W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Bezpieczeństwo to MY”

09.12.2014

Centrum Automatycznego Nadzoru nad RuchemDrogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego było gospodarzem pierwszejogólnopolskiej konferencji poruszającej kulturowe, społeczne i komunikacyjneaspekty automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Wydarzenie pod nazwą "Bezpieczeństwo to MY" zgromadziło ponad 60 przedstawicieli instytucji,środowisk i organizacji, związanych z krzewieniem idei bezpieczeństwa ruchu drogowego.Partnerami wydarzenia były stowarzyszenie Partnerstwo dla BezpieczeństwaDrogowego oraz instytut badawczy Millward Brown.

W konferencjiudział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Posłowiena Sejm RP, członkowie Sejmowej Komisji Infrastruktury oraz Krajowej RadyBezpieczeństwa Ruchu Drogowego, przedstawiciele Centrum Unijnych ProjektówTransportowych i Policji, eksperci bezpieczeństwa ruchu drogowego, a takżereprezentanci świata nauki, mediów, sportu i biznesu, wnoszący duży wkład w poprawę bezpieczeństwa na drogach.

Punktem wyjściado dyskusji uczestników Konferencji była prezentacja najnowszych wyników badań,przeprowadzonych przez instytut Millward Brown. Wykazały one w głównej mierzebrak spójnego wizerunku fotoradarów w Polsce. Polacy z jednej strony oceniająwizerunek systemu negatywnie (zdecydowanie negatywnie + raczej negatywnie,łącznie 71%), z drugiej aż 66% respondentów uważa fotoradary za istotny elementwpływający na poprawę bezpieczeństwa na drogach .

W konferencjiudział wzięli też przedstawiciele mediów i środowisk lokalnych. Podczas panelidyskutowali oni z przedstawicielami środowisk, związanych z BRD.

Konferencja "Bezpieczeństwo to MY" byławażną inicjatywą i bardzo silnym impulsem do działania dla wszystkichspecjalistów i organizacji, związanych z BRD. Dzięki takim spotkaniom mamy warunkido poznania różnych punktów widzenia, wymiany doświadczeń i podjęcia wspólnychdziałań - komentuje Bartłomiej Morzycki, Prezes Partnerstwa dlaBezpieczeństwa Drogowego.

Częśćmerytoryczną konferencji uzupełnił pokaz Tomasza Kuchara, polegający naporównaniu drogi zatrzymania się samochodów jadących z prędkością 50 km/h i 70km/h. Kierowca rajdowy udowodnił, że w momencie gdy oba pojazdy rozpoczynająhamowanie w tym samym punkcie, to w miejscu w którym zatrzyma się pojazd jadącypoczątkowo z prędkością 50km/h, ten drugi, jadący "jedynie" 20km/h szybciej,będzie miał prędkość aż 56 km/h . Uczestnicykonferencji mieli więc okazję przekonać się na żywo, że relatywnie niewielkie przekroczeniaprędkości ponad dopuszczalne limity mogą powodować bardzo poważne konsekwencje.Dodatkowo uczestnicy wzięli udział w prezentacji działania symulatora dachowaniaoraz pokazie wybuchu poduszki powietrznej.

Konferencja"Bezpieczeństwo to MY" była jednym z największych tegorocznych wydarzeń,zrealizowanych przez GITD na rzecz edukacji i podjęcia publicznej debaty wzakresie automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym.

Zachęcamy do zapoznania z krótką relacją video z tego wydarzenia:

Bezpieczeństwo to MY


Materiały

GITD​_raport​_MillwardBrown​_02122014.pdf
GITD​_raport​_MillwardBrown​_02122014.pdf 0.85MB

Zdjęcia (5)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
11.10.2021 18:27 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
11.10.2021 18:27 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}