Ogłoszenie Ministra Sprawiedliwości o delegowaniu sędziego
06.08.2025
W związku z treścią art. 77 § 4a ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 334 z późn. zm.) ogłaszam, że sędzia Sądu Rejonowego w Białymstoku Justyna Ewa Gosiewska decyzją nr DKO-VII.5631.429.2025 z dnia 16 lipca 2025 r. została delegowana do Sądu Okręgowego w Białymstoku na okres od dnia 1 sierpnia 2025 r. do dnia 31 lipca 2026 r.
Przyczyny delegowania:
Decyzję poprzedzono analizą potrzeb Sądu Okręgowego w Białymstoku. Według analizowanych danych w I-instancyjnym pionie karnym Sądu Okręgowym w Białymstoku w relacji do wartości średnich parametrów w Polsce oraz danych przesłanych we wniosku Prezesa Sądu Okręgowego w Białymstoku, jakkolwiek sytuacja zarówno obciążeniowa, jak i ewidencyjna były stabilne, to potrzeba wsparcia tego pionu uzasadniona jest jego uszczupleniem kadrowym o 3 sędziów (jednego przeniesionego do innego wydziału, a dwóch delegowanych do Sądu Apelacyjnego).
Pod uwagę wzięto także pozytywne stanowisko Kolegium Sądu Okręgowego w Białymstoku.
Nadto dokonano analizy informacji dotyczących sprawności postępowania kandydatki, uwzględniając wieloletnie doświadczenie w rozpoznawaniu spraw karnych oraz 23-letni okres pełnienia przez nią służby sędziowskiej.
Prezes Sądu Rejonowego w Białymstoku pozytywnie zaopiniował wniosek o delegację ww. sędziego. Zgromadzone dane statystyczne wskazują na dobrą sytuację obciążeniową i kadrową przedmiotowej jednostki.
Biorąc pod uwagę wymienione wyżej przesłanki, uznano za zasadne delegowanie sędziego Justyny Ewy Gosiewskiej do Sądu Okręgowego w Białymstoku na wskazany wyżej okres.
- Pierwsza publikacja:
- 06.08.2025 12:47 Piotr Tomaszkiewicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Departament Kadr i Organizacji Sądów Powszechnych i Wojskowych
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Ogłoszenie Ministra Sprawiedliwości o delegowaniu sędziego | 1.0 | 06.08.2025 12:47 Piotr Tomaszkiewicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP