W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konkurs na stanowisko dyrektora Departamentu Prawa Cywilnego i Gospodarczego

03.07.2025

Ministerstwo Sprawiedliwości

Al. Ujazdowskie 11

00-950 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy: Warszawa

Numer ogłoszenia: BDG-II.1012.53.2025

Dołącz do nas jako: Dyrektor Departamentu Prawa Cywilnego i Gospodarczego

wymiar etatu: 1,0

liczba stanowisk pracy: 1

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto będzie obliczane z zastosowaniem mnożnika kwoty bazowej 6,0 plus dodatek funkcyjny w wysokości 1,0 mnożnika (łącznie do wysokości 19.320 złotych brutto).

 

BENEFITY:

Pracownikom oferujemy:

- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,

- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),

- maksymalna wysokość wpłaty pracodawcy do Pracowniczych Planów Kapitałowych – 4%,

- możliwość udziału w szkoleniach,

- możliwość częściowej refundacji kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych,

- pakiet socjalny (możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i refundacji wypoczynku jego dzieci, pożyczki mieszkaniowe, możliwość refundacji kosztów żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),

- możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie,

- możliwość zakupu karty sportowej,

- możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,

- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych,

- pokój do pracy dla rodzica z dzieckiem,

- parking dla rowerów,

- elastyczny czas pracy.

 

DOSTĘPNOŚĆ:

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Do udziału w naborze zachęcamy osoby ze szczególnymi potrzebami.

Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.

 

WARUNKI PRACY

- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,

- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,

- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

CZYM BĘDZIESZ SIĘ ZAJMOWAĆ

(ZAKRES ZADAŃ)

OSOBA NA TYM STANOWISKU ma następujące zadania:

  1. Planowanie oraz organizacja pracy Departamentu w ramach realizacji przydzielonych zadań oraz kontrolowanie i nadzorowanie prawidłowości i terminowości ich wykonywania.
  2. Sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu prawa cywilnego procesowego, w tym bezpośrednie nadzorowanie prac Departamentu w zakresie spraw dotyczących postępowania cywilnego z wyłączeniem postępowania cywilnego w sprawach rodzinnych i opiekuńczych, postępowania wieczystoksięgowego oraz postępowania rejestrowego.
  3. Pośrednie (wraz z nadzorowanymi przez dyrektora departamentu zastępcami) sprawowanie nadzoru nad realizacją spraw dotyczących: prawa cywilnego materialnego, prawa pracy, prawa spółek handlowych (z wyłączeniem spraw dotyczących przepisów o rejestracji spółek KRS), prawa autorskiego i praw pokrewnych, prawa prywatnego gospodarczego (w tym: prawa ochrony konkurencji, prawa zamówień publicznych, przepisów o gospodarce nieruchomościami, przepisów o papierach wartościowych, prawa bankowego, przepisów o przekształceniach własnościowych i prywatyzacji, prawa działalności gospodarczej, prawa własności przemysłowej, prawa morskiego).
  4. Pośrednie (wraz z nadzorowanymi przez dyrektora departamentu zastępcami) sprawowanie nadzoru nad realizacją spraw dotyczących Krajowego Rejestru Karnego (z wyłączeniem czynności zastrzeżonych dla innych komórek organizacyjnych ministerstwa), Krajowego Rejestru Sądowego, ksiąg wieczystych i hipotek, Krajowego Rejestru Zadłużonych (w tym w obszarze prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego), rejestru zastawów, postepowania wieczystoksięgowego, postępowania rejestrowego, przepisów o fundacjach, prawa spółdzielczego.
  5. Nadzór nad wykonaniem czynności w zakresie koordynacji, planowania i analiz oraz spraw organizacyjno-kancelaryjnych w tym bezpośrednie nadzorowanie czynności dotyczących:

- opracowywania informacji, strategii działania, analizy obciążenia regulacyjnego, celów, kontroli zarządczej  - pozostających we właściwości Departamentu,

-  sporządzania i wykonania planu finansowego Departamentu, kontroli zarządczej, ochrony danych osobowych i ochrony informacji niejawnych,

-   czynności kancelaryjnych dokonywanych w Departamencie oraz związanych z obsługą organizacyjno-techniczną Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego
 

KOGO POSZUKUJEMY

POTRZEBNE CI BĘDĄ (wymagania niezbędne)

Wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze

Staż pracy: co najmniej 3 lata w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym co najmniej 1 rok
w kierowaniu zespołem

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2

Znajomość ustaw: Kodeks postępowania cywilnego, Kodeks cywilny i Kodeks postępowania administracyjnego,

