W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

INFORMACJA 87/2023

27.11.2023

Uruchomienie Portalu Klienta iBTM

Biuro ds. Transportu Międzynarodowego uprzejmie informuje, że w dniu 27 listopada br. został udostępniony Portal Klienta nowego systemu informatycznego iBTM wspierającego pracę biura.

Przez Portal Klienta możliwe jest złożenie wniosków o:

  • wydanie świadectwa kierowcy;
  • udzielenie licencji wspólnotowej oraz zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
  • udzielenie licencji wspólnotowej;
  • przedłużenie ważności licencji wspólnotowej;
  • wydanie dodatkowych wypisów z licencji;
  • wydanie zezwolenia zagranicznego;
  • informację dotyczącą wymiany taboru/zmiany nr rej./zmiany prawa dysponowania.

Portal Klienta umożliwia obsługę organizacji zrzeszających przewoźników (stowarzyszeń)
w zakresie:

  • wydawania zezwoleń zagranicznych w zakresie przyjmowania i zwracania blankietów;
  • przypisywania blankietów do przedsiębiorcy poprzez Portal Klienta.

Portal Klienta przewiduje również samodzielne wprowadzenie danych dotyczących rozkładu jazdy linii regularnych (przystanek, adres przystanku, przejścia graniczne, oznaczenia państw, odległości w km między przystankami).

Portal Klienta jest dostępny dla przedsiębiorców po złożeniu wniosku (zał. nr 1), a następnie po utworzeniu konta i jego aktywacji.

Warunkiem otrzymania dostępu do konta na Portalu Klienta jest zapoznanie się oraz zaakceptowanie Regulaminu Portalu Klienta (zał. nr 2)

 

Na chwilę obecną przewidziano dla przedsiębiorcy możliwość składania wniosku o dostęp do Portalu Klienta wyłącznie dla siebie, tj. osoby prowadzącej działalność gospodarczą lub osoby reprezentującej podmiot wpisany w KRS.

Wnioski o dostęp do Portalu Klienta złożone przez osoby świadczące usługi z zakresu załatwiania spraw w Biurze ds. Transportu Drogowego, a także dla pracowników przedsiębiorcy nie będą rozpatrywane. Na późniejszym etapie funkcjonowania nowego systemu dostęp do Portalu Klienta dla ww. będzie sukcesywnie przydzielany, o czym poinformujemy w osobnym komunikacie.

 

Wnioski o dostęp do Portalu można złożyć:

  • na Sali Obsługi (stanowiska 7 i 8) w godzinach od 8:00 do 15:00
  • podpisane elektronicznie doręczając elektronicznie

https://obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne/

https://www.biznes.gov.pl/pl/e-uslugi/00_0000_00

  • podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji tradycyjną przesyłką pocztową/kurierską.

 

Dodatkowo wskazujemy, że wnioski wysłane drogą mailową nie będą rozpatrywane.

Zachęcamy do składnia wniosków osobiście na Sali Obsługi Klienta, a także drogą elektroniczną.

 

W celu ułatwienia obsługi Portalu Klienta uprzejmie prosimy o zapoznanie się z przygotowaną krótką broszurą informacyjną (zał. nr 3). Niezależnie od powyższego planowane jest przeprowadzenie cyklicznych szkoleń w trybie on-line z obsługi Portalu Klienta oraz składania poszczególnych wniosków przez pracowników Biura ds. Transportu Międzynarodowego.

O terminie szkoleń oraz sposobie zapisu na nie poinformujemy w osobnym komunikacie.

W przypadku problemów technicznych prosimy o kontakt mailowy pod adresem: portal.klienta@gitd.gov.pl .

Materiały

Wniosek o udzielenie dostępu do portalu
Wniosek​_PK1​_v​_11​_z​_29112023.pdf 2.92MB
Regulamin Portalu Klienta iBTM
Regulamin​_Portalu​_Klienta​_v10.docx 0.03MB
Broszura informacyjna - Instrukcja użytkownika PK dla przedsiębiorcy
Broszura​_informacyjna​_​_-​_Instrukcja​_użytkownika​_PK​_dla​_przedsiębiorcy.pdf 0.99MB
{"register":{"columns":[]}}