340) i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025 (Dz. U. 2021 r., poz. 642).
Informacje
Informacje w sprawach związanych z organizacją konkursu można uzyskać w MEN, Departament Wychowania i Profilaktyki, dane pracownika Dorota Wojcieszek, e-mail: Dorota.Wojcieszek@men.gov.pl
ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA cz. 1
- Czy są do pobrania wzory oświadczeń, które należy dołączyć do oferty?
Nie. Każdy z oferentów przygotowuje je na podstawie treści oświadczeń podanych w Ogłoszeniu konkursu w ust. 5 część V. Informacje dotyczące składanych ofert i termin ich składania.
- Na czym ma polegać udział szkoły w module 1?
Projekt edukacyjny tworzy Oferent. Projekt ten składa się z dwóch elementów: pierwszy to zebrane ze szkół dobre praktyki, a drugi to debata z uwzględnieniem wyników z pierwszego elementu.
- Jaka ma być forma upowszechniania?
Projekt edukacyjny tworzy Oferent. Jest to spójna całość, na którą składają się dwa powiązane ze sobą elementy. Zarówno w pierwszym module jak i drugim, Oferent sam decyduje jaka forma będzie właściwa, aby nadać przedsięwzięciu właściwą jakość i osiągnąć zakładany cel.
-
Jaka ma być skala projektu?
Zgodnie z Ogłoszeniem konkursu w ust. 3 część I. Określenie zadania z zakresu zdrowia publicznego, Oferent przeprowadzi projekt edukacyjny, którego skalę określi sam Oferent, decydując się na zaprezentowanie go społeczności na poziomie lokalnym, regionalnym lub ogólnopolskim.
-
Czy jednostki samorządu terytorialnego jak np. starostwo powiatowe, mogą wziąć udział w konkursie?
Konkurs skierowany jest do:
- podmiotów, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego określonych w art. 2 ustawy z dnia z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r. poz. 340),
- w tym organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2024 r. poz. 1491 i poz. 1940), których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego określonych w art. 2 ustawy z dnia z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r. poz. 340).
Zadania z zakresu zdrowia publicznego zostały wymienione w Ogłoszeniu konkursowym na str. 1-2. Do oferty należy dołączyć aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących.
Oferent analizuje swój status prawny i zakres podmiotowy konkursu i sam decyduje o złożeniu oferty.
-
Czy uczelnie (szkoły wyższe) mogą wziąć udział w konkursie?
Konkurs skierowany jest m.in. do podmiotów, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego określonych w art. 2 ustawy z dnia z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r. poz. 340).
Zadania z zakresu zdrowia publicznego zostały wymienione w Ogłoszeniu konkursowym na str. 1-2. Do oferty należy dołączyć aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących.
Zadania z zakresu zdrowia publicznego obejmują:
-
monitorowanie i ocenę stanu zdrowia społeczeństwa, zagrożeń zdrowia oraz jakości życia związanej ze zdrowiem społeczeństwa;
-
edukację zdrowotną dostosowaną do potrzeb różnych grup społeczeństwa, w szczególności dzieci, młodzieży i osób starszych;
-
promocję zdrowia;
- kreowanie postaw zdrowotnych i społecznych sprzyjających profilaktyce zachowań ryzykownych;
- zapobieganie uzależnieniom oraz skutkom zdrowotnym i społecznym wynikającym z uzależnień;
-
profilaktykę chorób;
-
działania w celu rozpoznawania, eliminowania lub ograniczania zagrożeń i szkód dla zdrowia fizycznego i psychicznego w środowisku zamieszkania, nauki, pracy i rekreacji;
-
analizę adekwatności i efektywności udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej w odniesieniu do rozpoznanych potrzeb zdrowotnych społeczeństwa;
-
inicjowanie i prowadzenie:
-
działalności naukowej w zakresie zdrowia publicznego,
-
współpracy międzynarodowej dotyczącej działalności naukowej w zakresie zdrowia publicznego;
-
-
rozwój kadr uczestniczących w realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego;
-
ograniczanie nierówności w zdrowiu wynikających z uwarunkowań społeczno-ekonomicznych;
-
działania w obszarze aktywności fizycznej.
Oferent analizuje swój status prawny, zakres podmiotowy konkursu oraz zadania z zakresu zdrowia publicznego i sam decyduje o złożeniu oferty.
-
Jaka jest rola Oferenta, czy głównym zadaniem Oferenta w Module 1 jest zebranie i upowszechnienie istniejących dobrych praktyk, czy też projekt powinien zakładać również aktywne wdrożenie tych praktyk przez Oferenta w nowych szkołach?
Zgodnie z ogłoszeniem konkursu zadanie Oferenta w ramach modułu 1 zostało określone w ust. 4 części I. Określenie zadania z zakresu zdrowia publicznego.
Oferent składając ofertę proponuje swój projekt jako całość, uwzględniającą elementy określone w ogłoszeniu.
-
Jaka jest rola szkół partnerskich, na czym dokładnie ma polegać "udział szkoły" w projekcie? Czy szkoła jest dostawcą "dobrej praktyki" czy jest odbiorcą, który w ramach projektu ma obowiązek wdrożyć jedną z zebranych praktyk?
Ogłoszenie konkursu nie używa sformułowania szkoły partnerskiej. Zadania szkoły wynikają z realizacji zadań przez Oferenta. Oferent składając ofertę proponuje swój projekt jako całość, uwzględniającą elementy określone w ogłoszeniu.
-
Jakie wskaźniki należy zaproponować w sprawozdaniu, w tym do Modułu 1?
Oferent składając ofertę proponuje swój projekt jako całość, uwzględniającą elementy określone w ogłoszeniu. Zgodnie z ust. 10 części I. Określenie zadania z zakresu zdrowia publicznego to Oferent przedstawia adekwatne do zadania wskaźniki i mierniki ilościowe i jakościowe.
-
Czy w ocenie ofert preferowane będzie podejście jakościowe czy ilościowe?
Zasady procedury oceniającej złożone oferty znajduje się w części VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert, w której znajdują się zarówno kryteria ilościowe jak i jakościowe.
- Czy Oferent zgłaszający się do realizacji zadania ma za zadanie:
1) najpierw przeprowadzić konkurs wśród szkół w celu wyłonienia najlepszych zrealizowanych projektów od 2021 roku związanych z przeciwdziałaniem przemocy rówieśniczej
2) następnie przeprowadzić projekt edukacyjny, który ma na celu prezentację innym szkołom wprowadzonych rozwiązań w szkołach, które zostaną wyłonione w konkursie
3) zorganizowanie "debaty" z ekspertami, podczas której zaprezentowane zostaną te działania oraz wyniki badań związane z efektywnością tych projektów?
Przedmiotem konkursu jest zadanie polegające na przygotowaniu i przeprowadzeniu – projektu edukacyjnego (Część I. Ogłoszenia konkursu). Projekt ten składa się obowiązkowo z dwóch elementów: pierwszy to dobre praktyki, a drugi to debata z uwzględnieniem wyników z pierwszego elementu. Te główne elementy powinny nastąpić jeden po drugim, a wszystkie czynności i działania składające się na nie, powinny znaleźć odzwierciedlenie w ofercie w pkt 4. Plan i harmonogram działań na rok 2025.
- Czy osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub przedsiębiorstwa mogą złożyć ofertę na realizację zadań?
Czy w takim przypadku praca osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą jest nieodpłatna, czy wynagrodzenie może być wpisane w koszty?
Zadanie zlecone Oferentowi z zakresu zdrowia publicznego nie jest nie jest działaniem w celu osiągnięcia przez tego Oferenta zysku.
Konkurs pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych, został ogłoszony na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r., poz. 340), która w art. 3 ust 2 określa, że w realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego mogą uczestniczyć podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 tej ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Ustawa nie wyłącza podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.
Oferent analizuje swój status prawny, zakres podmiotowy konkursu i sam decyduje o złożeniu oferty, w tym rzetelnie określa planowane koszty.
Kwestie finansowania są określone w Części III. Zasady przyznawania dotacji i jej wydatkowania Ogłoszenia konkursu. Szczegółowe informacje o wysokości i rodzaju kosztów obsługi zadania finansowanych ze środków pochodzących z dotacji są wskazane w ust. 8 tej ww. części.
Kosztorys przedstawiony w Ofercie stanowi jeden z elementów oceny merytorycznej. Jednocześnie, jak wskazano w Ogłoszeniu - dodatkowej zgody wymaga łączenie funkcji podczas realizacji zadania (np. koordynator/ kierownik zadania z np. trener/ tłumacz/ ekspert itp.). Zgoda jest wydawana w formie pisemnej przez kierownika komórki zlecającej Część VII. Zawarcie umowy).
- Czy w konkursie mogą składać oferty konsorcja podmiotów, czy tylko pojedyncze podmioty?
Ogłoszenie wprost nie przewiduje złożenia oferty wspólnej. Jednocześnie zgodnie z ust. 2 pkt. 9 części VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert wskazano, że ocena formalna polega na sprawdzeniu, czy oferta spełnia wymaganie formalne - złożenie przez oferenta samodzielnie lub wspólnie z innym oferentem nie więcej niż jednej oferty.
Ponadto, w systemie składania wniosków istnieje możliwość wyboru w polu "Typ oferty" "Oferta" i "Oferta wspólna", zatem możliwe jest złożenie oferty wspólnej. Warto pamiętać o dołączeniu właściwych dokumentów potwierdzających status prawny konsorcjum.
- W jaki sposób szkoły podstawowe prowadzone przez gminy mogą zgłosić chęć udziału w realizacji zadania, tj. w projekty edukacyjnych, które zostaną zaprezentowane społeczności na poziomie lokalnym, regionalnym lub ogólnopolskim?
Szkoły, w tym szkoły podstawowe prowadzone przez gminy nie mogą być Oferentem, ze względu na fakt, że nie posiadają osobowości prawnej.
Zgodnie z Ogłoszeniem to Oferent tworzy projekt edukacyjny i określa w jaki sposób oraz które szkoły zaprosi do realizacji modułu 1 i 2.
