W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych

20.08.2025

Status:

Oferty należ składać do 10 września 2025 r.

Formularz oferty należy wypełnić elektronicznie.

Formularz oferty zamieszczony pod linkiem: https://formularz.men.gov.pl/login

Uwaga!  W przypadku udziału po raz pierwszy - należy się zarejestrować. Dla podmiotów, które brały udział we wcześniejszych konkursach - loginy i hasła obowiązujące w innych formularzach ministerstwa powinny być aktywne.

Przed rejestracją i wypełnieniem oferty należy zapoznać się Instrukcją posługiwania się formularzem on-line.

Podstawa prawna

art. 14 ust. 1 w związku z art. 13 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r. poz. 340) i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025 (Dz. U. 2021 r., poz. 642).

Informacje

Informacje w sprawach związanych z organizacją konkursu można uzyskać w MEN, Departament Wychowania i Profilaktyki, dane pracownika Dorota Wojcieszek, e-mail: Dorota.Wojcieszek@men.gov.pl

ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA cz. 1
  1. Czy są do pobrania wzory oświadczeń, które należy dołączyć do oferty?

Nie. Każdy z oferentów przygotowuje je na podstawie treści oświadczeń podanych w Ogłoszeniu konkursu w ust. 5 część V. Informacje dotyczące składanych ofert i termin ich składania.

  1. Na czym ma polegać udział szkoły w module 1? 

Projekt edukacyjny tworzy Oferent. Projekt ten składa się z dwóch  elementów: pierwszy to zebrane ze szkół dobre praktyki, a drugi to debata z uwzględnieniem wyników z pierwszego elementu.

  1. Jaka ma być forma upowszechniania?

Projekt edukacyjny tworzy Oferent. Jest to spójna całość, na którą składają się dwa powiązane ze sobą elementy. Zarówno w pierwszym module jak i drugim, Oferent sam decyduje jaka forma będzie właściwa, aby nadać przedsięwzięciu właściwą jakość i osiągnąć zakładany cel.

  1. Jaka ma być skala projektu?

Zgodnie z Ogłoszeniem konkursu w ust. 3 część I. Określenie zadania z zakresu zdrowia publicznego, Oferent przeprowadzi projekt edukacyjny, którego skalę określi sam Oferent, decydując się na zaprezentowanie go społeczności na poziomie lokalnym, regionalnym lub ogólnopolskim.

  1. Czy jednostki samorządu terytorialnego jak np. starostwo powiatowe, mogą wziąć udział w konkursie?

Konkurs skierowany jest do:

  1. podmiotów, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego określonych w art. 2 ustawy z dnia z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r. poz. 340),
  2. w tym organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2024 r. poz. 1491 i poz. 1940), których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego określonych w art. 2 ustawy z dnia z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r. poz. 340).

Zadania z zakresu zdrowia publicznego zostały wymienione w Ogłoszeniu konkursowym na str. 1-2. Do oferty należy dołączyć aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących.

Oferent analizuje swój status prawny i zakres podmiotowy konkursu i sam decyduje o złożeniu oferty.

  1. Czy uczelnie (szkoły wyższe) mogą wziąć udział w konkursie?

Konkurs skierowany jest m.in. do podmiotów, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego określonych w art. 2 ustawy z dnia z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r. poz. 340).

Zadania z zakresu zdrowia publicznego zostały wymienione w Ogłoszeniu konkursowym na str. 1-2. Do oferty należy dołączyć aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących.

Zadania z zakresu zdrowia publicznego obejmują:

  1. monitorowanie i ocenę stanu zdrowia społeczeństwa, zagrożeń zdrowia oraz jakości życia związanej ze zdrowiem społeczeństwa;

  2. edukację zdrowotną dostosowaną do potrzeb różnych grup społeczeństwa, w szczególności dzieci, młodzieży i osób starszych;

  3. promocję zdrowia;

    1. kreowanie postaw zdrowotnych i społecznych sprzyjających profilaktyce zachowań ryzykownych;
    2. zapobieganie uzależnieniom oraz skutkom zdrowotnym i społecznym wynikającym z uzależnień;
  4. profilaktykę chorób;

  5. działania w celu rozpoznawania, eliminowania lub ograniczania zagrożeń i szkód dla zdrowia fizycznego i psychicznego w środowisku zamieszkania, nauki, pracy i rekreacji;

  6. analizę adekwatności i efektywności udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej w odniesieniu do rozpoznanych potrzeb zdrowotnych społeczeństwa;

  7. inicjowanie i prowadzenie:

    1. działalności naukowej w zakresie zdrowia publicznego,

    2. współpracy międzynarodowej dotyczącej działalności naukowej w zakresie zdrowia publicznego;

  8. rozwój kadr uczestniczących w realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego;

  9. ograniczanie nierówności w zdrowiu wynikających z uwarunkowań społeczno-ekonomicznych;

  10. działania w obszarze aktywności fizycznej.

Oferent analizuje swój status prawny, zakres podmiotowy konkursu oraz zadania z zakresu zdrowia publicznego i sam decyduje o złożeniu oferty.

