W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

LO10. Zmiana osoby zarządzającej transportem

  

I. Wykaz dokumentów

1. Wniosek o zmianę osoby zarządzającej transportem (wniosek LO10) – oryginał

2. Oświadczenie osoby zarządzającej transportem (załącznik OC) – oryginał
Wypełniając oświadczenie zwróć uwagę na dane dotyczące zgłaszanej osoby zarządzającej znajdujące się w ogólnodostępnej wyszukiwarce KREPTD znajdującej się pod adresem:
https://kreptd.gitd.gov.pl/ 

WYPEŁNIAJĄC ZAŁĄCZNIK OC ZWRÓĆ UWAGĘ NA KOMUNIKAT:

3. Kopia certyfikatu kompetencji zawodowych

4. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) 1071/2009 osoby zarządzającej transportem – oryginał

5. Oświadczenie o niekaralności (załącznik ON) osoby zarządzającej transportem – oryginał

II. Złóż wniosek przez Internet

Składanie wniosku elektronicznie poprzez Portal Klienta:

Portal Klienta dostępny jest pod adresem: https://ibtm.gitd.gov.pl

Portal Klienta to aplikacja działająca w sieci Internet pozwalająca przedsiębiorcy lub osobie przez niego wskazanej na:

dostęp do danych (m.in. złożonych wniosków i stanie ich realizacji,  pojazdach zgłoszonych do uprawnienia, kierowcach dla których zostało wydane świadectwo kierowcy, o ważności wydanych uprawnień, zabezpieczeniu finansowym),
składanie do BTM wniosków  dotyczących wybranych spraw prowadzonych w BTM. Jest to alternatywa dla dostępnych cały czas innych sposobów składania wniosków (np. w postaci papierowej osobiście na Sali Obsługi GITD,
listem polecanym w postaci elektronicznej za pośrednictwem ePUAP, e-Doręczeń lub www.biznes.gov.pl). 

Aktualnie przez PK można złożyć następujące wnioski dotyczące:
• udzielenia licencji wspólnotowej na kolejny okres (przedłużenie ważności licencji wspólnotowej);
• wydania dodatkowych wypisów z licencji wspólnotowej;
• wymiany pojazdów;
• zmiany numerów rejestracyjnych;
• zmiany prawa dysponowania;
• wydania świadectwa kierowcy;
• certyfikatu S; 

• wydania zezwolenia zagranicznego.

Do Portalu Klienta dostęp mogą uzyskać przedsiębiorcy lub osoby przez niego wskazane. W tym celu należy złożyć do GITD wniosek PK1.
Wzór wniosku znajdziesz w tym miejscu: https://www.gov.pl/web/gitd/wnioski-i-druki-do-pobrania

W celu ułatwienia Państwu korzystania z Portalu Klienta, zachęcamy do zapoznania się z przygotowaną przez Biuro ds. Transportu Międzynarodowego broszurą informacyjną:
https://www.gov.pl/web/gitd/broszura-informacyjna-portal-klienta

Wszelkie sprawy związane z Portalem Klienta iBTM można realizować za pośrednictwem:
Email: 
portal.klienta@gitd.gov.pl
Infolinia: (22) 220 43 12
(Infolinia czynna w dni robocze w godz. 9:00 - 14:00)

 

Złóż wniosek elektronicznie poprzez Punkt Kontaktowy:

Zmiana osoby zarządzającej transportem w zezwoleniu na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i licencji wspólnotowej dotyczącej międzynarodowego autobusowego i autokarowego zarobkowego przewozu osób

Składając wniosek online zwróć uwagę na:
- Gdy dokument wymagany jest w oryginale, zachowaj jego oryginalną formę: Pliki elektroniczne które posiadasz załącz do wniosku, dla weryfikacji podpisów elektronicznych - skan pliku elektronicznego nie jest oryginałem!
- Załączony skan dokumentu wydanego przez osobę/instytucję trzecią, nie jest dokumentem oryginalnym! Nie jesteś wydawcą takich dokumentów. Nie możesz podpisać dokumentów "za kogoś".
- Potwierdzeniem otrzymania dokumentów przez GITD, jest plik UPP (Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia).
III. Opłaty

- Wniosek jest bezpłatny. 

IV. Adres do przesłania dokumentów

Wniosek można złożyć:

  1. osobiście w siedzibie organu lub przesłać na adres: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa.

2. w postaci elektronicznej:

  1. za pośrednictwem e-Doręczeń: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia na adres: AE:PL-59352-99182-RUECW-23 
  2. na elektroniczną skrzynkę podawczą urzędu: /canard_gitd/skrytka, np. wysyłając pismo ogólne do urzędu:

za pośrednictwem portalu „biznes.gov.pl”: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00336

V. Dla pełnomocników

Informacje dot. opłat administracyjnych i pełnomocnictw znajdą Państwo w:
>> INFORMACJA 39/2020 << 

Dla osób upoważnionych w imieniu przedsiębiorcy do załatwiania spraw (podpisywania druków, wyrażania woli, składania oświadczeń) – opłatę skarbową w wys. 17 zł - należy wnieść na rachunek bankowy Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa
Nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
UWAGA: W przypadku złożenia pełnomocnictwa w formie elektronicznej, opłatę skarbową należy wnieść na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla miejsca zamieszkania lub siedziby mocodawcy.
Powyższa informacja nie dotyczy opłaty za przesyłkę kurierską.

Materiały

Wniosek LO10
Druk​_LO10.pdf 1.25MB
OŚWIADCZENIE OSOBY ZARZĄDZAJĄCEJ TRANSPORTEM
Druk​_OC​_2024​_07​_16.pdf 1.29MB
OŚWIADCZENIE O NIEKARALNOŚCI
Druk​_ON​_19​_07​_2024.pdf 0.38MB