W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Archiwum zakładowe

Archiwum zakładowe Ministerstwa Sprawiedliwości

Zasób archiwum zakładowego Ministerstwa Sprawiedliwości stanowią materiały archiwalne oraz dokumentacja niearchiwalna powstała w związku z działalnością Ministerstwa Sprawiedliwości.

Archiwum przechowuje również dokumentację:

  • zlikwidowanych ośrodków wypoczynkowych Ministerstwa Sprawiedliwości,
  • Prokuratury Generalnej z lat 1950-1990 oraz Prokuratury Krajowej z lat 1996-2010 – dokumentacja sukcesywnie jest przekazywana do archiwum Prokuratury Krajowej, jako następcy prawnego.

 

Archiwum zakładowe Ministerstwa Sprawiedliwości nie przejmuje i nie przechowuje dokumentacji wytworzonej przez przedsiębiorstwa.

 

Udostępnianie dokumentacji z zasobu archiwum zakładowego Ministerstwa Sprawiedliwości

Zasób archiwum zakładowego Ministerstwa Sprawiedliwości służy przede wszystkim potrzebom własnym Ministerstwa Sprawiedliwości, a także uprawnionym jednostkom, takim jak np. sądy, prokuratury, IPN.

Udostępnianie do celów innych niż służbowe odbywa się za zgodą Ministra Sprawiedliwości lub Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości, za pośrednictwem komórki organizacyjnej Ministerstwa Sprawiedliwości, która wytworzyła dokumentację, lub jest następcą prawnym (wnioski złożone do archiwum zakładowego Ministerstwa Sprawiedliwości są przekazywane wraz z dokumentacją do właściwej komórki organizacyjnej Ministerstwa).

Udostępnianie dokumentacji Prokuratury Generalnej z lat 1950-1990 oraz Prokuratury Krajowej z lat 1996-2010 odbywa się za pośrednictwem Prokuratury Krajowej (wnioski złożone do Ministerstwa Sprawiedliwości wraz z dokumentacją są przekazywane do Prokuratury Krajowej).

 

Wniosek o  udostępnienie dokumentacji powinien zawierać:

  • oznaczenie wnioskodawcy, w tym jego podpis,
  • datę złożenia wniosku,
  • określenie dokumentacji, która ma być udostępniona,
  • sposób udostępnienia,
  • cel udostępnienia wraz z uzasadnieniem.

 

Wnioski o udostępnienie dokumentacji są rozpatrywane w trybie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

Wyjątek stanowią wnioski, w których wskazano inny tryb, np. dostępu do informacji publicznej.

Każdy wniosek o udostępnienie dokumentacji rozpatrywany jest indywidualnie.

Klauzula informacyjna RODO dotycząca przetwarzania danych osobowych (link)

 

Kontakt

Ministerstwo Sprawiedliwości

Biuro Dyrektora Generalnego

Al. Ujazdowskie 11

00-950 Warszawa

e-mail: sekretariat.bdg@ms.gov.pl

 

ePUAP: /f976dwh2m2/skrytka (skrytka ogólna Ministerstwa)

e-Doręczenia: AE:PL-45507-58621-HRWWR-20 (adres ogólny Ministerstwa)

 

Wydział - Archiwum Zakładowe:

tel.: 22 52 12 790

        22 52 12 534

 

 

Poszukiwanie dokumentacji – przydatne linki

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.10.2018 12:47 Kamila Jarosławska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Patrycja Kaczmarska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Archiwum zakładowe 3.0 09.04.2025 11:34 Marek Kołodziejczyk
Archiwum zakładowe 2.0 09.04.2025 08:48 Marek Kołodziejczyk
Archiwum zakładowe 1.0 25.10.2018 12:47 Kamila Jarosławska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}