  1. Jaka jest rola Oferenta, czy głównym zadaniem Oferenta w Module 1 jest zebranie i upowszechnienie istniejących dobrych praktyk, czy też projekt powinien zakładać również aktywne wdrożenie tych praktyk przez Oferenta w nowych szkołach?

Zgodnie z ogłoszeniem konkursu zadanie Oferenta w ramach modułu 1 zostało określone w ust. 4 części I. Określenie zadania z zakresu zdrowia publicznego.
Oferent składając ofertę proponuje swój projekt jako całość, uwzględniającą elementy określone w ogłoszeniu.

  1. Jaka jest rola szkół partnerskich, na czym dokładnie ma polegać "udział szkoły" w projekcie? Czy szkoła jest dostawcą "dobrej praktyki" czy jest odbiorcą, który w ramach projektu ma obowiązek wdrożyć jedną z zebranych praktyk?

Ogłoszenie konkursu nie używa sformułowania szkoły partnerskiej. Zadania szkoły wynikają z realizacji zadań przez Oferenta. Oferent składając ofertę proponuje swój projekt jako całość, uwzględniającą elementy określone w ogłoszeniu.

  1. Jakie wskaźniki należy zaproponować w sprawozdaniu, w tym do Modułu 1?

Oferent składając ofertę proponuje swój projekt jako całość, uwzględniającą elementy określone w ogłoszeniu. Zgodnie z ust. 10 części I. Określenie zadania z zakresu zdrowia publicznego to Oferent przedstawia adekwatne do zadania wskaźniki i mierniki ilościowe i jakościowe.

  1. Czy w ocenie ofert preferowane będzie podejście jakościowe czy ilościowe?

Zasady procedury oceniającej złożone oferty znajduje się w części VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert, w której znajdują się zarówno kryteria ilościowe jak i jakościowe.

  1. Czy Oferent zgłaszający się do realizacji zadania ma za zadanie:

1) najpierw przeprowadzić konkurs wśród szkół w celu wyłonienia najlepszych zrealizowanych projektów od 2021 roku związanych z przeciwdziałaniem przemocy rówieśniczej

2) następnie przeprowadzić projekt edukacyjny, który ma na celu prezentację innym szkołom wprowadzonych rozwiązań w szkołach, które zostaną wyłonione w konkursie

3) zorganizowanie "debaty" z ekspertami, podczas której zaprezentowane zostaną te działania oraz wyniki badań związane z efektywnością tych projektów?

Przedmiotem konkursu jest zadanie polegające na przygotowaniu i przeprowadzeniu – projektu edukacyjnego (Część I. Ogłoszenia konkursu). Projekt ten składa się obowiązkowo z dwóch  elementów: pierwszy to dobre praktyki, a drugi to debata z uwzględnieniem wyników z pierwszego elementu. Te główne elementy powinny nastąpić jeden po drugim, a wszystkie czynności i działania składające się na nie, powinny znaleźć odzwierciedlenie w ofercie w pkt 4. Plan i harmonogram działań na rok 2025.

  1. Czy osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub przedsiębiorstwa mogą złożyć ofertę na realizację zadań? 

Czy w takim przypadku praca osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą jest nieodpłatna, czy wynagrodzenie może być wpisane w koszty?

Zadanie zlecone Oferentowi z zakresu zdrowia publicznego nie jest nie jest działaniem w celu osiągnięcia przez tego Oferenta zysku.

Konkurs pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych, został ogłoszony na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r., poz. 340), która w art. 3 ust 2 określa, że w realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego mogą uczestniczyć podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 tej ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Ustawa nie wyłącza podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.

Oferent analizuje swój status prawny, zakres podmiotowy konkursu i sam decyduje o złożeniu oferty, w tym rzetelnie określa planowane koszty.

Kwestie finansowania są określone w Części III. Zasady przyznawania dotacji i jej wydatkowania  Ogłoszenia konkursu. Szczegółowe informacje o wysokości i rodzaju kosztów obsługi zadania finansowanych ze środków pochodzących z dotacji są wskazane w ust. 8 tej ww. części.

Kosztorys przedstawiony w Ofercie stanowi jeden z elementów oceny merytorycznej. Jednocześnie, jak wskazano w Ogłoszeniu - dodatkowej zgody wymaga łączenie funkcji podczas realizacji zadania (np. koordynator/ kierownik zadania z np. trener/ tłumacz/ ekspert itp.). Zgoda jest wydawana w formie pisemnej przez kierownika komórki zlecającej Część VII. Zawarcie umowy).

  1. Czy w konkursie mogą składać oferty konsorcja podmiotów, czy tylko pojedyncze podmioty? 

Ogłoszenie wprost nie przewiduje złożenia oferty wspólnej. Jednocześnie zgodnie z ust. 2 pkt. 9 części VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert wskazano, że ocena formalna polega na sprawdzeniu, czy oferta spełnia wymaganie formalne - złożenie przez oferenta samodzielnie lub wspólnie z innym oferentem nie więcej niż jednej oferty.

Ponadto, w systemie składania wniosków istnieje możliwość wyboru w polu "Typ oferty" "Oferta" i "Oferta wspólna", zatem możliwe jest złożenie oferty wspólnej. Warto pamiętać o dołączeniu właściwych dokumentów potwierdzających status prawny konsorcjum.

