W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

W tym roku EMAS obchodzi swoje 30-lecie

12.03.2025

System ekozarządzania i audytu EMAS jest adresowany do wszystkich rodzajów organizacji zainteresowanych wdrażaniem kompleksowych rozwiązań w obszarze ochrony środowiska, zarówno przedstawicieli firm, jak i instytucji niekomercyjnych.

W tym roku EMAS obchodzi swoje 30-lecie.

System ekozarządzania i audytu EMAS istnieje od kwietnia 1995 roku. 2 lata wcześniej zostało przyjęte rozporządzenie w sprawie jego ustanowienia. W tym czasie państwa członkowskie musiały ustanowić organy właściwe do administrowania systemem EMAS oraz wyznaczyć jednostki akredytujące.

Celem systemu EMAS jest promowanie ciągłej poprawy środowiskowych efektów działalności przedsiębiorstw i organów administracji publicznej, a także włączenie w ten proces społeczeństwa.

Odbywa się to poprzez zobowiązanie organizacji do publicznego udostępniania swoich deklaracji środowiskowych oraz prowadzenia otwartego dialogu ze społeczeństwem. Działania te przyczyniają się do podniesienia wiarygodności systemu EMAS.

 

Czym jest EMAS?

System ekozarządzania i audytu EMAS (ang. EcoManagement and Audit Scheme) to unijny system certyfikacji środowiskowej, który funkcjonuje w oparciu o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z 25 listopada 2009 r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS).

To użyteczne narzędzie tworzenia w organizacjach kultury zrównoważonego rozwoju oraz efektywnego zarządzania dostępnymi zasobami i energią.

Rejestracja w systemie ekozarządzania i audytu EMAS oznacza spełnienie przez organizację najbardziej wyśrubowanych wymagań ochrony środowiska.

{"register":{"columns":[]}}