- Kto to jest oferent?
Oferentem jest podmiot uprawniony do złożenia oferty w otwartym konkursie ofert na realizację w 2025 roku zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych.
Zgodnie z Ogłoszeniem do składania ofert uprawnione są podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego określonymi w pkt 1-10 Ogłoszenia, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2024 r. poz. 1491 i poz. 1940).
- Na czym ma polegać moduł 1 - "dobre praktyki"? Czy Oferent ma zebrać informację o projektach/programach ze szkół, które zostały przeprowadzone i opierając się na jednym z nich sam go prowadzić w szkołach?
Oferent, zgodnie z Ogłoszeniem ma przygotować i przeprowadzić – projekt edukacyjny. Projekt edukacyjny składa się z dwóch modułów ze sobą powiązanych:
- moduł 1 – „dobre praktyki”: upowszechnienie ciekawych i skutecznych projektów/programów zrealizowanych w szkołach i placówkach od 2021 r., o tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej jako elementu profilaktyki uniwersalnej, w ramach której nabywa się wiedzę oraz kształtuje postawy i zachowania szacunku do innych, empatii i tworzenia przyjaznego klimatu w szkole i placówce;
- moduł 2 – „debata”: dyskusja w gronie ekspertów nad aktualnymi wynikami badań z zakresu zdrowia publicznego, zdrowia psychicznego, profilaktyki uzależnień w kontekście przeciwdziałania przemocy rówieśniczej oraz strategiami poprawy.
Dobre praktyki to projekty/programy zebrane ze szkół (w zależności od zasięgu projektu edukacyjnego: lokalny, regionalny lub ogólnopolski), upowszechnić je, a najlepsze z nich - wg ustalonego przez Oferenta trybu wyłonienia (ciekawe i skuteczne), wykorzystać w module 2.
- Co oznacza "upowszechnienie ciekawych i skutecznych projektów/programów zrealizowanych w szkołach i placówkach od 2021 r., o tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej jako (...)".
Oferent, zgodnie z Ogłoszeniem ma przygotować i przeprowadzić – projekt edukacyjny. Projekt edukacyjny składa się z dwóch modułów ze sobą powiązanych: modułu 1 i 2.
Projekt edukacyjny nie polega na zaproponowaniu programu realizowanego przez Oferenta i upowszechnieniu go w wybranych szkołach, co nie wyklucza, że taki program może znaleźć się w katalogu programów „dobre praktyki”.
- Co oznacza "W wyniku realizacji zadania zostaną przeprowadzone projekty edukacyjne, które zostaną zaprezentowane społeczności na poziomie lokalnym, regionalnym lub ogólnopolskim" - czy projekty w szkołach powinien prowadzić Wykonawca? czy projekty mają być realizowane przez szkoły samodzielnie?
Oferent, zgodnie z Ogłoszeniem ma przygotować i przeprowadzić – projekt edukacyjny. Projekt edukacyjny składa się z dwóch modułów ze sobą powiązanych: modułu 1 i 2.
Projekt edukacyjny nie wymaga, aby projekt był realizowany tylko na podstawie projektu/programu profilaktycznego realizowanego już przez Oferenta, co nie wyklucza, że taki projekt/program profilaktyczny może znaleźć się w katalogu programów „dobre praktyki” realizowanych przez szkoły samodzielnie lub we współpracy z Oferentem.
- Co oznacza "zaplanuje kryteria oceny projektów/programów i procedurę ich wyłonienia" brzmi jak wpisanie konkursu jako działania do przeprowadzenia w ramach ogłoszonego przez Państwa konkursu. Konkurują ze sobą szkoły? Kryterium jest osiągnięcie skuteczności programu?
Oferent, zgodnie z Ogłoszeniem ma przygotować i przeprowadzić – projekt edukacyjny. Projekt edukacyjny składa się z dwóch modułów ze sobą powiązanych:
- moduł 1 – „dobre praktyki”: upowszechnienie ciekawych i skutecznych projektów/programów zrealizowanych w szkołach i placówkach od 2021 r., o tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej jako elementu profilaktyki uniwersalnej, w ramach której nabywa się wiedzę oraz kształtuje postawy i zachowania szacunku do innych, empatii i tworzenia przyjaznego klimatu w szkole i placówce;
- moduł 2 – „debata”: dyskusja w gronie ekspertów nad aktualnymi wynikami badań z zakresu zdrowia publicznego, zdrowia psychicznego, profilaktyki uzależnień w kontekście przeciwdziałania przemocy rówieśniczej oraz strategiami poprawy.
Oferent upowszechnia ciekawe i skuteczne (wg Oferenta) projekty/programy zrealizowane przez szkoły i placówki (w szkołach i placówkach) od 2021 r.
