W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Naruszenia w przewozach towarów niebezpiecznych

30.01.2023

Około dwadzieścia ton gazu ziemnego przewożono naczepą-cysterną bez świadectwa dopuszczenia jej do przewozu towarów niebezpiecznych. Oprócz tego tylko jedna z czterech gaśnic spełniała wymogi ADR. Naruszenia stwierdzili funkcjonariusze zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Brak odpowiedniego zabezpieczenia przeciwpożarowego w ciężarówce po rozładunku żrącej substancji, stwierdzili też inspektorzy z Wielkopolski.

Od prawej: tył naczepy-cysterny przewożącej skroplony gaz ziemny. Obok kontrolowanej ciężarówki stoi oznakowany furgon zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

W piątek (27 stycznia), na ekspresowej „trójce” koło Kunowa, patrol zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do rutynowej kontroli drogowej zestaw należący do polskiej firmy. W naczepie-cysternie przewożono około 20 t gazu ziemnego skroplonego (UN1972) ze Świnoujścia do Kostomłotów. Taki przewóz podlega zatem szczegółowym warunkom międzynarodowej umowy ADR. W trakcie kontroli inspektorzy nie otrzymali wymaganego oryginału świadectwa dopuszczenia naczepy-cysterny do przewozu materiałów niebezpiecznych. Dodatkowo tylko jedna z czterech gaśnic znajdujących się na wyposażeniu ciężarówki spełniała wymagania ADR. Inspektorzy zakazali dalszego transportu gazu do momentu usunięcia wszystkich nieprawidłowości. Wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną.

Z kolei w środę (25 stycznia), w Kaliszu, patrol z wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli zestaw przewożący tzw. odejmowalny kontener pusty, nieoczyszczony po żrącym materiale niebezpiecznym (UN1824). Jedna z okazanych gaśnic nie spełniała wymagań dotyczących wyposażenia pożarowego przy przewozie ADR. Umieszczonych na niej naklejek oraz metryczki nie można było odczytać. Oprócz tego ciśnieniomierz pokazywał brak dostatecznego ciśnienia środka gaśniczego. Kierowcy nakazano uzupełnienie braków w wyposażeniu. Wobec polskiego przewoźnika będzie wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}