W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przewóz niezgodny z przepisami

08.04.2022

Zestaw składający się z niedozwolonego połączenia trzech pojazdów zatrzymali inspektorzy podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Okazało się, że to tylko jedna z nieprawidłowości. Zespół pojazdów był za ciężki, a w trakcie kontroli stwierdzona została także ingerencja w prawidłową pracę tachografu. Kierowcy ciężarowego pojazdu zostało zatrzymane prawo jazdy.

Zestaw zatrzymany przez inspektorów podlaskiej ITD. Na zdjęciu skontrolowana ciężarówka, obok inspekcyjny furgon.

Ciągnik siodłowy z dwoma naczepami został zatrzymany przez inspektorów z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku podczas kontroli prowadzonej w Wysokiem Mazowieckiem we wtorek (5 kwietnia). W Polsce dopuszczalne jest połączenie ciągnika siodłowego tylko z jedną naczepą. Transport nabiału przewożonego w kontenerach do portu w Gdańsku nie mógł więc być kontynuowany w takiej konfiguracji. To jednak nie wszystko. Podejrzenie przekroczenia dopuszczalnego tonażu potwierdziło zważenie zespołu pojazdów na inspekcyjnych wagach. Rzeczywista masa całkowita okazała się za duża o 3,9 t względem dopuszczalnych 40 t. Został także przeanalizowany czas pracy kierowcy. Okazało się, że w okresie objętym kontrolą używany był magnes znajdujący się na impulsatorze przy skrzyni biegów, przez co nie były rejestrowane rzeczywiste aktywności kierowcy, a drogomierz nie rejestrował przejechanych kilometrów.

Kierowca został ukarany mandatem karnym i trzymiesięczną utratą prawa jazdy. Ingerencja w stan drogomierza pojazdu poprzez jazdę „na magnesie” jest przestępstwem zagrożonym karą pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat. Inspektorzy ITD wezwali na miejsce kontroli Policję, której funkcjonariusze podjęli dalsze czynności związane z naruszeniem art. 306a kk. Konsekwencje finansowe grożą również przedsiębiorstwu transportowemu i osobie zarządzającej transportem, a także załadowcy, którego działania spowodowały przekroczenie parametrów normatywności.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}