  1. W jaki sposób szkoły podstawowe prowadzone przez gminy mogą zgłosić chęć udziału w realizacji zadania, tj. w projekty edukacyjnych, które zostaną zaprezentowane społeczności na poziomie lokalnym, regionalnym lub ogólnopolskim?

Szkoły, w tym szkoły podstawowe prowadzone przez gminy nie mogą być Oferentem, ze względu na fakt, że nie posiadają osobowości prawnej.

Zgodnie z Ogłoszeniem to Oferent tworzy projekt edukacyjny i określa w jaki sposób oraz które szkoły zaprosi do realizacji modułu 1 i 2.

  1. Kto to jest oferent?

Oferentem jest podmiot uprawniony do złożenia oferty w otwartym konkursie ofert na realizację w 2025 roku zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych.

Zgodnie z Ogłoszeniem do składania ofert uprawnione są podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego określonymi w pkt 1-10 Ogłoszenia, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2024 r. poz. 1491 i poz. 1940).

  1. Na czym ma polegać moduł 1 - "dobre praktyki"? Czy Oferent ma zebrać informację o projektach/programach ze szkół, które zostały przeprowadzone i opierając się na jednym z nich sam go prowadzić w szkołach?

Oferent, zgodnie z Ogłoszeniem ma przygotować i przeprowadzić – projekt edukacyjny. Projekt edukacyjny składa się z dwóch modułów ze sobą powiązanych:

  1. moduł 1 – „dobre praktyki”: upowszechnienie ciekawych i skutecznych projektów/programów zrealizowanych w szkołach i placówkach od 2021 r., o tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej jako elementu profilaktyki uniwersalnej, w ramach której nabywa się wiedzę oraz kształtuje postawy i zachowania szacunku do innych, empatii i tworzenia przyjaznego klimatu w szkole i placówce;
  2. moduł 2 – „debata”: dyskusja w gronie ekspertów nad aktualnymi wynikami badań z zakresu zdrowia publicznego, zdrowia psychicznego, profilaktyki uzależnień w kontekście przeciwdziałania przemocy rówieśniczej oraz strategiami poprawy.

Dobre praktyki to projekty/programy zebrane ze szkół (w zależności od zasięgu projektu edukacyjnego: lokalny, regionalny lub ogólnopolski), upowszechnić je, a najlepsze z nich - wg ustalonego przez Oferenta trybu wyłonienia (ciekawe i skuteczne), wykorzystać w module 2.

  1. Co oznacza "upowszechnienie ciekawych i skutecznych projektów/programów zrealizowanych w szkołach i placówkach od 2021 r., o tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej jako (...)".

Oferent, zgodnie z Ogłoszeniem ma przygotować i przeprowadzić – projekt edukacyjny.  Projekt edukacyjny składa się z dwóch modułów ze sobą powiązanych: modułu 1 i 2.

Projekt edukacyjny nie polega na zaproponowaniu programu realizowanego przez Oferenta i upowszechnieniu go w wybranych szkołach, co nie wyklucza, że taki program może znaleźć się w katalogu programów „dobre praktyki”.

  1. Co oznacza "W wyniku realizacji zadania zostaną przeprowadzone projekty edukacyjne, które zostaną zaprezentowane społeczności na poziomie lokalnym, regionalnym lub ogólnopolskim" - czy projekty w szkołach powinien prowadzić Wykonawca? czy projekty mają być realizowane przez szkoły samodzielnie?

Oferent, zgodnie z Ogłoszeniem ma przygotować i przeprowadzić – projekt edukacyjny. Projekt edukacyjny składa się z dwóch modułów ze sobą powiązanych: modułu 1 i 2.

Projekt edukacyjny nie wymaga, aby projekt był realizowany tylko na podstawie projektu/programu profilaktycznego realizowanego już przez Oferenta, co nie wyklucza, że taki projekt/program profilaktyczny może znaleźć się w katalogu programów „dobre praktyki” realizowanych przez szkoły samodzielnie lub we współpracy z Oferentem.

  1. Co oznacza "zaplanuje kryteria oceny projektów/programów i procedurę ich wyłonienia" brzmi jak wpisanie konkursu jako działania do przeprowadzenia w ramach ogłoszonego przez Państwa konkursu. Konkurują ze sobą szkoły? Kryterium jest osiągnięcie skuteczności programu?

Oferent, zgodnie z Ogłoszeniem ma przygotować i przeprowadzić – projekt edukacyjny. Projekt edukacyjny składa się z dwóch modułów ze sobą powiązanych:

  1. moduł 1 – „dobre praktyki”: upowszechnienie ciekawych i skutecznych projektów/programów zrealizowanych w szkołach i placówkach od 2021 r., o tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej jako elementu profilaktyki uniwersalnej, w ramach której nabywa się wiedzę oraz kształtuje postawy i zachowania szacunku do innych, empatii i tworzenia przyjaznego klimatu w szkole i placówce;
  2. moduł 2 – „debata”: dyskusja w gronie ekspertów nad aktualnymi wynikami badań z zakresu zdrowia publicznego, zdrowia psychicznego, profilaktyki uzależnień w kontekście przeciwdziałania przemocy rówieśniczej oraz strategiami poprawy.