Dobre praktyki to projekty/programy mają być zebrane ze szkół (w zależności od zamysłu Oferenta dotyczącego jego projektu edukacyjnego - o zasięgu projektu edukacyjnego: lokalny, regionalny lub ogólnopolski), a najlepsze z nich - wg ustalonego przez Oferenta trybu wyłonienia (ciekawe i skuteczne), wykorzystać w module 2
- Czy i w jaki sposób można angażować dodatkowe osoby do wykonania określonych zadań, jakie rodzaje umów należy stosować (np. umowa zlecenie, umowa o dzieło, umowa o pracę), z kim formalnie powinny być podpisywane te umowy (np. z instytucją realizującą projekt czy z konkretnym partnerem).
Każdy z Oferentów w Kosztorysie przedstawionym w Ofercie planuje koszty ściśle związane z realizacją zadania.
Zasady sporządzania kalkulacji budżetu oferty znajdują się w części IX Ogłoszenia. M.in. ze środków pochodzących z dotacji mogą być finansowane tylko wydatki faktycznie poniesione w okresie obowiązywania umowy, niezbędne do realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego, uwzględnione w kalkulacji kosztów realizacji tego zadania oraz:
- niezbędne do zrealizowania zadania z zakresu zdrowia publicznego;
- przewidziane w budżecie projektu;
- poniesione w trakcie realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego (nie ma możliwości refundowania kosztów poniesionych przed dniem zawarcia umowy ani po zakończeniu realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego);
- udokumentowane i opisane w sposób umożliwiający ocenę realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego pod względem merytorycznym i finansowym.
Kosztorys stanowi jeden z elementów oceny merytorycznej. Jednocześnie, jak wskazano w Ogłoszeniu - dodatkowej zgody wymaga łączenie funkcji podczas realizacji zadania (np. koordynator/ kierownik zadania z np. trener/ tłumacz/ ekspert itp.). Zgoda jest wydawana w formie pisemnej przez kierownika komórki zlecającej (Część VII. Zawarcie umowy ).
Zgodnie z § 6 umowy Dokumentacja związana z realizacją zadania z zakresu zdrowia publicznego m.in. Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego oraz jej opisywania zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, z późn. zm.), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
- Podczas generowania Oferty w .pdf z systemu MEN nie widać załączników w postaci kartek, ale jest informacja o tym we wniosku (iż są dostępne załączniki). Czy można wysłać tylko plik .pdf bez załączników?
Załączone w systemie załączniki są elementem Oferty, zatem wszystkie pliki powinny być dostarczone do MEN.
Zgodnie z Ogłoszeniem w cz. V. Informacje dotyczące składanych ofert i termin ich składania:
- Formularz oferty należy wypełnić elektronicznie oraz dołączyć wymagane załączniki.
- Wypełniony formularz oferty należy wysłać za pośrednictwem łącza internetowego do bazy danych Ministerstwa Edukacji Narodowej (przez system, zatwierdzić wysłanie w systemie, nie można pozostawić w formie roboczej).
- Po dokonaniu tych czynności, należy wygenerować ofertę w formacie pdf, także dołączone załączniki.
- Jeżeli Oferent decyduje się na scalenie wszystkich plików, bo będzie je przesyłał elektronicznie – to podpisuje jeden scalony, jeżeli nie – to podpisuje każdy z osobna.
- Oferent Ofertę z załącznikami (wszystkie podpisane w oryginale) wysyła pocztą na adres Ministerstwa Edukacji Narodowej albo podpisuje wysyłane pliki kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym ePUAP i przesła za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej MEN ePUAP który można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/edukacja/e-doreczenia-ielektroniczna-skrzynka-podawcza
- 22. Czy środki dotacji otrzymane w ramach otwartego konkursu ofert na realizację w 2025 roku zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych, mogą stanowić wkład własny w innym realizowanym projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Digital Europe?
Pytanie należy złożyć do koordynatora programu Digital Europe.
Jednak zgodnie z Ogłoszeniem konkursu ofert na realizację w 2025 roku zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych wszelkie środki pochodzące z dotacji Ministra Edukacji mogą być użyte wyłącznie zgodnie z umową. Umowa nie przewiduje zmiany przeznaczenia tych środków.
- Czy projekt zakłada kontynuację dotychczasowych działań, które zostaną przestawione jako "dobre praktyki"?
Przedmiotem konkursu jest zadanie polegające na przygotowaniu i przeprowadzeniu – projektu edukacyjnego (Część I. Ogłoszenia konkursu). Projekt ten składa się obowiązkowo z dwóch elementów: pierwszy to dobre praktyki, a drugi to debata z uwzględnieniem wyników z pierwszego elementu. Te główne elementy powinny nastąpić jeden po drugim, a wszystkie czynności i działania składające się na nie, powinny znaleźć odzwierciedlenie w ofercie w pkt 4. Plan i harmonogram działań na rok 2025.
Moduł 1 – „dobre praktyki” to upowszechnienie ciekawych i skutecznych projektów/programów zrealizowanych w szkołach i placówkach od 2021 r., o tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej jako elementu profilaktyki uniwersalnej, w ramach której nabywa się wiedzę oraz kształtuje postawy i zachowania szacunku do innych, empatii i tworzenia przyjaznego klimatu w szkole i placówce.
Zadanie kończy się 31 grudnia 2025 r.
