W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne spotkanie z przewoźnikami w ramach Społecznej Rady Konsultacyjnej

01.07.2021

1 lipca br. przy Głównym Inspektorze Transportu Drogowego odbyło się już 24 posiedzenie Społecznej Rady Konsultacyjnej. Wdrożenie Pakietu Mobilności, kwestie związane z nowym Systemem Poboru Opłat, zmiany w zakresie dostępu do sali obsługi klienta w GITD były wiodącymi tematami spotkania.

Uczestnicy spotkania online podczas obrad Społecznej Rady Konsultacyjnej

Główny Inspektor Transportu Drogowego – Alvin Gajadhur, rozpoczął spotkanie od przedstawienia danych dotyczących kontroli podmiotów zagranicznych i krajowych. Zawsze podkreślaliśmy, że zwiększamy liczbę kontroli przewoźników zagranicznych. Dążymy do uzyskania 50 % udziału przewoźników zagranicznych w kontrolach drogowych. Na koniec maja br. nawet nieznacznie przekroczyliśmy ten próg. W ten sposób chronimy polski rynek transportowy – powiedział Szef Inspekcji.

Następnie głos zabrała Joanna Smolińska – p.o. Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Poinformowała uczestników spotkania o sytuacji związanej z uruchomieniem systemu e-TOLL oraz o zawartym przez GITD porozumieniu z KAS w sprawie korzystania przez  GITD z Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS w zakresie kontroli prawidłowości uiszczenia opłaty elektronicznej. Minister Joanna Smolińska przekazała informację, że GITD zostało zaproszone do prac powołanego zarządzeniem Prezesa Rady Ministrów zespołu ds. opracowania regulacji dotyczących delegowania kierowców, w ramach którego realizowane będzie wypracowanie koncepcji wdrożenia art. 1 Dyrektywy 2020/1057 dotyczącej delegowania kierowców w sektorze transportu drogowego do polskiego systemu prawnego.

W dalszej części posiedzenia dyrektorzy GITD poinformowali o bieżącej sytuacji w zakresie swoich kompetencji.

Dyrektor Gabinetu Głównego Inspektora Pani Aldona Wojda poinformowała, że GITD na bieżąco monitoruje sytuację pandemiczną na terenie krajów europejskich, co jest przekazywane stronie społeczne w cyklicznych raportach.

30 czerwca br. przedstawiciele GITD wzięli udział w webinarium organizowanym przez Ambasadę Wielkiej Brytanii, której tematem przewodnim były kluczowe wyzwania przed którymi stoi dziś branża transportu drogowego oraz nowe ustalenia dotyczące ceł, imigracji i kontroli granicznej w UK po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE – poinformowała Zastępca Dyrektora Głównego Inspektora Anna Zięba, zachęcając do kontaktów roboczych w tym obszarze.

Na stronie internetowej GITD, w części przeznaczonej dla przedsiębiorców, została uruchomiona zakładka zawierająca odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. W trakcie spotkania zachęcano uczestników do przesyłania kolejnych lub w ocenie przedsiębiorców brakujących zagadnień do zakładki.

W spotkaniu wziął udział Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury – Rafał Weber, który poinformował o aktualnym statusie prac związanych z wdrożeniem Pakietu Mobilności oraz wzmocnieniem instytucjonalnym ITD w związku z nowymi obowiązkami wynikającymi z implementacji przepisów unijnych. Wskazał również, że rozpoczęły się negocjacje w zakresie ustalenia kontyngentu zezwoleń na rok 2022 z partnerami ze wschodu.

Dalszą część spotkania zdominowała dyskusja uczestników posiedzenia w zakresie problemów polskich firm transportowych i możliwości wypracowania rozwiązań w tym obszarze.

Zdjęcia (9)

{"register":{"columns":[]}}