W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Najczęściej zadawane pytania dot. pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie, w tym pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie

  1. W jaki sposób mogę odzyskać hasło dostępu do aplikacji w przypadku braku odpowiedzi na reset hasła?

Każdy użytkownik aplikacji SRPP, mający uprawnienia dostępu na wniosek złożony do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ma możliwość uzyskania jednorazowego hasła dostępu poprzez użycie przycisku „Resetuj hasło”. Dane wprowadzane do odzyskania hasła muszą być zgodne z danymi podanymi wcześniej we wniosku o dostęp do aplikacji. W przypadku braku odpowiedzi aplikacji SRPP użytkownik mający statut „Superużytkownika” zwraca się mailowo do administratora systemu na adres kancelaria@minrol.gov.pl podając przy tym nazwę jednostki, nip jednostki oraz swoje dane jako superużytkownika aplikacji celem bezpiecznego przekazania użytkownikowi aplikacji nowego jednorazowego hasła dostępu na adres mailowy Superużytkownika.

 

  1. W jaki sposób „Superużytkownik” może zmienić swoje dane w aplikacji SRPP?

W celu dokonania aktualizacji danych „Superużytkownika” należy ze strony internetowej Ministerstwa, https://www.gov.pl/web/rolnictwo/aplikacja, pobrać wniosek o udostępnienie identyfikatora (loginu) i hasła dostępu/aktualizację danych użytkownika aplikacji, poprawnie wypełnić (wniosek musi być podpisany) i przesłać na wskazany adres na ww. stronie.

 

  1. Czy można utworzyć dodatkowego użytkownika aplikacji SRPP?

Każdy użytkownik z uprawnieniami „Superużytkownika” danej jednostki ma możliwość zarządzania użytkownikami w obrębie własnej jednostki, może dodawać kolejne osoby tzw. „podloginy”. Ułatwia to rozdzielenie pracy na kilka osób,w przypadku jednostki wielowydziałowej lub przy konieczności rejestrowania dużej liczby decyzji. W celu dodania nowego użytkownika, po zalogowaniu, z zakładki Menu/ Użytkownicy należy użyć przycisku „Dodaj użytkownika” a  następnie wprowadzić dane osoby.
 

  1. Kto może dokonywać korekt wprowadzonych i zatwierdzonych decyzji w aplikacji System Rejestracji Pomocy Publicznej?

Do wykonania tej czynności jest upoważniony użytkownik posiadający status „Superużytkownika” danej jednostki (posiada uprawnienia nadane przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi). Zmian można dokonywać poprzez usunięcie znacznika „koryguj”, a następnie edytować decyzję w celu skorygowania błędu i ponownie zatwierdzić bądź też usunąć zatwierdzone sprawozdanie. Po zakończeniu roku lub wykorzystaniu w 100% limitu krajowego pomocy de minimis w rolnictwie w danym roku, korekta nie może dotyczyć podwyższenia wielkości udzielonej pomocy.

 

  1. W jaki sposób zaraportować sprawozdanie z udzielonej pomocy publicznej w przypadku gdy decyzja została wydana dla kilku osób?

System Rejestracji Pomocy Publicznej (SRPP) umożliwia wprowadzenia decyzji wydanej dla kilku osób w następujący sposób – w formularzu sprawozdawczym, w kolumnie 6 „Imię i nazwisko/nazwa beneficjenta pomocy” należy wpisać dane wszystkich osób, na które została wydana decyzja  oddzielając spacją poszczególne osoby, a następnie w kolumnie 9 „NIP albo Pesel beneficjenta pomocy” wprowadzamy identyfikator (NIP/Pesel) oddzielając enterem. Należy mieć na uwadze, że wpisując pierwszą osobę z imienia i nazwiska wpisujemy NIP/Pesel tej osoby jako pierwszy, analogicznie postępujemy wobec kolejnych osób.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.06.2021 11:31 Iwona Chromiak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Katarzyna Stankiewicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Najczęściej zadawane pytania dot. pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie, w tym pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie 1.0 10.06.2021 11:31 Iwona Chromiak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}