- Czy istnieje możliwość rozszerzenia skali tych działań np. poprzez zwiększenie liczby godzin zajęć psychoedukacyjnych?
Przedmiot konkursu został opisany w Ogłoszeniu. Oferentowi pozostawia się szczegółowe rozstrzygnięcia oraz ich uzasadnienie.
ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA cz. 2
- W jakim czasie mają być zrealizowane te działania? Tzn. czy program obejmuje finansowanie działań w przyszłym roku, który jednocześnie będzie drugim semestrem roku szkolnego. Ewentualnie kolejne lata.
Zgodnie z Ogłoszeniem konkursu zadanie kończy się 31 grudnia 2025 r.
- Czy rozliczenia z prowadzącymi zajęcia mogą odbywać się w oparciu o formę B2B?
Ze środków pochodzących z dotacji mogą być finansowane koszty obsługi zadania z zakresu zdrowia publicznego w łącznej wysokości nieprzekraczającej 10% środków pochodzących z dotacji, z przeznaczeniem m.in. na: koszty związane z obsługą administracyjną, finansowo-księgową, prawną, nadzorem i kontrolą realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego.
Oferent decyduje jaką – prawnie dopuszczoną dla jego statusu – formę rozliczenia prowadzi.
- Czy druga część projektu tj. debata może odbyć się poprzez social media? Czy może zostać wcześniej nagrana i udostępniona jako gotowy materiał do obejrzenia?
Przedmiot konkursu został opisany w Ogłoszeniu. Oferentowi pozostawia się szczegółowe rozstrzygnięcia oraz ich uzasadnienie.
Członkowie komisji konkursowej dokonują oceny merytorycznej ofert poprzez przyznanie odpowiedniej liczby punktów na podstawie kryteriów opisanych w części VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.
- Czy w ramach projektu mogą być realizowane nowe inicjatywy, pomysły?
Przedmiot konkursu został opisany w Ogłoszeniu. Oferentowi pozostawia się szczegółowe rozstrzygnięcia oraz ich uzasadnienie.
Zgodnie z Ogłoszeniem członkowie komisji konkursowej dokonują oceny merytorycznej ofert poprzez przyznanie odpowiedniej liczby punktów na podstawie kryteriów opisanych w części VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.
W części tabeli kryteriów: „Ocena możliwości realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego”, kryterium jakość rozwiązań indywidualnych proponowanych przez oferenta – wyceniono na maksymalnie 2 pkt.
- Czy oferent musi przeprowadzić konkurs wśród szkół w celu realizacji zadania z modułu 1?
W ramach modułu 1 – „dobre praktyki”, który polega na upowszechnieniu ciekawych i skutecznych projektów/programów zrealizowanych w szkołach i placówkach od 2021 r., o tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej jako elementu profilaktyki uniwersalnej, w ramach której nabywa się wiedzę oraz kształtuje postawy i zachowania szacunku do innych, empatii i tworzenia przyjaznego klimatu w szkole i placówce, Oferent powinien pozyskać te dobre praktyki w ustalonym przez siebie procesie rekrutacji. Jakie zasady i formę będzie maił ten proces decyduje Oferent.
Proces ten jednak ma do spełnienia kilka warunków opisanych w Ogłoszeniu w części I. Określenie zadania z zakresu zdrowia publicznego w ust. 4, w tym m.in. Oferent przygotuje, ogłosi i przekaże do szkół i placówek regulamin udziału szkoły i placówki w module 1, nie później niż do 15 października 2025 r.
Jednocześnie w wyniku modułu 1 najlepsze dobre praktyki przechodzą do modułu 2, tam gdzie odbywa się debata ze specjalistami i mają szansę na szerokie upowszechnienie także podczas realizacji tej debaty. Mogą stanowić przykłady działań profilaktycznych, w obszarach, nad którymi dyskutować będą zaproszeni specjaliści.
- Czy upowszechnienie rozwiązań ze szkół ma mieć miejsce w szkołach, które wezmą udział w konkursie (lub wyłanianiu), czy w innych placówkach?
Oferent decyduje jak ustalić przebieg i zasady realizacji modułu 1 i 2 uwzględniając warunki konieczne określone w Ogłoszeniu w części I. Określenie zadania z zakresu zdrowia publicznego i na czym oraz w jakiej formie te praktyki będą upowszechniane.
Jeżeli Oferent decyduje się na projekt edukacyjny o zasięgu lokalnym to upowszechnienie powinno być przynajmniej lokalne, i odpowiednio: zasięg regionalny – upowszechnienie regionalne, zasięg ogólnopolski - upowszechnienie ogólnokrajowe. Co nie oznacza, że Oferent nawet przy projekcie lokalnym nie może zaplanować upowszechnienia np. ogólnokrajowego.
- Co oznacza zapis w Ogłoszeniu „projekty/programy realizowane przez szkoły i placówki, upowszechniane w projekcie edukacyjnym, powinny obejmować również działania skierowane do rodziców uczniów i uczennic oraz zrealizowane na ich rzecz.”.
