W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dyplomacja dla biznesu

Głównym zadaniem dyplomacji ekonomicznej jest wspieranie polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. MSZ współpracuje ze środowiskiem biznesowym, analizuje mocne i słabe strony polskiej gospodarki oraz szanse stojące przed firmami w ich aktywności za granicą.

Zajmujemy się analizą programów rządowych, które mają wpływ na politykę ekonomiczną państwa. Śledzimy główne instytucje i uczestników rynku w krajach potencjalnie interesujących polskie firmy. Zwracamy uwagę na zjawiska i procesy istotne z punktu widzenia przedsiębiorców. Dzięki temu wzmacniamy międzynarodową pozycję polskich firm, w tym w coraz większym stopniu na rynkach pozaeuropejskich, gdzie wsparcie dyplomacji jest szczególnie oczekiwane. Oferujemy przedsiębiorcom możliwość wzięcia udziału w oficjalnych wizytach zagranicznych. Daje to możliwość nawiązania kontaktów z partnerami biznesowymi i pomaga przełamywać bariery instytucjonalne.

Staramy się wykorzystywać szanse płynące z członkostwa Polski w organizacjach międzynarodowych do promowania naszych interesów gospodarczych. Wspieramy uczestnictwo polskich przedsiębiorstw w projektach i procedurach przetargowych tych organizacji. Przekazujemy wiedzę i praktyczne wskazówki, organizujemy szkolenia oraz informujemy o potencjalnych polach współpracy.

Informator Ekonomiczny o krajach i regionach stanowi kompendium wiedzy o państwach i regionach świata, w których polski biznes jest obecny, lub którymi jest potencjalnie zainteresowany. Informator zawiera przydatne informacje o systemie administracyjnym, polityce makroekonomicznej oraz dwustronnej współpracy handlowej i inwestycyjnej.

Adresatem naszych działań są przede wszystkim przedsiębiorstwa średnie i duże. Jesteśmy w stałym kontakcie z firmami o strategicznym znaczeniu dla gospodarki Polski. Dokładamy starań, aby kierunki geograficzne naszej dyplomatycznej aktywności były zbieżne z planami polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych.

Do naszych dobrych praktyk należy budowanie relacji zarówno z samorządem gospodarczym, jak i jednostkami administracji terytorialnej, które w ramach realizacji strategii rozwojowych, w tym Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, prowadzą również działania promujące polską gospodarkę za granicą.