Znajomość ustawy o księgach wieczystych i hipotece,

Znajomość prawa gospodarczego, w szczególności Kodeksu spółek handlowych,

Znajomość prawa upadłościowego i prawa restrukturyzacyjnego,

Znajomość ustaw: o Krajowym Rejestrze Zadłużonych i o Krajowym Rejestrze Karnym,

Znajomość ustawy prawo spółdzielcze,

Znajomość ustawy o fundacjach,

Znajomość prawa wekslowego oraz ustawy o obrocie instrumentami finansowymi,

Znajomość ustawy o służbie cywilnej wraz z aktami wykonawczymi,

Znajomość ustaw: o finansach publicznych oraz Prawo zamówień publicznych,

Wiedza z zakresu sporządzania aktów prawnych.

Wymagane kompetencje: zarządzanie personelem, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie z presją, planowanie i myślenie strategiczne, zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, umiejętności negocjacyjne

Posiadanie obywatelstwa polskiego

Korzystanie z pełni praw publicznych

Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Nieskazanie prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych
w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.

W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r.
o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

CV i list motywacyjny.

Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia.

Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres
i obszar stażu pracy).

Kopie dokumentu określonego w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695), potwierdzające znajomość języka angielskiego na poziomie B2. W przypadku składania dyplomu ukończenia Krajowej Szkoły Administracji Publicznej należy złożyć dodatkowo zaświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego wydane przez KSAP, jeśli z treści dyplomu ukończenia KSAP nie wynika, że absolwent Szkoły posiada znajomość tego języka. Kandydatki/kandydaci, którzy nie złożą dokumentów potwierdzających znajomość języka na wymaganym poziomie, zostaną poddani procedurze sprawdzającej.

Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji
o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.

Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.

Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych.

Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.

WYMAGANIA DODATKOWE

Znajomość innego niż angielski języka roboczego ONZ lub Rady Europy – poziom B1

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

Kopia dokumentu potwierdzającego spełnianie wymagania dodatkowego (fakultatywnie).

Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów.

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

Data publikacji:     3 lipca 2025 r.

Dokumenty należy złożyć do:       25 lipca 2025 r.

Decyduje data: wpływu oferty do urzędu

Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego

Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia

Adres e-Doręczeń Ministerstwa Sprawiedliwości: AE:PL-45507-58621-HRWWR-20

Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).

Zapraszamy do kontaktu TELEFON: (22)  52 12 650 lub (22) 52 12 707

Więcej informacji o urzędzie  https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc
                                      

DODATKOWE INFORMACJE

Zastrzegamy możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami, których oferty w największym stopniu będą spełniały wymagania wskazane w ogłoszeniu.

List motywacyjny i oświadczenia należy podpisać odręcznie i wstawić datę ich sporządzenia.

Składając ofertę elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia należy dołączyć w formie zeskanowanych dokumentów (kandydatki/kandydaci spełniający wymagania formalne będą poproszeni
o dostarczenie oryginałów oświadczeń w dniu rekrutacji).

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Kandydatki/kandydatów zakwalifikowanych do udziału w kolejnym etapie naboru poinformujemy o jego terminie mailowo lub telefonicznie.

Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Oferty kandydatek/kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.

Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Sprawiedliwości znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/du-24-288

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

- weryfikacja ofert pod względem spełniania wymagań formalnych,

- rozmowa kwalifikacyjna,

- sprawdzenie posiadania kompetencji kierowniczych (dotyczy nie więcej niż trzech kandydatek/kandydatów, którzy podczas rozmowy kwalifikacyjnej uzyskają najwyższe wyniki;

sprawdzenie posiadania kompetencji kierowniczych nie dotyczy kandydatek/kandydatów spełniających warunki określone w art. 202 ustawy o służbie cywilnej – po załączeniu kopii stosownego dokumentu).

DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administrator danych i kontakt do niego: Ministerstwo Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie przy Al. Ujazdowskich 11, tel.: 22 521 28 88

Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@ms.gov.pl

Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru 

Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa

Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji

Uprawnienia:

  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. prawo do usunięcia danych osobowych;- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
  5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa).

Podstawa prawna przetwarzania danych:

  1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Informacje o wymogu podania danych:

Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.07.2025 13:40 Marek Kołodziejczyk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Biuro Dyrektora Generalnego
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Konkurs na stanowisko dyrektora Departamentu Prawa Cywilnego i Gospodarczego 1.0 03.07.2025 13:40 Marek Kołodziejczyk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}