Zgodnie z art. 26 ustawy – Prawo oświatowe, szkoły obowiązkowo realizują program wychowawczo-profilaktyczny obejmujący m.in. treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.
W Ogłoszeniu wskazano także na konieczność uwzględnienia, podczas wyboru przez Oferenta do puli „dobrych praktyk” projektów/programów realizowanych przez szkoły i placówki, takich które realizowały działania skierowane do rodziców.
Różne projekty/programy w zależności od tematu czy celu w różny sposób mogły przewidywać działania skierowane do rodziców uczniów.
- Czy i jak publiczna szkoła podstawowa może dołączyć do konkursu?
Szkoły, w tym publiczne szkoły podstawowe oraz ich organy prowadzące nie mogą być Oferentem, ze względu na fakt, że nie spełniają warunku formalnego określonego w Ogłoszeniu.
Konkurs pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych, został ogłoszony na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r., poz. 340), która w art. 3 ust 2 określa, że w realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego mogą uczestniczyć podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 tej ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Ocena formalna polega na sprawdzeniu, czy oferta spełnia następujące wymagania formalne, wśród których jest m.in.
- zgodność statusu prawnego oferenta z ogłoszeniem konkursu;
- posiadanie przez oferenta statusu podmiotu, którego cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym, w tym organizacji pozarządowej i podmiotu, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Jakie korzyści odniesie szkoła w przypadku pozyskania przez Oferenta środków z konkursu.
Zgodnie z Ogłoszeniem, w przypadku wyboru szkół przez Oferenta do grupy szkół z „dobrymi praktykami”, szkoły mają zapewnione upowszechnienie swojej działalności w tym obszarze, a najlepsze zostaną zaproszone, aby się zaprezentować w module 2 – „debata”.
Jednocześnie to Oferent tworzy projekt edukacyjny i określa w jaki sposób go zrealizuje i jakie uzasadnione merytorycznie koszty zaplanuje w Kosztorysie. Koszty te mogą być związane np. ze wsparciem edukacyjnym, informacyjnym, profilaktycznym, itp. szkół.
Ogłoszenie jednak nie przewiduje przekazania przez Oferenta dotacji dla szkół.
- Czy kwota 4 000 zł w ramach środków trwałych jest jednostkowym kosztem pojedynczego sprzętu czy górnej granicy poniesionych wydatków na wyposażenie. Czy Oferent może przewidzieć zakup kilku sprzętów o wartości 4000 zł.
Zgodnie z Ogłoszeniem w części III. Zasady przyznawania dotacji i jej wydatkowania ze środków pochodzących z dotacji nie mogą być finansowane m.in. zakupy środków trwałych, zastrzeżeniem ust. 5.
Ust. 5 – Ze środków pochodzących z dotacji mogą być finansowane tylko wydatki faktycznie poniesione w okresie obowiązywania umowy, niezbędne do realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego, uwzględnione w kalkulacji kosztów realizacji tego zadania oraz:
- niezbędne do zrealizowania zadania z zakresu zdrowia publicznego;
- przewidziane w budżecie projektu;
- poniesione w trakcie realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego (nie ma możliwości refundowania kosztów poniesionych przed dniem zawarcia umowy ani po zakończeniu realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego);
- udokumentowane i opisane w sposób umożliwiający ocenę realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego pod względem merytorycznym i finansowym.
Zgodnie z Ogłoszeniem dopuszcza się zakup środków trwałych, spełniających powyższe warunki, koniecznych do realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego w kwocie jednostkowej nie większej niż 4 000 zł (słownie: cztery tysiące złotych).
Kosztorys przedstawiony w Ofercie stanowi jeden z elementów oceny merytorycznej.
- Czy wystarczy wysłać dokumenty drogą elektroniczną, czy też należy je dodatkowo wysłać pocztą.
Należy zapoznać się z Instrukcją posługiwania się formularzem on-line, w części Składanie oferty, oraz Ogłoszeniem w części V. Informacje dotyczące składanych ofert i termin ich składania.
Nie wystarczy samo przesłanie w systemie MEN formularza oferty.
Nie wystarczy samo przesłanie pocztą oferty z załącznikami, jeżeli w systemie MEN oferta jest ROBOCZA (różowy pasek na górze pliku).
Nie wystarczy sama oferta, ale bez załączników.
Nie wystarczy oferta z załącznikami w systemie MEN, a przesłana pocztą, złożona lub przesłana elektronicznie – bez załączników; i odwrotnie.
Złożenie oferty następuje po kliknięciu na przycisk „Zgłoś ofertę” (na dole formularza oferty, po prawej stronie, na lewo od przycisku „Zapisz”). Na początku edycji przycisk ten jest nieaktywny – ma wtedy kolor jasnoszary. Po poprawnym wprowadzeniu danych dotyczących kosztorysu staje się aktywny – można poznać po zmianie koloru tego przycisku na ciemnoszary.
Jeżeli nie występują błędy, po naciśnięciu przycisku „zgłoś ofertę” oferta zostaje przesłana, czyli złożona w wersji elektronicznej.
