W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

INFORMACJA 64/2023

29.09.2023

dot. wypisów z licencji wspólnotowej bez adnotacji » ≤ 3,5 t«

Biuro ds. Transportu Międzynarodowego informuje, iż podczas posiedzenia Komitetu ds. Transportu Drogowego przy Komisji Europejskiej, który odbył się w lipcu br., Komisja Europejska wyjaśniła, że zgodnie z art. 4 ust. 4 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1072/2009 adnotacja "≤ 3,5 t" jest wymagana jedynie w sekcji "uwagi szczegółowe" licencji wspólnotowej lub jej uwierzytelnionej kopii dla pojazdów wykorzystywanych do przewozu rzeczy, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony i dla których stosuje się niższe wymogi finansowe ustanowione w art. 7 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1071/2009. Oznacza to, że nie jest wymagana adnotacja "≤ 3,5 t" w sekcji "uwagi szczegółowe" na wypisie z licencji wspólnotowej w przypadku pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony:

  1. które należą do przedsiębiorstw transportowych wykonujących zawód przewoźnika drogowego transportu rzeczy przy wykorzystaniu floty mieszanej, tj. nie tylko pojazdów silnikowych lub zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 2,5 - 3,5 tony; lub
  2. które są używane przez przedsiębiorstwo transportu rzeczy mające siedzibę w państwie członkowskim, które wymaga, zgodnie z art. 7 ust. 1 akapit trzeci rozporządzenia (WE)
    nr 1071/2009, aby przedsiębiorstwa mające siedzibę na jego terytorium wykazały, że dysponują w odniesieniu do tych pojazdów takimi samymi kwotami kapitału i rezerw jak w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w art. 7 ust. 1 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1071/2009. Niemniej wskazano, że taka sytuacja wymaga notyfikacji do KE.

Ponadto Komisja wyjaśniła, że w przypadkach, o których mowa w punkcie a) powyżej, państwo członkowskie przeprowadzające kontrolę musi współpracować z państwem członkowskim prowadzenia działalności w celu ustalenia, czy doszło do naruszenia przepisów.

Podczas posiedzenia Komitetu zwrócono szczególną uwagę na zacieśnienie współpracy między organami egzekwującymi prawo, w szczególności w przypadku kontroli drogowych.  

{"register":{"columns":[]}}