W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

SK4. Wydanie wtórnika świadectwa kierowcy

   

I. Wykaz niezbędnych dokumentów
  1. Wniosek o wydanie wtórnika (SK4).
  2. Oświadczenie o utraceniu/zniszczeniu (OU).
  3. Dowód uiszczenia opłaty za wydanie wtórnika świadectwa kierowcy (10 zł).
II. Złóż wniosek przez internet

Wniosek o wydanie wtórnika świadectwa kierowcy (SK4)

III. Opłaty

Opłata za wydanie wtórnika świadectwa kierowcy wynosi każdorazowo 10 zł

 

Wpłaty należy dokonać na konto NBP:
Nr 05 1010 1010 0079 7913 9130 5000

Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Al. Jerozolimskie 94
00-807 Warszawa

W tytule przelewu należy bezwzględnie podać numer NIP oraz wskazać czego dotyczy opłata np. wydanie wtórnika SK dla (imię i nazwisko kierowcy).

Każda wpłata powinna dotyczyć tylko jednego wniosku.

Dla osób upoważnionych w imieniu przedsiębiorcy do załatwiania spraw (podpisywania druków, wyrażania woli, składania oświadczeń) – opłatę skarbową w wys. 17 zł - należy wnieść na rachunek bankowy Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa 

Nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.

Powyższa informacja nie dotyczy opłaty za przesyłkę kurierską.

IV. Informacje dodatkowe

Wniosek należy przesyłać na adres:

Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Biuro ds. Transportu Międzynarodowego
Al. Jerozolimskie 94
00-807 Warszawa

Jeśli Twój kierowca zgubił świadectwo kierowcy lub uległo one zniszczeniu złóż jak najszybciej wniosek o wydanie wtórnika świadectwa kierowcy. 
Jeśli Twój wniosek jest niekompletny, GITD zwróci się do Ciebie o uzupełnienie informacji w podanym terminie. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni – licząc od dnia otrzymania wezwania.

Uzupełnij braki w następujący sposób: 
- Wniosek SK4 może być przesłany e-mailem, jeżeli jest podpisany wcześniej podpisem elektronicznym. W innym przypadku dokumenty należy przesłać korespondencyjnie lub złożyć na Sali Obsługi.

Adres mailowy: swiadectwa.kierowcy.btm@gitd.gov.pl 
Infolinia Świadectwa kierowcy

 

W przypadku rozwiązania umowy o pracę należy przesłać pisemną informację oraz zwrócić blankiety A i B wydanego świadectwa kierowcy.

Zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz.U. 2024 poz. 1539);

Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił:

  • zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji wspólnotowej, zmiany danych, o których mowa w art. 7a
  • licencji, o której mowa w art. 5b ust. 1 i 2, zmiany danych, o których mowa w art. 8
    - nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.

Zgodnie z art. 35 § 3 kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. 2024 poz. 572):
Załatwienie sprawy następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

  

Materiały

WNIOSEK O WYDANIE WTÓRNIKA ŚWIADECTWA KIEROWCY Druk​_SK4
Druk​_SK4.pdf 0.82MB
Druk​_OU
Druk​_OU​_2024​_08​_14.pdf 0.31MB