W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Za ciężkie przewozy ładunków wstrzymane

02.03.2023

Ciężarówki przewożące za dużo świń, podsypki cementowo-piaskowej i zbiorników żelbetowych zatrzymali i skierowali na wagi funkcjonariusze kujawsko-pomorskiej, dolnośląskiej oraz zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. W niektórych przypadkach za duży tonaż spowodował również przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdów na nawierzchnie dróg. Wobec przewoźników zostaną wszczęte postępowania administracyjne.

Na pierwszym planie (od prawej): bok oznakowanego furgonu kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego i przenośne wagi umieszczone w zagłębieniu punktu kontrolnego. W tle (od lewej): ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą do przewozu żywych zwierząt.

W środę (1 marca), na terenie powiatu chełmińskiego inspektorzy kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestawem należącym do polskiej firmy przewożono o 20 sztuk żywych świń za dużo. Zespół pojazdów ważył 42,2 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Na miejsce kontroli wezwano Powiatowego Lekarza Weterynarii z Chełmna, który ocenił warunki przewozu zwierząt i nadzorował przeładunek nadmiaru świń na inny pojazd podstawiony przez przewoźnika. Podczas kolejnej kontroli innego przewozu zwierząt, kierowca nie okazał wymaganego przepisami prawa zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji na wykonywanie transportu drogowego rzeczy.

Z kolei we wtorek (28 lutego), na jednej z ulic Wrocławia patrol dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli wywrotkę, która wyjechała z pobliskiej betoniarni. Powodem tej interwencji było niezabezpieczenie plandeką przewożonej podsypki cementowo-piaskowej. Oprócz tego inspektorzy zwrócili także uwagę na ilość ładunku i postanowili zweryfikować tonaż ciężarówki. Wywrotka ważyła nieco ponad 36 t zamiast przepisowych 34 t. Za duża masa przewożonego ładunku sypkiego spowodowała też przekroczenia nacisków podwójnej osi napędowej ciężarówki na drogę o 4,4 t.

Dzień wcześniej (27 lutego), na krajowej „dziesiątce” w Szczecinie inspektorzy zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli samochód ciężarowy z przyczepą. Zespołem pojazdów przewożono dwa duże zbiorniki żelbetowe z pokrywami. Ciężarówka z ładunkiem ważyła 49,5 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Umieszczony na samochodzie ciężarowym zbiornik spowodował przekroczenie dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej na drogę o nieco ponad 3 t. Naciski wynosiły 22,2 t zamiast przepisowych 19 t. Zespół pojazdów był również za długi o prawie 2 metry. W trakcie dalszej kontroli drogowej inspektorzy stwierdzili też, że przewoźnik nie pobrał danych z karty kierowcy do tachografu w wymaganym przepisami prawa terminie.

Nieprawidłowe przewozy świń, podsypki cementowo-piaskowej i zbiorników żelbetowych zostały wstrzymane do czasu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Wobec przewoźników drogowych oraz załadowców będą wszczęte postępowania administracyjne zagrożone karami pieniężnymi.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}