Oferent upowszechnia ciekawe i skuteczne (wg Oferenta) projekty/programy zrealizowane przez szkoły i placówki (w szkołach i placówkach) od 2021 r.

Dobre praktyki to projekty/programy mają być zebrane ze szkół (w zależności od zamysłu Oferenta dotyczącego jego projektu edukacyjnego - o zasięgu projektu edukacyjnego: lokalny, regionalny lub ogólnopolski), a najlepsze z nich - wg ustalonego przez Oferenta trybu wyłonienia (ciekawe i skuteczne), wykorzystać w module 2

  1. Czy i w jaki sposób można angażować dodatkowe osoby do wykonania określonych zadań, jakie rodzaje umów należy stosować (np. umowa zlecenie, umowa o dzieło, umowa o pracę), z kim formalnie powinny być podpisywane te umowy (np. z instytucją realizującą projekt czy z konkretnym partnerem).

Każdy z Oferentów w Kosztorysie przedstawionym w Ofercie planuje koszty ściśle związane z realizacją zadania.

Zasady sporządzania kalkulacji budżetu oferty znajdują się w części IX Ogłoszenia. M.in. ze środków pochodzących z dotacji mogą być finansowane tylko wydatki faktycznie poniesione w okresie obowiązywania umowy, niezbędne do realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego, uwzględnione w kalkulacji kosztów realizacji tego zadania oraz:

  1. niezbędne do zrealizowania zadania z zakresu zdrowia publicznego;
  2. przewidziane w budżecie projektu;
  3. poniesione w trakcie realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego (nie ma możliwości refundowania kosztów poniesionych przed dniem zawarcia umowy ani po zakończeniu realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego);
  4. udokumentowane i opisane w sposób umożliwiający ocenę realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego pod względem merytorycznym i finansowym.

Kosztorys stanowi jeden z elementów oceny merytorycznej. Jednocześnie, jak wskazano w Ogłoszeniu - dodatkowej zgody wymaga łączenie funkcji podczas realizacji zadania (np. koordynator/ kierownik zadania z np. trener/ tłumacz/ ekspert itp.). Zgoda jest wydawana w formie pisemnej przez kierownika komórki zlecającej (Część VII. Zawarcie umowy ).

Zgodnie z § 6 umowy Dokumentacja związana z realizacją zadania z zakresu zdrowia publicznego m.in. Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej i ewidencji księgowej zadania publicznego oraz jej opisywania  zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, z późn. zm.), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.

  1. Podczas generowania Oferty w .pdf z systemu MEN nie widać załączników w postaci kartek, ale jest informacja o tym we wniosku (iż są dostępne załączniki). Czy można wysłać tylko plik .pdf bez załączników?

Załączone w systemie załączniki są elementem Oferty, zatem wszystkie pliki powinny być dostarczone do MEN.

Zgodnie z Ogłoszeniem w cz. V. Informacje dotyczące składanych ofert i termin ich składania:

  • Formularz oferty należy wypełnić elektronicznie oraz dołączyć wymagane załączniki.
  • Wypełniony formularz oferty należy wysłać za pośrednictwem łącza internetowego do bazy danych Ministerstwa Edukacji Narodowej (przez system, zatwierdzić wysłanie w systemie, nie można pozostawić w formie roboczej).
  • Po dokonaniu tych czynności, należy wygenerować ofertę w formacie pdf, także dołączone załączniki.
  • Jeżeli Oferent decyduje się na scalenie wszystkich plików, bo będzie je przesyłał elektronicznie – to podpisuje jeden scalony, jeżeli nie – to podpisuje każdy z osobna.
  • Oferent Ofertę z załącznikami (wszystkie podpisane w oryginale) wysyła pocztą na adres Ministerstwa Edukacji Narodowej albo podpisuje wysyłane pliki kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym ePUAP i przesła za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej MEN ePUAP który można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/edukacja/e-doreczenia-ielektroniczna-skrzynka-podawcza
  1. 22. Czy środki dotacji otrzymane w ramach otwartego konkursu ofert na realizację w 2025 roku zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych, mogą stanowić wkład własny w innym realizowanym projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Digital Europe?

Pytanie należy złożyć do koordynatora programu Digital Europe.

Jednak zgodnie z Ogłoszeniem konkursu ofert na realizację w 2025 roku zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych wszelkie środki pochodzące z dotacji Ministra Edukacji mogą być użyte wyłącznie zgodnie z umową. Umowa nie przewiduje zmiany przeznaczenia tych środków.

  1. Czy projekt zakłada kontynuację dotychczasowych działań, które zostaną przestawione jako "dobre praktyki"?

Przedmiotem konkursu jest zadanie polegające na przygotowaniu i przeprowadzeniu – projektu edukacyjnego (Część I. Ogłoszenia konkursu). Projekt ten składa się obowiązkowo z dwóch  elementów: pierwszy to dobre praktyki, a drugi to debata z uwzględnieniem wyników z pierwszego elementu. Te główne elementy powinny nastąpić jeden po drugim, a wszystkie czynności i działania składające się na nie, powinny znaleźć odzwierciedlenie w ofercie w pkt 4. Plan i harmonogram działań na rok 2025.

