W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Potwierdzenie osobowości prawnej instytucji kościelnej

Chcąc ubiegać się o wydanie zaświadczenia potwierdzających osobowość prawną kościelnym jednostkom organizacyjnym, należy postępować zgodnie z ustaloną procedurą.

  1. Pierwszym krokiem jest wypełnienie wniosku o wydanie zaświadczenia, którego wzór znajduje się w materiałach poniżej.
  2. Następnie dokonujemy opłaty skarbowej w wysokości 17 zł za każdy egzemplarz zaświadczenia na rachunek bankowy:

    Urząd Miasta Lublin
    95 1240 2092 9329 9200 0620 0000
    Tytuł przelewu: opłata za wydanie zaświadczenia 

     
  3. Zaświadczenie wydawane jest bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni
  4. Sposób dostarczenia dokumentów:
    • wniosek można złożyć bezpośrednio w Biurze Podawczym Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin lub
    • za pośrednictwem poczty na adres: Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie, Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin.
  5. W przypadku odmowy postanowieniem wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę obiegającą się o nie, przysługuje zażalenie do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji za pośrednictwem Wojewody Lubelskiego w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.

Jednostka odpowiedzialna za załatwienie sprawy

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin, pok. 247
tel.: 81 74 24 142

Materiały

Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o osobowości prawnej instytucji kościelnej
wzór​_wniosku​_o​_wydanie​_zaświadczenia​_o​_osobowości​_prawnej​_kościelnych​_jednostek​_organizacyjnych​_.docx 0.01MB
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
Klauzula​_informacyjna​_dot​_przetwarzania​_danych​_osobowych.pdf 0.20MB
{"register":{"columns":[]}}