W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Profil zaufany

Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelniania obywateli w e-administracji, zastępująca podpis odręczny. Dzięki profilowi zaufanemu można wybrane sprawy urzędowe załatwiać drogą elektroniczną 24 godziny na dobę bez wychodzenia z domu.

Załatwiając tę sprawę nie poniesiesz żadnych kosztów.

Czego dotyczy sprawa?

Sprawa dotyczy:

  • potwierdzania profilu zaufanego;
  • przedłużania ważności profilu zaufanego;
  • unieważnienia profilu zaufanego.

Kogo dotyczy?

Osób zainteresowanych korzystaniem z bezpłatnego profilu zaufanego, umożliwiającego załatwienie spraw administracyjnych drogą elektroniczną.

Jak i kiedy złożyć wniosek?

Należy wypełnić i wysłać formularz (wniosek) elektroniczny na platformie pz.gov.pl. Wniosek można złożyć w dowolnym czasie przed wizytą w Urzędzie.

Wymagane dokumenty

Wymagany jest ważny dokument tożsamości np.:

  • dowód osobisty;
  • paszport;
  • inny dokument potwierdzający tożsamość;
  • w odniesieniu do cudzoziemców karta pobytu i dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL.

Termin załatwienia sprawy

W przypadku prawidłowego złożenia wniosku na platformie pz.gov.pl, sprawa zostanie załatwiona podczas jednej wizyty w Urzędzie.

Jak się odwołać?

Dla tej sprawy nie została przewidziana droga odwoławcza. W przypadku niepotwierdzenia profilu zaufanego przez Urząd (np. przez niezgodność danych osobowych) można ponownie złożyć elektroniczny wniosek z poprawnymi danymi.

Informacje dodatkowe

  • Wniosek o potwierdzenie lub przedłużenie ważności profilu zaufanego posiada jedynie postać elektroniczną.
  • Profil zaufany ważny jest przez okres 3 lat. Każdy użytkownik ma możliwość przedłużenia ważności swojego profilu zaufanego o kolejny okres.

Komórka odpowiedzialna za załatwienie sprawy

Biuro Organizacji, Kadr i Budżetu Urzędu
Oddział spraw kancelaryjnych i zarządzania obsługą klienta – Punkt Obsługi Klienta
ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin
tel.: 81 74 24 100

{"register":{"columns":[]}}