W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozeznanie rynku — audyt dostępności cyfrowej stron internetowych

Ministerstwo Cyfryzacji prowadzi coroczny monitoring dostępności cyfrowej stron internetowych podmiotów publicznych podmiotów publicznych. Obowiązek przeprowadzenia monitoringu wynika z przepisów ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Szczegółowa metodologia prowadzenia monitoringu została przygotowana przez Komisję Europejską. Podmioty publiczne są zobowiązane do przestrzegania dostępności cyfrowej na mocy ustawy o dostępności cyfrowej

Pozyskane wyceny posłużą do uzyskania orientacyjnej wartości przedmiotu Zamówienia. W przypadku unieważnienia działania Ministerstwo Cyfryzacji nie ponosi odpowiedzialności za szkody jakie poniósł z tego tytułu podmiot zainteresowany zgłoszeniem swojej kandydatury lub kandydat na Wykonawcę, który złożył wycenę, w szczególności Ministerstwo Cyfryzacji nie ponosi odpowiedzialności za koszty przygotowania wyceny.

Przedmiot i cel zamówienia

Przedmiotem niniejszej prośby o wycenę jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług polegających na przeprowadzeniu audytu zgodności 100 stron internetowych wskazanych przez Zamawiającego z przepisami Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (dalej: ustawa o dostępności cyfrowej).
 

Zakres zamówienia

Wykonawca w terminie do 2 grudnia 2024 r. przeprowadzi dogłębne audyty dostępności cyfrowej dla 100 stron podmiotów publicznych wyselekcjonowanych przez Zamawiającego. Strony internetowe powinny zostać przeanalizowane pod kątem kryteriów z załącznika do ustawy o dostępności cyfrowej. Wykonawca będzie przeprowadzał audyty według poniższej metodyki.

Metodyka monitoringu stron internetowych

Wykonawca dla każdej ze stron internetowych przeprowadzi badanie eksperckie.
Na każdej stronie internetowej Wykonawca przeanalizuje minimum 15 podstron reprezentujących możliwie jak najszerszy zakres funkcjonalności badanej strony. Podstrony podane analizie powinny zawierać w sobie:

  • podstrona startowa;
  • podstrona logowania;
  • podstrona z mapą strony;
  • podstrona z informacjami kontaktowymi;
  • podstrona z formularzem kontaktowym, szczególnie z zabezpieczeniem typu CAPTCHA;
  • podstrona z formularzem zaawansowanego wyszukiwania;
  • podstrona z wynikami wyszukiwania;
  • podstrona z deklaracją dostępności;
  • podstrony o wyraźnie odrębnym wyglądzie od reszty lub zawierające innego rodzaju treści niż większość innych podstron;
  • co najmniej jeden dokument do pobrania — istotny, dla każdego rodzaju usługi świadczonej przez stronę internetową;
  • co najmniej jeden materiał multimedialny, na przykład film.

Liczba badanych podstron będzie mogła być mniejsza, jeśli dana strona posiadała mniej niż 15 podstron.

Raport z badania strony internetowej

Po sprawdzeniu zgodności każdej strony internetowej Wykonawca przygotuje, w formie elektronicznej, raport zawierający szczegółową informację o wynikach przeprowadzonego badania. 

Raport zbiorczy

Po sprawdzeniu wszystkich stron internetowych, Wykonawca przygotuje, w formie elektronicznej, raport zbiorczy zawierający podsumowanie wszystkich sprawdzeń. 
Raport zbiorczy będzie zawierał:

  • listę stron internetowych, które zostały poddane sprawdzeniu,
  • wynik sprawdzenia każdej z nich, wraz z oceną jakościową dostępności cyfrowej,
  • podsumowanie sprawdzenia zawierające omówienie wyników, kategoryzację znalezionych błędów, wskazanie najczęściej powtarzających się problemów;
  • wskazanie ewentualnych, napotkanych podczas badań dobrych praktyk i innowacyjnych rozwiązań związanych z dostępnością cyfrową;
  • listę problemów napotkanych podczas realizacji badań dostępności; 
  • prezentację w formie slajdów omawiającą wyniki przeprowadzonych prac.

Termin realizacji

Szacowanie kosztów należy przedstawić biorąc pod uwagę realizację przedmiotu zamówienia do 2 grudnia 2024 r.

Złożenie wyceny

  1. Należy podać cenę brutto i netto. 
  2. Cena musi obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca w związku z realizacją całości przedmiotu zamówienia.
  3. Wycenę należy przesłać na adres Ministerstwa Cyfryzacji, Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, w wersji elektronicznej na skrzynkę poczty elektronicznej sekretariat.CRKC@cyfra.gov.pl lub dostepnosc.cyfrowa@cyfra.gov.pl w  terminie do 15 marca 2024 roku.
  4. Wszelkie pytania na temat niniejszego zaproszenia należy kierować na adres e-mail: dostepnosc.cyfrowa@cyfra.gov.pl.
  5. Na wszystkie pytania, o których mowa w ust. 4, czekamy do 12 marca 2024 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieudzielenia odpowiedzi na pytania, które wpłynęły po tym terminie.
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
07.03.2024 15:55 Małgorzata Wenek
Pierwsza publikacja:
07.03.2024 15:55 Małgorzata Wenek
{"register":{"columns":[]}}