Moduł 1 – „dobre praktyki” to upowszechnienie ciekawych i skutecznych projektów/programów zrealizowanych w szkołach i placówkach od 2021 r., o tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej jako elementu profilaktyki uniwersalnej, w ramach której nabywa się wiedzę oraz kształtuje postawy i zachowania szacunku do innych, empatii i tworzenia przyjaznego klimatu w szkole i placówce.

Zadanie kończy się 31 grudnia 2025 r.

  1. Czy istnieje możliwość rozszerzenia skali tych działań np. poprzez zwiększenie liczby godzin zajęć psychoedukacyjnych?

Przedmiot konkursu został opisany w Ogłoszeniu. Oferentowi pozostawia się szczegółowe rozstrzygnięcia oraz ich uzasadnienie.

​​​​​

ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA cz. 2
  1. W jakim czasie mają być zrealizowane te działania? Tzn. czy program obejmuje finansowanie działań w przyszłym roku, który jednocześnie będzie drugim semestrem roku szkolnego. Ewentualnie kolejne lata.

Zgodnie z Ogłoszeniem konkursu zadanie kończy się 31 grudnia 2025 r.

  1. Czy rozliczenia z prowadzącymi zajęcia mogą odbywać się w oparciu o formę B2B?

Ze środków pochodzących z dotacji mogą być finansowane koszty obsługi zadania z zakresu zdrowia publicznego w łącznej wysokości nieprzekraczającej 10% środków pochodzących z dotacji, z przeznaczeniem m.in. na: koszty związane z obsługą administracyjną, finansowo-księgową, prawną, nadzorem i kontrolą realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego.

Oferent decyduje jaką – prawnie dopuszczoną dla jego statusu – formę rozliczenia prowadzi.

  1. Czy druga część projektu tj. debata może odbyć się poprzez social media? Czy może zostać wcześniej nagrana i udostępniona jako gotowy materiał do obejrzenia?

Przedmiot konkursu został opisany w Ogłoszeniu. Oferentowi pozostawia się szczegółowe rozstrzygnięcia oraz ich uzasadnienie.

Członkowie komisji konkursowej dokonują oceny merytorycznej ofert poprzez przyznanie odpowiedniej liczby punktów na podstawie kryteriów opisanych w części VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.

  1. Czy w ramach projektu mogą być realizowane nowe inicjatywy, pomysły?

Przedmiot konkursu został opisany w Ogłoszeniu. Oferentowi pozostawia się szczegółowe rozstrzygnięcia oraz ich uzasadnienie.

Zgodnie z Ogłoszeniem członkowie komisji konkursowej dokonują oceny merytorycznej ofert poprzez przyznanie odpowiedniej liczby punktów na podstawie kryteriów opisanych w części VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.

W części tabeli kryteriów: „Ocena możliwości realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego”, kryterium jakość rozwiązań indywidualnych proponowanych przez oferenta – wyceniono na maksymalnie 2 pkt.

  1. Czy oferent musi przeprowadzić konkurs wśród szkół w celu realizacji zadania z modułu 1?

W ramach modułu 1 – „dobre praktyki”, który polega na upowszechnieniu ciekawych i skutecznych projektów/programów zrealizowanych w szkołach i placówkach od 2021 r., o tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej jako elementu profilaktyki uniwersalnej, w ramach której nabywa się wiedzę oraz kształtuje postawy i zachowania szacunku do innych, empatii i tworzenia przyjaznego klimatu w szkole i placówce, Oferent powinien pozyskać te dobre praktyki w ustalonym przez siebie procesie rekrutacji. Jakie zasady i formę będzie maił ten proces decyduje Oferent.

Proces ten jednak ma do spełnienia kilka warunków opisanych w Ogłoszeniu w części I. Określenie zadania z zakresu zdrowia publicznego w ust. 4, w tym m.in. Oferent przygotuje, ogłosi i przekaże do szkół i placówek regulamin udziału szkoły i placówki w module 1, nie później niż do 15 października 2025 r.

Jednocześnie w wyniku modułu 1 najlepsze dobre praktyki przechodzą do modułu 2, tam gdzie odbywa się debata ze specjalistami i mają szansę na szerokie upowszechnienie także podczas realizacji tej debaty. Mogą stanowić przykłady działań profilaktycznych, w obszarach, nad którymi dyskutować będą zaproszeni specjaliści.

  1. Czy upowszechnienie rozwiązań ze szkół ma mieć miejsce w szkołach, które wezmą udział w konkursie (lub wyłanianiu), czy w innych placówkach? 

Oferent decyduje jak ustalić przebieg i zasady realizacji modułu 1 i 2 uwzględniając warunki konieczne określone w Ogłoszeniu w części I. Określenie zadania z zakresu zdrowia publicznego i na czym oraz w jakiej formie te praktyki będą upowszechniane.

Jeżeli Oferent decyduje się na projekt edukacyjny o zasięgu lokalnym to upowszechnienie powinno być przynajmniej lokalne, i odpowiednio: zasięg regionalny – upowszechnienie regionalne, zasięg ogólnopolski - upowszechnienie ogólnokrajowe. Co nie oznacza, że Oferent nawet przy projekcie lokalnym nie może zaplanować upowszechnienia np. ogólnokrajowego.