Należy pamiętać, że ofertę w wersji ostatecznej należy wydrukować, podpisać przez osoby umocowane do reprezentacji. Do oferty należy dołączyć wymienione w Ogłoszeniu załączniki.
Wypełniony formularz oferty należy wysłać za pośrednictwem łącza internetowego do bazy danych Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Należy wygenerować ofertę w formacie pdf, a następnie:
- wydrukować, podpisać i wysłać pocztą na adres Ministerstwa Edukacji Narodowej lub złożyć w biurze podawczym
albo
- podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym ePUAP i przesłać za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej MEN ePUAP.
W każdym przypadku konieczne są podpisane załączniki.
- Do której godziny w dniu 10.09.2025 należy złożyć ofertę na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra. Czy mamy czas do końca dnia 10.09.2025 tj. do godziny 24.00, czy musimy złożyć w godzinach pracy biura podawczego MEN.
Oferty składa się w terminie do dnia 10 września 2025 r.:
1) pocztą na adres: Ministerstwo Edukacji Narodowej Departament Wychowania Profilaktyki Al. J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Konkurs ofert pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej – o zachowaniu terminu decyduje data stempla pocztowego;
2) w biurze podawczym MEN (al. J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa) w godz. 8.15 -16.15;
o zachowaniu terminu decyduje data wpływu do biura podawczego MEN;
3) na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra; o przyjęciu oferty decyduje data otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru (UPO) – do godz. 23.59.
- Czy wymagane w ogłoszeniu oświadczenia należy wysłać jako osobne dokumenty czy wystarczy zaznaczenie odpowiednich pół na końcu formularza?
Zgodnie z ust. 5 cz. V Informacje dotyczące składanych ofert i termin ich składania ogłoszenia o konkursie wymagane załączniki należy dołączyć do oferty zarówno w formularzu elektronicznym jak i potem podczas przesyłania do MEN. Są to:
- aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących;
- oświadczenie potwierdzające, że w stosunku do podmiotu składającego ofertę nie stwierdzono niezgodnego z przeznaczeniem wykorzystania środków publicznych;
- oświadczenie osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu składającego ofertę o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi oraz niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie, że podmiot składający ofertę jest jedynym posiadaczem rachunku, na który zostaną przekazane środki, i zobowiązuje się go utrzymywać do chwili zaakceptowania rozliczenia tych środków pod względem finansowym i rzeczowym;
- oświadczenie osoby upoważnionej do reprezentacji podmiotu składającego ofertę wskazujące, że kwota środków przeznaczona zostanie na realizację zadania zgodnie z ofertą i że w tym zakresie zadanie nie będzie finansowane z innych źródeł,
- oświadczenie o braku współpracy z przedstawicielami reżimu rządzącego w Federacji Rosyjskiej lub Republice Białorusi, oraz braku wpisu na listę osób i podmiotów prowadzoną przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, publikowaną w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw wewnętrznych, wobec których są stosowane środki przewidziane ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507).
Natomiast odpowiednie pola na końcu formularza należy zaznaczyć w formularzu, a po pobraniu oferty w celu przesłania do MEN także będą widoczne.
- Jeśli ofertę złoży dwóch Oferentów - czy w przypadku wybrania ich oferty zostaną podpisane z nimi dwie umowy? Czy może należy wskazać w ofercie jedną z tych instytucji jako podwykonawcę?
Ogłoszenie wprost nie przewiduje złożenia oferty wspólnej. Jednocześnie zgodnie z ust. 2 pkt. 9 części VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert wskazano, że ocena formalna polega na sprawdzeniu, czy oferta spełnia wymaganie formalne - złożenie przez oferenta samodzielnie lub wspólnie z innym oferentem nie więcej niż jednej oferty.
Ponadto, w systemie składania wniosków istnieje możliwość wyboru w polu "Typ oferty" "Oferta" i "Oferta wspólna", zatem możliwe jest złożenie oferty wspólnej.
Jeśli oferta wspólna zostanie wybrana wówczas zostanie podpisana jedna umowa. Warto pamiętać o dołączeniu właściwego dokumentu, w którym wszyscy partnerzy ustalają umocowanie dla jednego z nich.
Natomiast regulacja dotycząca podwykonawcy została określona w § 4 projektu umowy udostępnionej przy ogłoszeniu konkursu.
- Czy Zespół Szkół Ponadpodstawowych (technikum i szkoła branżowa) prowadzony przez powiat może być oferentem i realizować zadania w swojej szkole i lokalnych szkołach podstawowych?
Szkoły, w tym szkoły ponadpodstawowe prowadzone przez powiat nie mogą być Oferentem, ze względu na fakt, że nie spełniają warunku formalnego określonego w Ogłoszeniu.
- Czy stowarzyszenie działające przy Zespole Szkół Ponadpodstawowych, mające w swoim statucie zadania z zakresu zdrowia publicznego, może być oferentem i realizować zadania w szkole, przy której działa oraz w lokalnych szkołach podstawowych?
