W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nieprawidłowości w przewozie towarów niebezpiecznych

09.08.2023

Brak prawidłowych informacji w postaci numeru UN oraz nalepek z rodzajem zagrożenia na opakowaniach z niebezpiecznym materiałem – to naruszenia przepisów, stwierdzone przez inspektorów kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Za nieprawidłowości w międzynarodowym przewozie, konsekwencji finansowych mogą spodziewać się przewoźnik i nadawca ładunku.

Na pierwszym planie (od lewej): bok oznakowanego furgonu Inspekcji Transportu Drogowego. W tle: za oznakowanym furgonem Inspekcji Transportu Drogowego stoi zatrzymany ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą typu firanka. Umundurowany inspektor ITD kontroluje ładownię naczepy.

We wtorek (8 sierpnia), na autostradzie A1 koło Torunia, patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do rutynowej kontroli polski ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą typu firanka. Zestaw przewoził z Polski do Belgii prawie 20 t odpadów niebezpiecznych, trujących, ciekłych (UN 3287). Substancja przewożona była w 20 dużych opakowaniach typu mauser.

W trakcie oględzin ładowni naczepy, inspektorzy stwierdzili, że na pojemnikach nie ma wymaganych informacji, że znajduje się w nich materiał trujący. Oznakowanie sztuk przesyłek w postaci numerów UN oraz nalepek ostrzegawczych wskazywało, że przewożony jest towar niebezpieczny klasy 8, czyli materiał żrący.

Prawidłowe oraz kompletne oznakowanie opakowań, informujące o rodzaju znajdującego się w nich towaru niebezpiecznego, jest bardzo ważne. Stanowi informację m.in. dla służ ratowniczych, które w przypadku zdarzenia drogowego lub niekontrolowanego uwolnienia się substancji, mogą prowadzić adekwatne do zagrożenia działania.

Inspektorzy wstrzymali międzynarodowy transport odpadów niebezpiecznych. Ciężarówka mogła ruszyć w dalszą trasę dopiero po właściwym oznakowaniu opakowań – pojemników. Za wykryte naruszenia przepisów umowy europejskiej ADR, zostaną wszczęte postępowania administracyjne wobec przewoźnika drogowego i nadawcy ładunku. Grożą im kary pieniężne.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}