  1. Co oznacza zapis w Ogłoszeniu  „projekty/programy realizowane przez szkoły i placówki, upowszechniane w projekcie edukacyjnym, powinny obejmować również działania skierowane do rodziców uczniów i uczennic oraz zrealizowane na ich rzecz.”.

Zgodnie z art. 26 ustawy – Prawo oświatowe, szkoły obowiązkowo realizują program wychowawczo-profilaktyczny obejmujący m.in. treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.

W Ogłoszeniu wskazano także na konieczność uwzględnienia, podczas wyboru przez Oferenta do puli „dobrych praktyk” projektów/programów realizowanych przez szkoły i placówki, takich które realizowały działania skierowane do rodziców.

Różne projekty/programy w zależności od tematu czy celu w różny sposób mogły przewidywać działania skierowane do rodziców uczniów.

  1. Czy i jak publiczna szkoła podstawowa może dołączyć do konkursu?

Szkoły, w tym publiczne szkoły podstawowe oraz ich organy prowadzące nie mogą być Oferentem, ze względu na fakt, że nie spełniają warunku formalnego określonego w Ogłoszeniu.

Konkurs pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych, został ogłoszony na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r., poz. 340), która w art. 3 ust 2 określa, że w realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego mogą uczestniczyć podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 tej ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Ocena formalna polega na sprawdzeniu, czy oferta spełnia następujące wymagania formalne, wśród których jest m.in.

  • zgodność statusu prawnego oferenta z ogłoszeniem konkursu;
  • posiadanie przez oferenta statusu podmiotu, którego cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym, w tym organizacji pozarządowej i podmiotu, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  1. Jakie korzyści odniesie szkoła w przypadku pozyskania przez Oferenta środków z konkursu.

Zgodnie z Ogłoszeniem, w przypadku wyboru szkół przez Oferenta do grupy szkół z „dobrymi praktykami”, szkoły mają zapewnione upowszechnienie swojej działalności w tym obszarze, a najlepsze zostaną zaproszone, aby się zaprezentować w module 2 – „debata”.

Jednocześnie to Oferent tworzy projekt edukacyjny i określa w jaki sposób go zrealizuje i jakie uzasadnione merytorycznie koszty zaplanuje w Kosztorysie. Koszty te mogą być związane np. ze wsparciem edukacyjnym, informacyjnym, profilaktycznym, itp. szkół.

Ogłoszenie jednak nie przewiduje przekazania przez Oferenta dotacji dla szkół.

  1. Czy kwota 4 000 zł w ramach środków trwałych jest jednostkowym kosztem pojedynczego sprzętu czy górnej granicy poniesionych wydatków na wyposażenie. Czy Oferent może przewidzieć zakup kilku sprzętów o wartości 4000 zł.

Zgodnie z Ogłoszeniem w części III. Zasady przyznawania dotacji i jej wydatkowania ze środków pochodzących z dotacji nie mogą być finansowane m.in.  zakupy środków trwałych, zastrzeżeniem ust. 5.

Ust. 5 – Ze środków pochodzących z dotacji mogą być finansowane tylko wydatki faktycznie poniesione w okresie obowiązywania umowy, niezbędne do realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego, uwzględnione w kalkulacji kosztów realizacji tego zadania oraz:

  1. niezbędne do zrealizowania zadania z zakresu zdrowia publicznego;
  2. przewidziane w budżecie projektu;
  3. poniesione w trakcie realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego (nie ma możliwości refundowania kosztów poniesionych przed dniem zawarcia umowy ani po zakończeniu realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego);
  4. udokumentowane i opisane w sposób umożliwiający ocenę realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego pod względem merytorycznym i finansowym.

Zgodnie z Ogłoszeniem dopuszcza się zakup środków trwałych, spełniających powyższe warunki, koniecznych do realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego w kwocie jednostkowej nie większej niż 4 000 zł (słownie: cztery tysiące złotych).

Kosztorys przedstawiony w Ofercie stanowi jeden z elementów oceny merytorycznej.

  1. Czy wystarczy wysłać dokumenty drogą elektroniczną, czy też należy je dodatkowo wysłać pocztą.

Należy zapoznać się z Instrukcją posługiwania się formularzem on-line, w części Składanie oferty, oraz Ogłoszeniem w części V. Informacje dotyczące składanych ofert i termin ich składania.

Nie wystarczy samo przesłanie w systemie MEN formularza oferty.

Nie wystarczy samo przesłanie pocztą oferty z załącznikami, jeżeli w systemie MEN oferta jest ROBOCZA (różowy pasek na górze pliku).

Nie wystarczy sama oferta, ale bez załączników.

Nie wystarczy oferta z załącznikami w systemie MEN, a przesłana pocztą, złożona lub przesłana elektronicznie – bez załączników; i odwrotnie.

Złożenie oferty następuje po kliknięciu na przycisk „Zgłoś ofertę” (na dole formularza oferty, po prawej stronie, na lewo od przycisku „Zapisz”). Na początku edycji przycisk ten jest nieaktywny – ma wtedy kolor jasnoszary. Po poprawnym wprowadzeniu danych dotyczących kosztorysu staje się aktywny – można poznać po zmianie koloru tego przycisku na ciemnoszary.

