W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dni Kreatywności 2019: poznaliśmy najlepsze gry w Europie Środkowo-Wschodniej!

20.10.2019

Wiceminister Paweł Lewandowski wziął udział w gali Central Eastern European Game Awards (CEEGA) w Poznaniu, podczas której wręczył statuetkę w kategorii BEST GAME dla MORDHAU ze słoweńskiego studia Triternion.

Gala CEEGA

Gala CEEGA to cykliczne, regionalne wydarzenie branżowe, które w 2019 roku organizowane jest przez Fundację Indie Games Polska w ramach Poznań Game Arena i Game Industry Conference. Jest to wspólne przedsięwzięcie organizacji branżowych z 16 krajów naszego regionu. Inicjatywa jest kolejnym krokiem zacieśniania współpracy środowisk twórców gier i ważnym przedsięwzięciem służącym promocji gier wideo jako dojrzałego medium, ale też próbą docenienia Europy Środkowo-Wschodniej jako ważnego miejsca dla branży gier wideo. Szacuje się, że w naszym regionie działa ponad tysiąc studiów tworzących gry wideo, które zatrudniają ponad 25 tysięcy osób. Tegoroczna gala jest współfinansowana ze środków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowego Centrum Kultury.

Podczas gali nagrodzono laureatów w ośmiu kategoriach: BEST ART, DESIGN, NARRATIVE, TECHNOLOGY, HIDDEN GEM, BEST MOBILE GAME oraz BEST GAME. Wśród nominowanych 32 gier znalazło się 12 produkcji z Polski.

Poniżej lista laureatów w poszczególnych kategoriach:

  • BEST ART:
    • Blood Will be Spilled - Doublequote Studio (Słowacja)
  • AUDIO:
    • My Brother Rabbit - Artifex Mundi (Polska)
  • DESIGN:
    • Book of Demons - Thing Trunk (Polska)
  • NARRATIVE:
    • Thronebreaker: the Witcher Tales - CD Projekt RED (Polska)
  • TECHNOLOGY:
    • Space Engineers - Keen Software House (Czechy)
  • HIDDEN GEM:
    • Feudal Alloy - Attu Games (Czechy)
  • BEST MOBILE GAME:
    • Tanks a lot - BoomBit, Inc. (Polska)
  • BEST GAME:
    • MORDHAU - Triternion (Słowenia)

 

Równolegle w Poznaniu odbyły się również inne wydarzenia związane z branżą gier:

  • Poznań Game Arena (PGA) - największe targi gier i rozrywki multimedialnej w Polsce i tej części Europy. PGA stanowi najważniejsze wydarzenie handlowe dla polskich producentów gier wideo. Impreza każdego roku przyciąga dostawców sprzętu komputerowego, polskich i zagranicznych wydawców oraz dziennikarzy, a także licznych konsumentów. W zeszłym roku targi odwiedziło 73 000 osób, 220 wystawców oraz 1 100 dziennikarzy i influencerów na powierzchni wystawienniczej 46 000 metrów kwadratowych. Rozmiar przedsięwzięcia dowodzi, jak ważną częścią polskiej gospodarki stała się branża gier komputerowych, a rosnąca skala imprezy pokazuje dynamikę i wzrost krajowego przemysłu gier.

Więcej: https://www.gamearena.pl/

  • Game Industry Conference (GIC) - coroczne wydarzenie branżowe przeznaczone stricte dla twórców gier komputerowych. W ramach GIC organizatorzy oddają uczestnikom m.in specjalną strefę wystawców bussiness-to-bussiness, strefę rekrutacyjną “Geek Careers” czy dedykowany system i strefę spotkań. Są tam również wydarzenia łączące młodych twórców z inwestorami czy gry z wydawcami. Na przestrzeni lat GIC osiągnęła status jednej z największych w Europie konferencji branżowych. W ostatnim roku impreza przyciągnęła 3 200 odwiedzających oraz ponad 560 firm z 35 krajów, a na jej część wykładową składa się przeszło 120 prelekcji, warsztatów i paneli.

Więcej: https://gic.gd

  • Game Design Summit (GDS) - ekskluzywna konferencja dla profesjonalistów przygotowana przez profesjonalistów, której głównym tematem jest projektowanie gier wideo. GDS jest miejscem do wymiany doświadczeń, podnoszenia kompetencji i promowania designu. Organizatorzy dążą do stworzenia przestrzeni, która wprowadzi na rynek więcej i lepiej wykwalifikowanych profesjonalnych projektantów gier.

Więcej: https://gdsum.pl/

  • Kongres „Sektor gier: nauka + edukacja + przemysł” – najnowsza inicjatywa wsparcia gamedevu, która opiera się na zbudowaniu komunikacji pomiędzy pracownikami naukowymi, ekonomistami i producentami gier. Celem kongresu jest wymiana wiedzy i doświadczeń, a w efekcie rozwój inicjatyw gospodarczych.

Więcej: https://polskigamedev.pl/kongres-sektor-gier-nauka-edukacja-przemysl-juz-w-pazdzierniku/

  • Koncert Epic Game Music – niezwykły koncert orkiestry symfonicznej CoOperate Orchestra i chóru akademickiego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w którym zostanie zaprezentowana polska i zagraniczna muzyka z gier.

Więcej: https://gic.gd/epic-game-music/

 

Finansowanie sektorów kreatywnych

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu "Rozwój Sektorów Kreatywnych" w ostatnich trzech latach przeznaczyło blisko 15 mln zł na wsparcie dla ponad 230 projektów rodzimych branż kreatywnych, w tym m.in. muzyki, gier wideo, wzornictwa oraz nowych mediów.

 

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}