W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wstrzymane transporty kruszywa i odpadów

15.09.2023

Zestaw przewożący odpady pochodzenia zwierzęcego i wywrotkę z kruszywem, wykluczyli z dalszej jazdy inspektorzy podlaskiej i małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Obie ciężarówki były znacznie przeładowane, co spowodowało też duże przekroczenia nacisków osi pojazdów na drogę.

Miejsce zatrzymania do kontroli wagowej wywrotki przez patrol małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

W środę (13 września), na terenie Białegostoku, patrol podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestaw przewożący tłuszcze zwierzęce i produkty uboczne pochodzenia zwierzęcego, skierowano na inspekcyjne wagi. Ciężarówka ważyła 49,15 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Stwierdzono też przekroczenie o 2,3 t nacisku pojedynczej osi napędowej ciągnika siodłowego na drogę. Oprócz tego za duży o 3,6 t był nacisk grupy trzech osi naczepy. Inspektorzy skierowali ciężarówkę na wyznaczony parking strzeżony. Transport zostanie wznowiony dopiero po przeładowaniu nadmiaru odpadów na inny pojazd. Wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Grozi mu wysoka kara pieniężna.

Tego samego dnia, na terenie Krakowa, inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli wywrotkę z kruszywem. Pojazd ten był mocno przeładowany. Ważył 40,5 t zamiast dopuszczalnych 34 t. Tak duży tonaż spowodował przekroczenia nacisków podwójnej osi napędowej na drogę o 7,4 t. Inspektorzy zakazali kierowcy dalszej jazdy z miejsca kontroli do czasu przeładowania nadwyżki kruszywa na inny pojazd. Wobec przewoźnika drogowego będzie wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną.

Tak duże przekroczenia dopuszczalnych parametrów wagowych mają znaczenie dla infrastruktury drogowej. Przeładowane ciężarówki przyczyniają się do powstawania kolein i spękań nawierzchni jezdni. Powodują też szybsze zniszczenia konstrukcji obiektów inżynierii mostowej. Oprócz tego przewóz zbyt dużej ilości ładunku stanowi przejaw nieuczciwej konkurencji na rynku transportu.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}