Konkurs pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych, został ogłoszony na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r., poz. 340), która w art. 3 ust 2 określa, że w realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego mogą uczestniczyć podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 tej ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Organizacjami pozarządowymi są:
- niebędące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych lub przedsiębiorstwami, instytutami badawczymi, bankami i spółkami prawa handlowego będącymi państwowymi lub samorządowymi osobami prawnymi,
- niedziałające w celu osiągnięcia zysku
- osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem: nie stosuje się do: partii politycznych; europejskich partii politycznych; związków zawodowych i organizacji pracodawców; samorządów zawodowych; fundacji utworzonych przez partie polityczne; europejskich fundacji politycznych.
Działalność pożytku publicznego może być prowadzona także przez:
- osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
- stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;
- spółdzielnie socjalne;
- spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
41. Czy Ofertę można przesłać z innej skrzynki e-doręczenia (innego podmiotu).
Oferta wraz z załącznikami składana w formie elektronicznej powinna zostać złożona w jednym pliku w formacie pliku .pdf. W przypadku braku odpowiedniego oprogramowania służącego do łączenia plików .pdf dopuszcza się złożenie oferty wraz z załącznikami w oddzielnych plikach .pdf, jednakże w takim przypadku każdy plik, nie tylko oferta, powinien zostać opatrzony podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby albo osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta. (Instrukcja dotycząca podpisywania plików Profilem Zaufanym znajduje się pod adresem https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/podpisz-dowolny-dokument-wykorzystaj-do-tegoprofil-zaufany).
Po wygenerowaniu oferty w formacie pdf, należy:
- wydrukować, podpisać i wysłać pocztą na adres Ministerstwa Edukacji Narodowej albo
- podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym ePUAP i przesłać za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej MEN ePUAP który można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/edukacja/e-doreczenia-ielektroniczna-skrzynka-podawcza
- Czy wniosek podpisany podpisem kwalifikowanym wraz z załącznikami również podpisanymi podpisem kwalifikowanym można wydrukować (i już nie podpisywać odręcznie) i przesłać tradycyjną pocztą.
Nie. Dopuszczalna jest tylko wersja papierowa z oryginalnym podpisem albo wersja elektroniczna z podpisem kwalifikowanym.
- Czy odpis z KRS - wydruk należy poświadczyć podpisem ?
Aktualny wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego nie wymaga podpisu, chyba, że jest nierozłącznym elementem pliku, który zawiera zarówno ofertę jak i załączniki.
- Czy Oferent musi wskazać wyodrębniony rachunek do prowadzenia projektu?
Zgodnie z ust. 10. Części VII. Zawarcie umowy ogłoszenia dotacja zostanie przekazana na wyodrębniony rachunek bankowy Zleceniobiorcy, (utworzony na potrzeby ponoszenia kosztów związanych z realizacją zadania z zakresu zdrowia publicznego), po podpisaniu umowy, w terminie określonym w tej umowie.
Materiały
Wyniki oceny merytorycznej po procedurze odwoławczej20251009_Wyniki_oceny_merytorycznej_po_odwołaniu.xlsx 0.01MB Wyniki oceny merytorycznej - zestawienie ofert
20250924_Wyniki_oceny_merytorycznej_-_zestawienie_ofert.pdf 0.06MB Wyniki oceny formalnej - zestawienie ofert
20250919_wyniki_oceny_formalnej_-_zestawienie_ofert.pdf 0.30MB Komunikat Ministra Edukacji z dnia 22 września 2025 r. w sprawie przedłużenia terminu rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację w 2025 roku zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych
20250922_Komunikat_o_przedłużeniu_terminu_rozstrzygnięcia_oceny_merytorycznej.pdf 0.16MB
- Pierwsza publikacja:
- 20.08.2025 15:06 Joanna Ekstowicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Beata Kosiec
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 27.0 | 09.10.2025 16:19 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 26.0 | 24.09.2025 09:26 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 25.0 | 24.09.2025 08:35 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 24.0 | 22.09.2025 18:21 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 23.0 | 19.09.2025 15:13 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 22.0 | 10.09.2025 16:04 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 21.0 | 10.09.2025 16:02 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 20.0 | 10.09.2025 15:59 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 19.0 | 09.09.2025 13:39 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 18.0 | 08.09.2025 08:18 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 17.0 | 04.09.2025 17:43 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 16.0 | 04.09.2025 10:13 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 15.0 | 02.09.2025 15:22 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 14.0 | 01.09.2025 19:20 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 13.0 | 29.08.2025 13:14 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 12.0 | 29.08.2025 13:10 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 11.0 | 26.08.2025 17:16 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 10.0 | 26.08.2025 17:15 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 9.0 | 26.08.2025 17:14 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 8.0 | 26.08.2025 17:10 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 7.0 | 26.08.2025 15:50 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 6.0 | 25.08.2025 15:31 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 5.0 | 20.08.2025 15:29 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 4.0 | 20.08.2025 15:23 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 3.0 | 20.08.2025 15:22 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 2.0 | 20.08.2025 15:16 Joanna Ekstowicz |
| Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych | 1.0 | 20.08.2025 15:06 Joanna Ekstowicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP