W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pierwsze w 2021 r. posiedzenie Społecznej Rady Konsultacyjnej

03.03.2021

Sytuacja branży transportowej w związku z trwającą pandemią COVID-19, polskich kierowców po brexicie oraz podsumowanie działalności Inspekcji Transportu Drogowego w 2020 r. - o tym m.in. rozmawiano podczas Społecznej Rady Konsultacyjnej działającej przy Głównym Inspektorze Transportu Drogowego.

Alvin Gajadhur, Joanna Smolińska i Anna Zięba patrzą w monitor komputera

Dziś (3 marca 2021 r.) odbyło się dwudzieste drugie posiedzenie, w którym uczestniczyli przedstawiciele stowarzyszeń przewoźników oraz goście z Ministerstwa Infrastruktury, Ambasady Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Warszawie oraz Krajowej Administracji Skarbowej.

Jest to pierwsze w tym roku spotkanie, w trakcie którego podsumowana zostanie ubiegłoroczna działalność Inspekcji oraz przedstawimy kierunki i plany rozwoju, które w przyszłości usprawnią współpracę ze środowiskiem przewoźników. Społeczna Rada Konsultacyjna jest platformą wymiany informacji o sytuacji w branży transportowej, dlatego aby zakres informacyjny był szeroki i umożliwił dyskusję w najbardziej aktualnych obszarach, zaprosiliśmy tak szerokie grono przedstawicieli wielu instytucji - podkreślił Szef ITD Alvin Gajadhur.

W posiedzeniu uczestniczył Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który podkreślił, że resort cały czas obserwuje sytuację polskich przewoźników, również po tzw. brexit i jest w stałym kontakcie z partnerami z Wielkiej Brytanii.

Joanna Smolińska p.o. Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego, przekazała przewoźnikom informacje dotyczące realizacji projektów, które mają usprawnić m.in. proces wydawania zezwoleń i licencji.

Postępowanie przetargowe na nowy system do obsługi procesów związanych z wydawaniem uprawnień w transporcie przez Biuro Transportu Międzynarodowego GITD cieszy się dużym zainteresowaniem potencjalnych wykonawców, a jego wdrożenie planowane jest na pierwszy kwartał 2022 r. - powiedziała Joanna Smolińska.

Dyrektor BTM przedstawiła informacje dotyczące działalności biura w ubiegłym roku oraz pozytywnie oceniła skuteczność zmian, które wprowadzono w zakresie dystrybucji zezwoleń Rosja kraje trzecie.

Bardzo dziękuję Państwu za to, że potrafimy ten system tak skutecznie zorganizować. Państwa wypowiedzi to potwierdzają - odniósł się Rafał Weber.

Omówiono również wyniki ubiegłorocznych działań kontrolnych Inspekcji Transportu Drogowego. W 2020 r. inspektorzy ITD przeprowadzili ponad 145 tys. kontroli. 53% dotyczyło kontroli przewoźników krajowych, a 47% przedsiębiorców zagranicznych. W trakcie działań kontrolnych inspektorzy ITD ujawnili ponad 65,8 tys. naruszeń. Kontrole zakończyły się m.in. zatrzymaniem ponad 8 tys. dowodów rejestracyjnych.

Od kilku lat liczbę kontroli przewoźników zagranicznych w stosunku do kontroli przewoźników krajowych staramy się utrzymać na poziomie 50%. Zależy nam na ochronie polskiego rynku transportowego. Inspekcja reaguje natychmiast w przypadku stwierdzenia m.in. przejawów nieuczciwej konkurencji - podsumował wystąpienie szef ITD.

Obecny na posiedzeniu Stephen Steele I Sekretarz, Szef Działu Ekonomicznego Ambasady Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Warszawie, omówił najważniejsze dla transportu wyniki negocjacji handlowych pomiędzy Wielką Brytanią a UE oraz ich konsekwencje dla branży transportowej.

Przewoźnicy dyskutowali również z przedstawicielami KAS m.in. na temat nowego systemu poboru opłat.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}