Jeżeli nie występują błędy, po naciśnięciu przycisku „zgłoś ofertę” oferta zostaje przesłana, czyli złożona w wersji elektronicznej.

Należy pamiętać, że ofertę w wersji ostatecznej należy wydrukować, podpisać przez osoby umocowane do reprezentacji. Do oferty należy dołączyć wymienione w Ogłoszeniu załączniki.

Wypełniony formularz oferty należy wysłać za pośrednictwem łącza internetowego do bazy danych Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Należy wygenerować ofertę w formacie pdf, a następnie:

  1. wydrukować, podpisać i wysłać pocztą na adres Ministerstwa Edukacji Narodowej lub złożyć w biurze podawczym

albo

  1. podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym ePUAP i przesłać za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej MEN ePUAP.

W każdym przypadku konieczne są podpisane załączniki.

  1. Do której godziny w dniu 10.09.2025 należy złożyć ofertę na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra. Czy mamy czas do końca dnia 10.09.2025 tj. do godziny 24.00, czy musimy złożyć w godzinach pracy biura podawczego MEN. 

Oferty składa się w terminie do dnia 10 września 2025 r.:

1) pocztą na adres: Ministerstwo Edukacji Narodowej Departament Wychowania Profilaktyki Al. J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Konkurs ofert pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej – o zachowaniu terminu decyduje data stempla pocztowego;

2) w biurze podawczym MEN (al. J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa) w godz. 8.15 -16.15;
o zachowaniu terminu decyduje data wpływu do biura podawczego MEN;

3) na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra; o przyjęciu oferty decyduje data otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru (UPO) – do godz. 23.59.

  1. Czy wymagane w ogłoszeniu oświadczenia należy wysłać jako osobne dokumenty czy wystarczy zaznaczenie odpowiednich pół na końcu formularza?

Zgodnie z ust. 5 cz. V Informacje dotyczące składanych ofert i termin ich składania  ogłoszenia o konkursie wymagane załączniki  należy dołączyć do oferty zarówno w formularzu elektronicznym jak i potem podczas przesyłania do MEN. Są to:

  1. aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących;
  2. oświadczenie potwierdzające, że w stosunku do podmiotu składającego ofertę nie stwierdzono niezgodnego z przeznaczeniem wykorzystania środków publicznych;
  3. oświadczenie osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu składającego ofertę o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi oraz niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. oświadczenie, że podmiot składający ofertę jest jedynym posiadaczem rachunku, na który zostaną przekazane środki, i zobowiązuje się go utrzymywać do chwili zaakceptowania rozliczenia tych środków pod względem finansowym i rzeczowym;
  5. oświadczenie osoby upoważnionej do reprezentacji podmiotu składającego ofertę wskazujące, że kwota środków przeznaczona zostanie na realizację zadania zgodnie z ofertą i że w tym zakresie zadanie nie będzie finansowane z innych źródeł,
  6. oświadczenie o braku współpracy z przedstawicielami reżimu rządzącego w Federacji Rosyjskiej lub Republice Białorusi, oraz braku wpisu na listę osób i podmiotów prowadzoną przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, publikowaną w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw wewnętrznych, wobec których są stosowane środki przewidziane ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507).

Natomiast odpowiednie pola na końcu formularza należy zaznaczyć w formularzu, a po pobraniu oferty w celu przesłania do MEN także będą widoczne. 

  1. Jeśli ofertę złoży dwóch Oferentów - czy w przypadku wybrania ich oferty zostaną podpisane z nimi dwie umowy? Czy może należy wskazać w ofercie jedną z tych instytucji jako podwykonawcę?

Ogłoszenie wprost nie przewiduje złożenia oferty wspólnej. Jednocześnie zgodnie z ust. 2 pkt. 9 części VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert wskazano, że ocena formalna polega na sprawdzeniu, czy oferta spełnia wymaganie formalne - złożenie przez oferenta samodzielnie lub wspólnie z innym oferentem nie więcej niż jednej oferty.

Ponadto, w systemie składania wniosków istnieje możliwość wyboru w polu "Typ oferty" "Oferta" i "Oferta wspólna", zatem możliwe jest złożenie oferty wspólnej.

Jeśli oferta wspólna zostanie wybrana wówczas zostanie podpisana jedna umowa.  Warto pamiętać o dołączeniu właściwego dokumentu, w którym wszyscy partnerzy ustalają umocowanie dla jednego z nich.

Natomiast regulacja dotycząca podwykonawcy została określona w § 4 projektu umowy udostępnionej przy ogłoszeniu konkursu.

  1. Czy Zespół Szkół Ponadpodstawowych (technikum i szkoła branżowa) prowadzony przez powiat może być oferentem i realizować zadania w swojej szkole i lokalnych szkołach podstawowych?

Szkoły, w tym szkoły ponadpodstawowe prowadzone przez powiat nie mogą być Oferentem, ze względu na fakt, że nie spełniają warunku formalnego określonego w Ogłoszeniu.

