W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Piąta część cyklu „Elektromobilność – technologia przyszłości”: Elektromobilność to nie tylko samochód

22.09.2017

Jazda pojazdem elektrycznym oznacza niskie koszty eksploatacji. Nie tylko w porównaniu do pojazdów zasilanych benzyną czy olejem napędowym, ale także w stosunku do komunikacji miejskiej. Te oszczędności są jeszcze większe jeśli pod uwagę weźmiemy takie środki transportu, jak elektryczne: skuter, rower czy hulajnogę.

O tym, że auto na prąd to przyszłość motoryzacji mówi się coraz częściej i głośniej. Elektrycznością można jednak napędzać również inne pojazdy. To właśnie im poświęcamy kolejną część cyklu. Dwa kółka na prąd to oferta dla tych którzy szukają wygody oraz oszczędności czasu i pieniędzy.

Elektryczny skuter, czyli cicha i ekologiczna alternatywa dla pojazdów spalinowych

Skuter sprawdza się świetnie jako środek transportu służący do  sprawnego przemieszczania się po mieście. Jest też doskonałym pojazdem do dojeżdżania do pracy z terenów podmiejskich. Dlatego też zasięg elektrycznego skutera wynoszący ok. 50 km z całą pewnością wystarczy aby zrealizować codzienne podróże.

Zalety tego typu pojazdu na pewno docenią ci, którzy cenią sobie niezależność i niskie koszty eksploatacji. W zależności od modelu ekoskuter można naładować, korzystając z ładowarki 230 V podłączonej do tradycyjnego gniazdka w ciągu ok. 8 godzin, zaś przejechanie 100 km kosztuje ok. 3 zł.  

Rower elektryczny – klasyka w nowej odsłonie

Elektryczny rower jest doskonałym pojazdem do poruszania się po mieście. Można nim bowiem ominąć korki, a dzięki zamontowanemu silnikowi ograniczyć wysiłek fizyczny. Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób starszych. Dzięki wspomaganiu można bowiem z łatwością podjechać pod wzniesienie czy pokonać większe odległości.

Rower z silnikiem elektrycznym wyglądem nie różni się od swojego klasycznego odpowiednika. Różnica pojawia się dopiero w momencie eksploatacji. Silnik elektryczny, w które wyposażone są rowery działa wspomagająco i wyłącza się w momencie, kiedy przestajemy pedałować, bądź  gdy prędkość, z którą się poruszamy przekroczy 25 km/h. Przy mniejszym wysiłku możemy, więc osiągać większą prędkość, bądź ograniczać zmęczenie. Moc tego typu roweru to maksymalnie 250 W.

W zależności od modelu, akumulator, w który wyposażony jest rower, można zdemontować i naładować w domu za pomocą klasycznego gniazdka. Ładowanie trwa zazwyczaj od ok. 2 do 10 godzin. Na w pełni naładowanym akumulatorze można natomiast przejechać od 30 do nawet 100 kilometrów.

Hulajnoga z doładowaniem

Choć hulajnoga dla wielu osób jest przede wszystkim miłym wspomnieniem z dzieciństwa, to mało kogo już dziwi widok elegancko ubranej osoby jadącej do pracy właśnie elektryczną wersją tego pojazdu. Nie ma wątpliwości – ten środek transportu wrócił do łask. Nic w tym dziwnego jest to bowiem pojazd, który pomimo swoich małych wymiarów pozwala na sprawne przemieszczanie się w miejskim zgiełku.

Hulajnogi ze wspomaganiem wyposażone są w niewielki silnik elektryczny. W zależności od modelu potrafią osiągnąć prędkość nawet do 40 km na godzinę, a ich zasięg wynosi do 30 km. Pojazd tego typu sprawdzi się doskonale zarówno jako sprzęt rekreacyjny, jak również wyjątkowo tani w codziennej eksploatacji, środek transportu. 

Pierwsza część cyklu „Elektromobilność - technologia jutra”: PHEV, REEV i BEV – czyli rzecz o skrótach 

Druga część cyklu „Elektromobilność – technologia przyszłości”: Samochody napędzane paliwami alternatywnymi – przegląd dostępnych technologii

Trzecia część cyklu „Elektromobilność – technologia przyszłości”: AC/DC – czyli jak naładować samochód elektryczny

Czwarta część cyklu „Elektromobilność – technologia przyszłości”: Car-sharing, czyli po co kupować samochód skoro można go wynająć

Materiały

Pierwsza część cyklu „Elektromobilność - technologia jutra”: PHEV, REEV i BEV – czyli rzecz o skrótach 
Druga część cyklu „Elektromobilność – technologia przyszłości”: Samochody napędzane paliwami alternatywnymi – przegląd dostępnych technologii
Trzecia część cyklu „Elektromobilność – technologia przyszłości”: AC/DC – czyli jak naładować samochód elektryczny
Czwarta część cyklu „Elektromobilność – technologia przyszłości”: Car-sharing, czyli po co kupować samochód skoro można go wynająć

Zdjęcia (1)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
06.05.2018 09:13 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
06.05.2018 09:13 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}