W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Niewłaściwe rozmieszczenie ładunku

21.07.2021

O tym, że źle rozmieszczony ładunek może spowodować spore przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdów na drogę przekonali się ostatnio dwaj kierowcy ciężarówek. Zestawy wycofali z dalszej jazdy inspektorzy podlaskiej oraz wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Za stwierdzone nieprawidłowości wszczęto postępowania administracyjne wobec przewoźników.

Po lewej stronie stoi ciężarówka z odsuniętą plandeką na naczepie. Po prawej stronie stoi radiowóz ITD.

We wtorek (20 lipca), na ekspresowej „ósemce” koło Białegostoku, patrol ITD zatrzymał do kontroli zespół pojazdów należący do litewskiego przewoźnika. Zamontowane w nawierzchni jezdni wagi systemu preselekcji wskazały za duży nacisk pojedynczej osi napędowej ciągnika siodłowego.

Ciężarówkę przewożącą ponad 20 ton ładunku z Anglii do Łotwy skierowano na przenośne wagi ITD. Potwierdzono na nich przekroczenie dozwolonego nacisku pojedynczej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę o 2,2 t. Nacisk wynosił 13,7 t zamiast 11,5 t.

Z kolei w środę (14 lipca), na ekspresowej „piątce” koło Gniezna, inspektorzy wielkopolskiej ITD zatrzymali do kontroli polski zestaw, którym przewożono dwa kontenery z Gdańska do Gostynina. Jeden kontener był pusty, a drugi wypełniony cukrem w tzw. big-bagach. Dopuszczalny nacisk grupy trzech osi nienapędowych naczepy był za duży o blisko 3,8 t. Nacisk wynosił 27,76 t zamiast 24 t.

Inspektorzy wstrzymali oba transporty i skierowali ciężarówki na parkingi strzeżone do momentu doprowadzenia nacisków osi pojazdów do stanu zgodnego z przepisami. Za stwierdzone nieprawidłowości konsekwencje finansowe grożą przewoźnikom. Wobec nich zostały wszczęte postępowania administracyjne.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}