  1. Czy stowarzyszenie działające przy Zespole Szkół Ponadpodstawowych, mające w swoim statucie zadania z zakresu zdrowia publicznego, może być oferentem i realizować zadania w szkole, przy której działa oraz w lokalnych szkołach podstawowych?

Konkurs pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych, został ogłoszony na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 i z 2025 r., poz. 340), która w art. 3 ust 2 określa, że w realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego mogą uczestniczyć podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 tej ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Organizacjami pozarządowymi są:

  1. niebędące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych lub przedsiębiorstwami, instytutami badawczymi, bankami i spółkami prawa handlowego będącymi państwowymi lub samorządowymi osobami prawnymi,
  2. niedziałające w celu osiągnięcia zysku

- osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem: nie stosuje się do: partii politycznych; europejskich partii politycznych; związków zawodowych i organizacji pracodawców; samorządów zawodowych; fundacji utworzonych przez partie polityczne; europejskich fundacji politycznych.

Działalność pożytku publicznego może być prowadzona także przez:

  1. osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
  2. stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;
  3. spółdzielnie socjalne;
  4. spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

41. Czy Ofertę można przesłać z innej skrzynki e-doręczenia (innego podmiotu).

Oferta wraz z załącznikami składana w formie elektronicznej powinna zostać złożona w jednym pliku w formacie pliku .pdf. W przypadku braku odpowiedniego oprogramowania służącego do łączenia plików .pdf dopuszcza się złożenie oferty wraz z załącznikami w oddzielnych plikach .pdf, jednakże w takim przypadku każdy plik, nie tylko oferta, powinien zostać opatrzony podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby albo osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta. (Instrukcja dotycząca podpisywania plików Profilem Zaufanym znajduje się pod adresem https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/podpisz-dowolny-dokument-wykorzystaj-do-tegoprofil-zaufany).

Po wygenerowaniu oferty w formacie pdf, należy:

  1. Czy wniosek podpisany podpisem kwalifikowanym wraz z załącznikami również podpisanymi podpisem kwalifikowanym można wydrukować (i już nie podpisywać odręcznie) i przesłać tradycyjną pocztą.

Nie. Dopuszczalna jest tylko wersja papierowa z oryginalnym podpisem albo wersja elektroniczna z podpisem kwalifikowanym.

  1. Czy odpis z KRS - wydruk należy poświadczyć podpisem ?

Aktualny wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego nie wymaga podpisu, chyba, że jest nierozłącznym elementem pliku, który zawiera zarówno ofertę jak i załączniki.

  1. Czy Oferent musi wskazać wyodrębniony rachunek do prowadzenia projektu?

Zgodnie z ust. 10. Części VII. Zawarcie umowy ogłoszenia dotacja zostanie przekazana na wyodrębniony rachunek bankowy Zleceniobiorcy, (utworzony na potrzeby ponoszenia kosztów związanych z realizacją zadania z zakresu zdrowia publicznego), po podpisaniu umowy, w terminie określonym w tej umowie.

​​​​​

Materiały

Wyniki oceny merytorycznej po procedurze odwoławczej
20251009​_Wyniki​_oceny​_merytorycznej​_po​_odwołaniu.xlsx 0.01MB
Wyniki oceny merytorycznej - zestawienie ofert
20250924​_Wyniki​_oceny​_merytorycznej​_-​_zestawienie​_ofert.pdf 0.06MB
Wyniki oceny formalnej - zestawienie ofert
20250919​_wyniki​_oceny​_formalnej​_-​_zestawienie​_ofert.pdf 0.30MB
Komunikat Ministra Edukacji z dnia 22 września 2025 r. w sprawie przedłużenia terminu rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację w 2025 roku zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych
20250922​_Komunikat​_o​_przedłużeniu​_terminu​_rozstrzygnięcia​_oceny​_merytorycznej.pdf 0.16MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.08.2025 15:06 Joanna Ekstowicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Beata Kosiec
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 27.0 09.10.2025 16:19 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 26.0 24.09.2025 09:26 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 25.0 24.09.2025 08:35 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 24.0 22.09.2025 18:21 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 23.0 19.09.2025 15:13 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 22.0 10.09.2025 16:04 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 21.0 10.09.2025 16:02 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 20.0 10.09.2025 15:59 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 19.0 09.09.2025 13:39 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 18.0 08.09.2025 08:18 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 17.0 04.09.2025 17:43 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 16.0 04.09.2025 10:13 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 15.0 02.09.2025 15:22 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 14.0 01.09.2025 19:20 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 13.0 29.08.2025 13:14 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 12.0 29.08.2025 13:10 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 11.0 26.08.2025 17:16 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 10.0 26.08.2025 17:15 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 9.0 26.08.2025 17:14 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 8.0 26.08.2025 17:10 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 7.0 26.08.2025 15:50 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 6.0 25.08.2025 15:31 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 5.0 20.08.2025 15:29 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 4.0 20.08.2025 15:23 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 3.0 20.08.2025 15:22 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 2.0 20.08.2025 15:16 Joanna Ekstowicz
Otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 r. zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej - realizacja projektów edukacyjnych 1.0 20.08.2025 15:06 Joanna Ekstowicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}